جشن سنتی لیمو فرانسه

سنت های عید پاک در فرانسه و سراسر جهان
تیر ۲۸, ۱۳۹۹
روز مادر در جهان و فرانسه
تیر ۲۸, ۱۳۹۹
سنت های عید پاک در فرانسه و سراسر جهان
تیر ۲۸, ۱۳۹۹
روز مادر در جهان و فرانسه
تیر ۲۸, ۱۳۹۹

جشن سنتی لیمو فرانسه

کشور فرانسه دارای جشن های فرهنگی و سنتی مانند: کارناوال نیس، جشن گل ها و غیره می باشد. جشن لیمو (به زبان فرانسه la Fête du Citron) ازجشن های سنتی فرانسه است، که برای برجسته کردن این میوه خاص هر سال از ۱۷ فوریه تا ۴ مارس در شهر منتون فرانسه (به زبان فرانسه Menton) (این شهر نزدیک مرز ایتالیا و هفت کیلومتری موناکو است) برگزار می شود. این جشن در سال ۲۰۱۸ تاثیر به سزایی بر سینمای هند گذاشت.

لیمو فرانسه، میوه ایست که در آب و هوای مدیترانه ای (به زبان فرانسه au climat méditerranéen) به طور خاص در شهر منتون و روستاهای اطراف آن کشت می شود. لیموی منتون دارای اسید کمتر و عطر بیشتری نسبت به گونه های دیگر بوده و به عنوان چاشنی و مزه در طبخ غذاهای فرانسوی استفاده می شود.

هر ساله هزاران میوه مرکبات برای این جشن سنتی فرانسوی بیش از ۱۴۰ تن میوه (عمدتا لیمو و پرتقال – به زبان فرانسوی citrons et oranges ) پرورش داده می شود که برای تهیه آنها بیش از ۲۰ هزار ساعت کار می کنند.

زمانی که شما تعطیلات خود را در فرانسه سپری می کنید، نه تنها با فرهنگ و اداب و رسوم مردم فرانسه آشنا می شوید بلکه زبان فرانسه را فرا گرفته و لحظات فراموش نشدی را تجربه خواهید کرد.

ترجمه و تنظیم : هانیه خسروان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *