حساب بانکی دانشجویی در فرانسه

لغات : بازی های مختلف در زبان فرانسه
فروردین ۱۸, ۱۴۰۰
اشتباهات رایج در زبان فرانسه – قسمت پانزدهم
فروردین ۱۸, ۱۴۰۰
لغات : بازی های مختلف در زبان فرانسه
فروردین ۱۸, ۱۴۰۰
اشتباهات رایج در زبان فرانسه – قسمت پانزدهم
فروردین ۱۸, ۱۴۰۰

حساب بانکی دانشجویی در فرانسه

حساب بانکی دانشجویی در فرانسه

افتتاح حساب بانکی دانشجویی در فرانسه

 

افتتاح حساب بانکی دانشجویی در فرانسه

محتوی مقاله

یکی از اولین کارهایی که دانشجویان خارجی در فرانسه انجام می دهند افتتاح حساب بانکی دانشجویی در فرانسه است. با افتتاح حساب بانکی، نه تنها می توانید پول خود را ایمن نگه دارید. بلکه می توانید هزینه خریدهای خود را با کارت اعتباری پرداخت کنید. برای افتتاح حساب بانکی در فرانسه هنگامی که دانشجوی خارجی هستید، باید مدارک زیر را داشته باشید:

• گواهی تحصیل ( به زبان فرانسه Un certificat de scolarité)
• برگه اثبات اقامت (facture EDF, attestation CROUS, attestation d’hébergement etc)

بسیاری از بانک ها برای دانشجویان خارجی تسهیلات ویژه ای را ارائه می دهند. یکی از بهترین گزینه ها، مشترک شدن در بانکی است که، مزایای دانشجویان را ارائه می دهد.

 

 


– چرا اول حساب بانکی دانشجویی خود را افتتاح کنیم ؟

تحصیلات تکمیلی اغلب یک نقطه عطف در زندگی یک دانشجو است: زمان یادگیری مدیریت بودجه (به زبان فرانسهà gérer son budget). در واقع اغلب پس از اخذ مدرک لیسانس، دانشجویان اولین درآمد خود را دریافت می کنند.

بورسیه تحصیلی (به زبان فرانسه bourses)، مشاغل تابستانی (به زبان فرانسه jobs d’été,)، کار نیمه وقت (به زبان فرانسه travail à mi-temps,)، قراردادهای حرفه ای (به زبان فرانسه contrats pro)، دوره های کارآموزی (به زبان فرانسه stages ) و غیره.
به طور موازی ، این نیز زمانی است که مجبور می شوید با آنها روبرو شوید و همچنین منابع قابل توجهی از هزینه، از جمله اجاره خانه. برای شروع مدیریت پول خود، افتتاح حساب بانکی ضروری است. بهترین راه حل برای دانشجویان فرانسوی و خارجی انتخاب بانک دانشجویی است، جایی که آنها بتوانند از پیشنهادات سفارشی بهره مند شوند.

 

 

 

-چگونه بانک مناسب رابرای افتتاح حساب دانشجویی در فرانسه انتخاب کنیم؟

بهترین راه حل برای اطمینان از انتخاب بانک مناسب ، مقایسه پیشنهادات موجود در بازار و مقایسه آنها با نیازها و انتظارات شماست. بنابراین شما مجبور به انتخاب یک بانک سنتی هستید. توصیه ما این است که یک سال با یک بانک سنتی بروید و بعد از یک سال به یک بانک آنلاین (به زبان فرانسه banque en ligne)، بروید. این راه حل ایده آل برای پس انداز پول است.

باید بدانید که اکثر بانک های سنتی پیشنهادات متناسب با دانشجویان برای افتتاح حساب بانکی دانشجویی در فرانسه ارائه می دهند. در واقع ، آنها بسته های بانکی را ارائه می دهند: این فرمول ها سازگار و ارزان تر هستند، که ممکن است بسته به گروه سنی شما متفاوت باشد و کل دوره تحصیل شما را پوشش دهند. این فرمول ها شامل چندین سرویس سازگار است که شما آنها را از طریق کمک دوره ای (ماهیانه ، سه ماهه یا سالانه) پرداخت می کنید.

– چرا بعد از یک سال بانک آنلاین در فرانسه انتخاب می کنیم؟

راه حل ما برای جلوگیری از صرف بیش از حد بودجه برای اشتراک بانکی، انتخاب بانکداری آنلاین است. در واقع ، بانک های آنلاین پیشنهادات ارزان تری نسبت به بانک های سنتی یا حتی ۱۰۰٪ خدمات رایگان ارائه می دهند.

 

پیشنهادات رایگان از بانک های آنلاین

بانک های آنلاین برای خارجی هایی که مدت طولانی در فرانسه زندگی می کنند ایده آل هستند:

در واقع آنها ارزان ترین بانک ها هستند، زیرا اکثر بانک های آنلاین بصورت مشروط رایگان هستند. بعلاوه ، بانکهای آنلاین بدون توجه به ملیت، به شرط تحقق چند شرط اساسی ، همه را می پذیرند.
به طور کلی ، این شرایطی است که شما برای عضویت در یک بانک برای خارجی ها باید رعایت کنید.

– محل اقامت در فرانسه

برای عضویت در یک بانک آنلاین، باید در فرانسه اقامت داشته باشید. لطفا توجه داشته باشید، این بدان معنا نیست که بانکهای آنلاین، افراد خارجی را قبول نمی کنند : باید بین محل اقامت و ملیت تفاوت قائل شد. این شرط نشان می دهد که هر خارجی مقیم فرانسه می تواند به بهترین بانکهای آنلاین دسترسی داشته باشد.

– شرایط درآمد در فرانسه

اکثر بانک های آنلاین همچنین شما را ملزم به تأمین نیازهای درآمد می کنند. در اینجا چند نمونه آورده شده است:

• Hello Bank : le seuil de revenus est fixé à ۰€ pour un étudiant.
• ING Direct : le seuil est fixé à ۱۲۰۰€ minimum

-RIB

اگر دانشجوی خارجی حساب بانکی در فرانسه نداشته باشد، غیرممکن است که یک بانک آنلاین را انتخاب کند، در واقع تقریباً همه بانک های آنلاین به عنوان مدرک RIB فرانسه نیاز دارند.

هنگامی که شما حسابی باز می‌کنید، بانک برگه‌ای به شما می‌دهد که تمام اطلاعات کلی مربوط به حساب شما در آن ذکر شده و به آن RIP (به زبان فرانسه Relevé Identité Bancaire) )گفته می شود. این برگه حاوی نام دارنده حساب، نشانی و اطلاعات حساب بانکی است. شما برای پرداخت قبض موبایل، آبونمان باشگاه ورزشی و یا دریافت پول یا حقوق، پس گرفتن پول خود و امور دیگر به ریب احتیاج دارید.

لازم به ذکر است که دادن RIP به سازمان یا افرادی که آن‌ها را می‌شناسید معمولا مشکلی برای شما ایجاد نمی کند و نمی‌توانند با داشتن ریب از حساب شما پول برداشت کنند بلکه فقط می‌توانند به حساب شما واریز انجام دهند. ولی با این حال از دادن آن به افراد کاملا ناشناس و غیرقابل اعتماد خودداری کنید.

 

در این مطب سعی ما بر این بود تا اطلاعات مفیدی را در اختیار افرادی که چه برای ادامه تحصیل چه برای آموزش زبان فرانسه به این کشور سفر می کنند، قرار دهیم

تهیه و تنظیم : هانیه خسروان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *