صرف فعلS’inscrire
آذر ۲۴, ۱۴۰۰
نقل قول- نجات دهنده بشر
آذر ۲۴, ۱۴۰۰

درخواست ویزای فرانسه

آیا به عنوان یک خارجی قصد دارید در فرانسه به مانید ؟ چه برای یک اقامت کوتاه یا طولانی، یک سفر کاری یا یک تعطیلات، شما باید کاملاً شرایط خاصی را داشته باشید. یکی از این شرایط ارائه ویزا می باشد. بسته به دلیل سفر و مدت اقامت در فرانسه انواع ویزا وجود دارد. در این مقاله چند نکته برای سرعت بخشیدن به روند درخواست ویزای فرانسه را بیان کرده ایم.

قبل از شروع فرآیند درخواست ویزا اطلاعات لازم را کسب کنید. برای دریافت ویزای فرانسه، باید تشریفات اداری نسبتاً خسته کننده را انجام دهید. درخواست ویزا عملیاتی است که فرآیند بسیار دقیقی را دنبال می کند و نیازمند تهیه اسناد  و اطلاعات متعدد است.

  1. تماس با مقامات ذیصلاح

برای دریافت ویزای فرانسه باید با خدمات ویزا سفارت یا کنسولگری فرانسه در کشور خود تماس بگیرید. اغلب قبل از ملاقات با افسر ویزا و ارائه پرونده خود به آنها، یک قرار ملاقات لازم است.

  1. نوع ویزا

قبل از درخواست ویزا، ابتدا باید از وضعیت خود مطلع شوید و بررسی کنید که آیا ویزا برای برنامه سفر شما واقعا ضروری است یا خیر. ویزای فرانسه انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

  • ویزای ترانزیت یا ویزای کوتاه مدت که اجازه اقامت طولانی مدت در فرانسه را نمی دهد. ویزاهایی که به فرد اجازه اقامت موقت می دهد (ویزای موقت موقت، ویزای “تعطیلات کاری (به زبان فرانسه vacances-travail) و ویزا برای دانش آموزان خردسال (به زبان فرانسه étudiant mineur).
  • ویزاهایی که به خارجی ها فرصت اقامت دائم در خاک فرانسه را می دهند (در این دسته ویزای کوتاه مدت با علامت “مسابقه دانشجویی (به زبان فرانسه étudiant-concours) و ویزای اقامت طولانی (به زبان فرانسه le visa long séjour) معادل مجوز اقامت هستند.

  1. مدارک لازم ویزا

مدارکی که باید ارائه شود بسته به نوع ویزا و کشور مبدا متقاضی متفاوت است. بنابراین تعیین نوع ویزا برای تهیه اولین قدم برای درک بهتر پرونده های مربوط به آن است. جمع آوری این اسناد ممکن است زمان زیادی طول بکشد. همچنین، توصیه می شود قطعات زیر را در اسرع وقت جمع آوری کنید:

  • پاسپورت معتبر
  • مدارک معیشت و شرایط اقامت در طول اقامت (در مورد ویزای اقامت کوتاه مدت)
  • عکس های شناسنامه اخیر
  • نسخه اصلی و کپی مدارک سفر شما

خوب است بدانید که تمامی مدارکی که به زبان هایی غیر از فرانسه یا انگلیسی نوشته شده اند باید به زبان فرانسه ترجمه شوند. توجه داشته باشید که هنگام ارسال پرونده درخواست ویزا هزینه پرداخت می شود. ویزای شینگن حداقل ۶۰ یورو (حدود ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان) هزینه دارد، در حالی که برای ویزای طولانی مدت حدود ۹۹ یورو (حدود ۱ میلیون و ۱۳۵ هراز تومان) می باشد. این مبالغ احتمالاً بسته به کشور مبدا، سفارت یا کنسولگری مربوطه متفاوت است.

  1. قرار ملاقات را در مرکز ویزا

برخی مقررات به شما این امکان را می دهد که شخصاً به مرکز ویزا مراجعه نکنید. این در صورتی است که قبلاً ویزای شینگن داشته اید و به طور قانونی از آن استفاده شده است. با این حال، هنوز در اکثر درخواست‌های ویزا برای فرانسه وقت ملاقات لازم است.

این جلسه بلافاصله برگزار نمی شود. در صورت داشتن ویزای طولانی مدت، قرار ملاقات شما بین ۳ ماه تا ۱۵ روز قبل از خروج شما انجام می شود. اگر قصد دارید برای ویزای کوتاه مدت شینگن اقدام کنید، این مدت شش ماه خواهد بود. در طول این قرار، یک مامور خدمات یا کنسولگری بررسی می کند که پرونده شما حاوی تمام اسناد درخواستی است و همه آنها با هم مطابقت دارند. در صورت عدم مشکلی مامور، پاسپورت و تمام مدارک پشتیبانی را نگه می دارد و هزینه ها در این زمان قابل پرداخت است.

این نشست از اهمیت بالایی برخوردار است. در صورتی که پرونده شما ناقص باشد یا میزان هزینه ها کافی نباشد، درخواست شما رد می شود. این یک اتلاف وقت واقعی در روند اخذ ویزای فرانسه است.

  1. درخواست ویزای آنلاین را انتخاب کنید

برای تسریع روند اخذ ویزای خود، می توانید مستقیماً از طریق اینترنت درخواست دهید. این گزینه مزایای زیادی دارد، به خصوص اگر زمان زیادی برای اختصاص دادن به مراحل مختلف نداشته باشید.

فرم درخواست در سایت رسمی France-visas.gouv.fr موجود است. برای دسترسی به این فرم باید یک حساب کاربری ایجاد کنید. برای این منظور باید آدرس ایمیل و رمز عبور دلخواه خود را وارد کنید. هنگامی که به حساب کاربری خود دسترسی پیدا کردید، باید نوع ویزا را متناسب با شرایط خود انتخاب کنید. سپس تنها با چند کلیک می توانید اطلاعات مختلف خود را وارد کنید. هنگامی که فرم به درستی تکمیل شد، لطفاً آن را همراه با رسید درخواست چاپ کنید. آنها باید به مدارک مورد نیاز توسط سرویس ویزا پیوست شوند. و در طول قرار ملاقات از شما درخواست خواهد شد.

  1. درخواست پشتیبانی از یک آژانس متخصص در درخواست ویزا

برخی از آژانس های تخصصی خدمات خود را ارائه می دهند تا این تجربه برای شما کمتر دردناک باشد. در واقع، یافتن راه خود در همه مراحل اداری که باید انجام شوند، همیشه آسان نیست. با مراجعه به این کارشناسان از کمک قابل توجهی در انجام پروژه خود بهره مند خواهید شد.

پردازش سریع و شخصی سازی شده فایل

اگر زمان بسیار کمی برای تهیه درخواست ویزا دارید، متخصصان می توانند به شما کمک کنند. آنها یک تیم واجد شرایط و با تجربه دارند که ماموریت آنها رسیدگی سریع به درخواست شما و ارائه آن به کنسولگری در کشور مبدا شما است. برای دریافت ویزای خود دیگر نیازی به سفر نخواهید داشت. به آدرس مورد نظر شما ارسال و تحویل داده می شود. اگر اقامت شما در فرانسه بسیار فوری است، مداخله این نوع متخصص ضروری است.

ویزا یک سند مهم است که به شما امکان می دهد وارد خاک فرانسه شوید. فرآیند درخواست می تواند زمان بر باشد. با این حال، می توان با توجه به هر مرحله از فرآیند، روند را سرعت بخشید. بنابراین با رفع خطاها و کاستی ها در زمان زیادی صرفه جویی خواهید کرد. همچنین اکیداً توصیه می شود که به دنبال مداخله یک آژانس برای حمایت از شما در پروژه خود باشید، از جمع آوری اسناد پشتیبان گرفته تا پیگیری درخواست.

تهیه و تنظیم : هانیه خسروان

https://www.ecossimo.com/demande-de-visa-pour-la-france-peut-on-accelerer-la-procedure

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.