باید و نبایدهای گشت و گذار در فرانسه

مجله اینترنتی سلام فرانسه، شماره دوم منتشر شد
مهر ۲۲, ۱۳۹۸
تکنولوژِی و کرونا - دو بال افزایش تقاضای دوره های مجازی
دوره آموزش مجازی زبان فرانسه
مهر ۲۲, ۱۳۹۸

باید و نبایدهای گشت و گذار در فرانسه

هر ساله کشور فرانسه در میان کشورهایی قرار می گیرد که توریست های فراوانی به آن وارد می شوند. به همین دلیل نکات سفر به فرانسه برای توریست ها بسیار مفید بوده و این آگاهی می تواند به شما برای داشتن سفری خاطره انگیز کمک کند. 

یادگیری بعضی از جملات و عبارت های ابتدایی فرانسوی
اگر شما برای تعطیلات خود، قصد سفر به فرانسه را دارید، هرگز فراموش نکنید که برخی از کلمات و عبارات اساسی فرانسه را یاد بگیرید. به خاطر داشته باشید که شما در یک کشور خارجی هستید و اگر چه بسیاری از مردم این کشور به زبان انگلیسی صحبت می کنند، اما شما نمی دانید که به چه چیزی نیاز پیدا می کنید. برای این کار نیاز ندارید که به کلاس های زبان فرانسه بروید یا یک فرهنگ لغت انگلیسی یا فرانسوی به همراه داشته باشید. تنها کلمات ابتدایی سلام و احوالپرسی می تواند کفایت کند.

بدانید که کجا دست بدهید و کجا روبوسی کنید
مردم فرانسه به شیوه های مختلفی با هم احوالپرسی می کنند. دوستان برای احوالپرسی با یکدیگر روبوسی می کنند اما افراد غریبه با یکدیگر دست می دهند. در هنگام خداحافظی نیز با هم روبوسی می کنند. این روبوسی دوبار انجام می شود. شادی در روستاها و شهر های کوچک فرانسه بشنوید که رمدم به شما سلام می کنند. اما در پاریس و لیون اینطور نیست. حتی اگر به مردم سلام کنید ممکن است جواب شما را ندهند. مردم فرانسه زیاد با غریبه ها راحت نیستند.

با مترو در شب سفر کنید و در روز اتوبوس سوار شوید
یکی دیگر از نکات سفر به فرانسه این است که در طول شب، وقتی که شهر با چراغ های فراوان درخشان است، با مترو در شهر بچرخید. همچنین یکی از بهترین روش ها برای بودن با افراد محلی فرانسه است. تنها باید به خاطر داشته باشید که مترو تا ساعت ۲۴:۰۷ کار می کند. بنابراین برای گشتن در هنگام شب در شهر پاریس ابتدا برای رفت و آمد خود برنامه ریزی کنید. یکی از مهم ترین نکات در استفاده از مترو در پاریس، نگه داشتن بلیط خود تا زمان بیرون آمدن کامل از مترو است. چرا که اگر بلیط نداشته باشید، پلیس مترو شما را ۳۵ یورو جریمه خواهد کرد.

 

راجع به مسائل حساس در فرانسه صحبت نکنید
در این کشور راجع به سیاست، مذه و دیگر موضوعات حساس صحبت نکنید. اگر چه فرانسوی ها عاشق صحبت و بحث هستند اما در نظر داشته باشید که شما توریست هستید نه یک فرانسوی. در صحبت هایی که با مردم فرانسوی انجام می دهید و یکی از نکات سفر به فرانسه صحبت راجع به فوتبال و ورزش، مد و هر چیزی که علاقمند هستید است.

اگر به جایی دعوت شدید، هدیه ببرید
اگر در زمانی که در فرانسه هستید، دوستانی پیدا کردید و آن ها شما را به خانه شان دعوت کردند با خودتان هدیه ای برای آن ها ببرید. می توانید یک بسته شکلات یا یه دسته گل برای قدردانی از آن ها ببرید و مطمئن شوید که به موقع بروید و لباس مناسب بپوشید. در زمان صرف غذا منتظر تعارف میزبان خود بمانید و سپس شروع کنید. اگر غذای کامل در بشقاب خود را تمام کنید یعنی بهترین تقدیر را از میزبان خود داشته اید.

تاکسی نگیرید
وقتی که در شهر می چرخید و یکی از نکات سفر به فرانسه نگرفتن تاکسی است. سعی کنید که بیشتر مسیرها را پیاده بروید و تاکسی نگیرید. اگر می خواهید به جایی بروید می توانید مترو یا اتوبوس سوار شوید. در واقع کرایه تاکسی ها در پاریس بسیار گران است و راننده های تاکسی علاقمند هستند که شما را در شهر بچرخانند. یادتان باشد که عرض شهر پاریس تنها ۶ کیلومتر است و شما با کمی پیاده روی به راحتی می توانید از یک جاذبه به دیدن جاذبه دیگری بروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.