تحصیل در سوئیس ( Suisse )

ششمین شماره از مجله اینترنتی آموزش زبان فرانسه “سلام فرانسه” منتشر شد
دی ۲۱, ۱۳۹۸
نقشه کشورهای فرانسه زبان
مـعـرفـی کـشـور هـای فـرانـسـه زبـان
دی ۲۱, ۱۳۹۸
ششمین شماره از مجله اینترنتی آموزش زبان فرانسه “سلام فرانسه” منتشر شد
دی ۲۱, ۱۳۹۸
نقشه کشورهای فرانسه زبان
مـعـرفـی کـشـور هـای فـرانـسـه زبـان
دی ۲۱, ۱۳۹۸

تحصیل در سوئیس ( Suisse )

تحصیل در سوئیس

سوئیس یکی از محبوب ترین مقاصد برای مهاجرت تحصیلی یا انواع دیگر مهاجرت می باشد. شما با تحصیل در هر کدام از شهرهای سوئیس می توانید با زبان های فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی یا رومانش آشنا شوید.

۱۸ دانشگاه از دانشگاه های این کشور مورد تائید وزارت علوم ایران هستند و فارغ التحصیلان دانشگاه های سوئیس می توانند داخل ایران هم ادامه تحصیل داده و یا مشغول به کار شوند.

مزایای تحصیل در سوئیس

محتوی مقاله

کشور سوئیس علاوه بر امکانات دانشگاهی بسیار بالا، از سطح زندگی و رفاه اجتماعی بسیار با کیفیتی نیز برخوردار است. در زیر به صورت تیتروار مزایای تحصیل در این کشور می آید:

• امنیت کامل اجتماعی

شرایط رفاهی بسیار عالی

• اخذ اقامت بعد از تحصیل

• محدودیت سنی برای تحصیل و اخذ پذیرش وجود ندارد.

• اجازه کار دانشجویی در حین تحصیل  (۸۰ ساعت در ماه)

• کمترین میزان جرم در حوزه یورو

دروس ارائه شده در کشور سوئیس در مقطع کارشناسی به زبان های آلمانی یا فرانسوی بوده و در مقاطع بالاتر به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود (برای هر زبان باید مدرک زبان مورد نیاز ارائه شود). با توجه به هزینه ی بالای آموزش دوره های زبان در این کشور پیشنهاد میکنیم، دوره های آموزش زبان فرانسه را داخل کشور خودتان بگذرانید.

تحصیل رایگان در سوئیس

در کشور سوئیس مانند ایران، ورود به دانشگاه های دولتی اغلب رایگان است. اما شما می بایست حتما تسلط کافی به زبان اصلی دانشگاه را داشته باشید.

لازم به توضیح است که در کشور سوئیس سه زبان صحبت می شود. زبان های فرانسه و آلمانی در بخش اعظم کشور و زبان  ایتالیایی در بخش کوچکتری زبان رسمی می باشد.

البته باید به این نکته توجه کرد که حتی در صورت رایگان بودن شهریه دانشگاه، هزینه های اندک حق ثبت نام می بایست به صورت سالانه پرداخت گردد.

هزینه و مدت زمان تحصیل در سوئیس

با توجه به اینکه سیستم سیاسی سوئیس بر اساس سیستم فدرال است، ممکن است در یک سری استان ها (کانتون) قوانین شهریه رایگان جاری نباشد.

در ادامه به هزینه تحصیل در سوئیس در این حالت می پردازیم:

•  در مقطع کارشناسی
برای تحصیل در مقطع لیسانس به مدرک دیپلم معتبر نیاز دارید. دوره لیسانس در سوئیس ۳ سال و هزینه تحصیل ۱۵۰۰ تا ۳۵۰۰ فرانک می باشد.

• در مقطع کارشناسی ارشد
برای تحصیل  در مقطع فوق لیسانس به مدرک لیسانس در همان رشته نیاز دارید. دوره فوق لیسانس در سوئیس ۱.۵ تا ۲ و هزینه تحصیل ۲۰۰۰ تا ۸۰۰۰ فرانک می باشد.

•  در مقطع دکترا
برای تحصیل  در مقطع دکترا به مدرک فوق لیسانس معتبر در همان رشته نیاز دارید. دوره دکترا در سوئیس ۳ تا ۴ سال و هزینه تحصیل ۱۰۰۰ الی ۲۰۰۰ فرانک در سال می باشد.

تحصیل در سوئیس بدون مدرک زبان

به صورت قاطع می توان گفت که تحصیل در کشور سوئیس بدون مدرک زبان تقریبا محال است. شما برای تحصیل در اغلب موسسات و دانشگاه ها نیاز به مدرک آزمونی بین المللی در زبان مربوطه دارید. اما تعدادی از دانشگاه ها، خود راسا اقدام به برگزاری آزمون زبان کرده و مدرک صادره خودشان را نیز به رسمیت می شناسند.

تحصیل مهندسی در سوئیس

کشور سوئیس و همسایگان نزدیکش مانند آلمان و اتریش، در زمینه مهندسی حرف های بسیاری برای گفتن دارند. به عنوان نمونه سوئیس و اتریش از پیشگامان صنعت راه و مخصوصا تونل سازی در دنیا هستند.

تحصیل در رشته مهندسی در سوئیس اغلی نیازمند سطح B2 زبان می باشد. البته که شما می بایست با لغات تخصصی رشته خود نیز آشنا باشد.

از مزایای تحصیل در سوئیس در رشته مهندسی، تربیت مهندسانی با دیدگاه و آشنا به مسائل مدیریتی می باشد.

مدت زمان تحصیل در کارشناسی مهندسی ۳ سال می باشد.

تحصیل پزشکی در سوئیس

طول دوره پزشکی در کشور سوئیس بین ۵ تا ۷ سال است. این مدت با توجه به دانشگاه و دروس ارائه شده متفاوت است.

برای تحصیل پزشکی در سوئیس حداقل سطح زبانی B2 و در تعدادی از دانشگاه ها و رشته ها  C1 نیاز دارید. برای وردو به برخی دانشگاه ها می بایست در آزمون ورودی که مشترکا توسط کنفرانس دانشگاه سوئیس و موسسه بررسی و توسعه آزمون برگزار می گردد، شرکت نمایید.

برخی دانشگاه ها نیز، شرط ورود به رشته های پزشکی، دندان پزشکی و دامپزشکی را ابتدا قبولی در کارشناسی رشته های کالبد شناسی و زیست شناسی، تعیین می نمایند.

تجریه تحصیل در سوئیس

نگارنده خود دانش آموخته کشور سوئیس بوده و بسیاری از مطالبی که در این نوشته آمده تجربه از نزدیک لمس شده است. سیستم آموزشی کشور سوئیس بسیار کارآمد بوده به نحوی که بر خلاف بسیاری دیگر از نقاط دنیا، فرد دانش آموخته به محض فارغ شدن از تحصیل، به دلیل مهارت های عملی کسب شده در حیت تحصیل، بلافاصله جذب بازار کار می شود.

اما برای فارغ التحصیلی از این سیستم کارآمد، نیاز به تلاش، پشتکار و انگیزه فراوانی در تمام مدت تحصیل دارید. در یکی از انواع سیستم آموزشی در کشور سوئیس، بر خلاف نظام آموزشی ترمی، نظام آموزشی واحدی حکم فرماست.

بدین معنی که ممکن است شما درسی را با ۳۲ ساعت زمان دوره، به صورت فشرده در یک ماه بگذارنید. بدیهی است که تمامی کارهای کلاسی، امتحان میان ترم و پایان ترم در همین مدت زمان کم برگزار می شود. بنابراین می بایست در تمام طول سال تحصیلی روند خوب خود را حفظ نمایید.

 

برای مشاوره مهاجرت به کشور سوئیس با کارشناسان ما در ارتباط باشید

۴۲ ۷۷۷ ۸۸۸ ۰۲۱

۹۰۰۸ ۳۲۳ ۰۹۰۱

تهیه و تنظیم : میلاد عاصمی پور
همرسانی با ذکر منبع بلا مانع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *