رانندگی در فرانسه

اشتباهات رایج در زبان فرانسه -قسمت چهل و پنجم
آبان ۱۰, ۱۴۰۰
دانلود کتاب Edito A2
آبان ۱۰, ۱۴۰۰
اشتباهات رایج در زبان فرانسه -قسمت چهل و پنجم
آبان ۱۰, ۱۴۰۰
دانلود کتاب Edito A2
آبان ۱۰, ۱۴۰۰

رانندگی در فرانسه

 راهنمای رانندگی در فرانسه: بایدها و نبایدها

رانندگی در اطراف فرانسه یک راه عالی برای دیدن این کشور است.  قبل از رانندگی در فرانسه مواردی وجود دارد که باید بدانید، اما اگر با آمادگی آماده باشید هیچ نگرانی وجود نخواهد داشت.

برای یک رانندگی خوب در فرانسه، مطمئن شوید که این مدارک را دارید:

  • گواهینامه رانندگی کامل و معتبر (گواهینامه های رانندگی اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا (EEA) در فرانسه معتبر است)

بازدیدکنندگان از کشورهای استرالیا، کانادا و ایالات متحده، می توانند با گواهینامه ملی خود رانندگی کنند. با این حال ، شما به مجوز رانندگی بین المللی (IDP) یا ترجمه گواهینامه رانندگی خود توسط محضری احتیاج دارید. در واقعیت ، بعید است که کسی بخواهد IDP شما را بررسی کند ، اما برخی از شرکت های اجاره خودرو ممکن است به یکی از آنها نیاز داشته باشند.

  • گذرنامه یا کارت ملی
  • اثبات مالکیت خودرو (گواهی ثبت نام) یا مدرک اجاره خودرو
  • بیمه خودرو (کمک جاده ای)/بیمه مسافرتی

طبق قوانین فرانسه، هر خودرو باید به موارد زیر مجهز باشد:

محتوی مقاله

  • مثلث های هشدار دهنده خطر – اگر در بزرگراه یا منطقه ای ناامن ماشین خراب شد، این مثلث های بازتاب کننده باید در فاصله مناسب پشت ماشین شما قرار گیرند.
  • کاپشن هایی با کیفیت بالا برای همه سرنشینان- این کت ها باید در ماشین حمل شوند، نه در صندوق عقب، بنابراین در صورت لزوم پیاده شدن از ماشین در یک جاده شلوغ، بلافاصله آنها را می پوشید.
  • مجموعه لامپ یدکی – در حالی که بعید است از شما خواسته شود مجموعه لامپ های یدکی خود را نشان دهید، اما طبق قوانین فرانسه شما باید آنها را در اتومبیل خود حمل کنید.
  • داشتن دو دستگاه Breathalyser در اتومبیل از سال ۲۰۱۳ اجباری شد، اما در حال حاضر هیچ جریمه ای برای نداشتن آنها وجود ندارد.
  • برچسب کیفیت انتشار (به زبان فرانسه Crit’air)

اگر قصد دارید یک روز هفته از مرکز پاریس یا سایر شهرهای بزرگ فرانسه (از جمله گرنوبل ، لیل ، لیون ، رن ، استراسبورگ و تولوز) در مرکز پاریس رانندگی کنید ، در روزهایی که کیفیت هوا خوب نیست، این برچسب میزان آلایندگی خودروهای شما را بر اساس سیستم رتبه بندی آلایندگی یورو رتبه بندی می کند. وسایل نقلیه ثبت شده در خارج از کشور از این مقررات مستثنی نیستند. عدم داشتن برچسب می تواند منجر به جریمه یا امتناع از ورود به منطقه شود. برچسب crit’air بسیار مقرون به صرفه است و می توان آن را از فروشگاه سفارش داد. قوانین رانندگی فرانسه را زیر پا نگذارید

وسوسه نشوید این قوانین را زیر پا بگذارید:

  • سن

برای رانندگی در فرانسه باید فارغ از داشتن گواهینامه رانندگی کامل از کشور خود ، حداقل ۱۸ سال سن داشته باشید.

  • کمربند ایمنی

 بستن کمربند ایمنی برای همه مسافران خودرو در همه ی زمان ها الزامی است. کودکان زیر ده سال باید در صندلی مناسب کودک در صندلی های عقب باشند.

  • رانندگی در حالت مستی

شاید فرانسه سرزمین شراب خوب باشد، اما گول نخورید – رانندگی در حالت مستی یک تخلف جدی است. وسوسه مشروب خوردن و رانندگی نشوید ، حتی اگر در جاده باشید ، عواقب آن می تواند جدی باشد. پلیس فرانسه به طور منظم آزمایش های تنفسی تصادفی انجام می دهد، به ویژه در اوج سفر یا تعطیلات.

حداکثر سطح الکل خون ۰.۰۵ است ، اگر راننده ای هستید که کمتر از سه سال تجربه رانندگی داشته باشید ، محدودیت ۰.۰۲ است.

  • استفاده از تلفن های همراه

استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی غیرقانونی است. حتی استفاده از تلفن همراه بدون هدست با هدست یا هدفون متصل به بلوتوث ممنوع است. تنها نوع استفاده از تلفن همراه که هنگام رانندگی قانونی است ، کاملاً بدون دست و هدست است.

اگر با استفاده از تلفن همراه یا هدست گرفتار شوید ، بدون توجه به ملیت ، ۱۳۵ یورو جریمه و تعلیق فوری مجوز رانندگی را در پی دارد.

قوانین جاده فرانسه را بیاموزید و رعایت کنید

برای سفری ایمن و بدون حادثه ، قوانین جاده ای فرانسه را رعایت کنید.

  • فرانسوی ها در سمت راست جاده رانندگی می کنند.

در فرانسه اولویت به همه وسایل نقلیه سمت راست داده می شود. در فرانسه، اکثر جاده های اصلی دارای اولویت هستند ، آنها با علامت الماس زرد مشخص شده اند. یک الماس زرد با یک خط سیاه از طریق آن نشان می دهد که اولویت به پایان رسیده است.

در دوربرگردان ها، باید راه خود را به ترافیک موجود در دوربرگردان (در سمت چپ) بدهید، مگر اینکه خلاف آن مشخص شده باشد. برخی از چهارراه های بزرگ، مانند میدان دال در خیابان شانزه لیزه پاریس، اولویت را با خودروهایی که وارد آن می شوند ، می دهد.

در اکثر موارد سبقت باید در سمت چپ انجام شود ، اما اگر در بزرگراه چند خطی رانندگی می کنید و سایر خطوط به دلیل ازدحام ترافیک کندتر حرکت می کنند ، ممکن است از سمت راست سبقت بگیرید.

محدودیت های سرعت را رعایت کنید

فرانسوی ها محدودیت سرعت را در سراسر کشور اعمال می کند. شما باید آنها را دنبال کنید ، مگر اینکه محدودیت دیگری مشخص شده باشد.

  • بزرگراه ها (بزرگراه ها): ۱۳۰ کیلومتر در ساعت در شرایط عادی
  • ۱۱۰ کیلومتر در ساعت در باران
  • در صورت دید ضعیف ۵۰ کیلومتر در ساعت
  • دو محور (بزرگراه درون شهری): ۱۱۰ کیلومتر در ساعت در شرایط عادی
  • ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در باران
  • در صورت دید ضعیف ۵۰ کیلومتر در ساعت
  • جاده های اصلی (خارج از مناطق ساخته شده): ۸۰ کیلومتر در ساعت در شرایط عادی
  • ۸۰ کیلومتر در ساعت در باران
  • در صورت دید ضعیف ۵۰ کیلومتر در ساعت
  • مناطق مسکونی/مسکونی: ۵۰ کیلومتر در ساعت

به محدودیت های سرعت مشخص شده در مدارس توجه زیادی داشته باشید. در صورت تخطی از سرعت مجاز ۴۰ کیلومتر در ساعت یا بیشتر ، انتظار داشته باشید که گواهینامه شما در محل ضبط و وسیله نقلیه شما توقیف شود. شما به احتمال زیاد جریمه بزرگی دریافت خواهید کرد و ممکن است با مجازات های بیشتری مانند نگهداشتن توسط پلیس در بازداشت مواجه شوید.

علائم پارکینگ را در فرانسه بررسی کنید

مناطق پارکینگ محلی و محدودیت ها معمولاً با علائم نشان داده می شوند. قبل از خروج از ماشین برای لذت بردن از گردش خود ، مطمئن شوید که اجازه دارید در آنجا پارک کنید

روی یک خط زرد پارک نکنید. این خط نشان می دهد که پارک و توقف ممنوع است. پارک ماشین در یکی از این خطوط به احتمال زیاد منجر به جریمه پارکینگ می شود.

اگر ماشین من در فرانسه خراب شود چه؟

خراب شدن ماشین شما همیشه مایه تاسف است. اگر در بزرگراه (autoroute) هستید ، باید هر دو کیلومتر از تلفن های نارنجی رنگ موجود در کنار جاده استفاده کنید و شماره ۱۱۲ را بگیرید. در صورت خرابی در جاده دیگری می توانید با شرکت بیمه یا راهنمای جاده ای خود تماس بگیرید.

فراموش نکنید که کاپشن های خود را بپوشید و مثلث های هشدار دهنده نارنجی خود را در فاصله مناسب (معمولاً ۳۰ متر) از ماشین خود قرار دهید. این امر برای حفظ امنیت شما و هشدار به سایر رانندگان در مورد موقعیت شما ضروری است. اگر در یک جاده شلوغ هستید مطمئن شوید که همه مسافران خودرو را ترک کرده و پشت موانع ایمنی منتظر بمانند تا کمک برسد.

حوادث در فرانسه

حوادث می توانند اجتناب ناپذیر باشند، اما در صورت امکان اقدامات لازم را برای اجتناب از آنها انجام دهید.

برای جلوگیری از تصادفات در آب و هوای بد این کار را انجام دهید

هر زمان که در شرایط بارانی یا مه آلود رانندگی می کنید ، حتماً چراغ های جلو خود را روشن کنید. اگر شرایط آب و هوایی بسیار بد است از چراغ های مه شکن خود استفاده کنید. این امر توسط قانون الزامی نیست ، اما عقل سلیم است.

  • اطمینان حاصل کنید که فاصله ایمن تر از حد معمول بین خود و وسیله نقلیه جلویی بگذارید.
  • سرعت خود را کاهش دهید. لطفاً به قسمت محدودیت سرعت که قبلاً مورد بحث قرار گرفته است مراجعه کنید.

در صورت تصادف جاده ای در فرانسه چه کنم؟

اگر در تصادف دو یا چند وسیله نقلیه درگیر شده اید، احتمالاً از شما خواسته می شود که از طرف دیگر راننده درگیر، یک اظهارنظر ثابت را پر کنید. با شرکت بیمه خود تماس بگیرید ، آنها ممکن است با نماینده محلی خود به شما کمک کنند. اگر وسیله نقلیه شما بسیار آسیب دیده است یا نمی توانید آن را جابجا کنید ، با یک شرکت امداد جاده ای تماس بگیرید. باز هم ، ممکن است شرکت بیمه شما بتواند در این زمینه به شما کمک کند.

در صورت صدمه دیدن هر کسی که در تصادف دخیل است، حتی اگر شما مقصر نیستید ، باید منتظر بمانید تا پلیس به محل برسد. این امر توسط قانون الزامی است.

تهیه و تنظیم : هانیه خسروان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *