روز مادر در جهان و فرانسه

جشن سنتی لیمو فرانسه
تیر ۳۰, ۱۳۹۹
عشق و زندگی فرانسوی
تیر ۳۰, ۱۳۹۹
جشن سنتی لیمو فرانسه
تیر ۳۰, ۱۳۹۹
عشق و زندگی فرانسوی
تیر ۳۰, ۱۳۹۹

روز مادر در جهان و فرانسه

روز مادر (la Fête des mères)، روزی است که تقریبا در همه کشورها جشن گرفته می شود. روز مادر، نماد تجلی عشق و احترام به تعهد و فدراکاری مادرانه است. مراسم روز مادر در هر کشوری متفاوت برگزار می شود و محبوبیت آن در همه جا یکسان نیست.

در این مناسبت چه چیزی می توانیم هدیه دهیم ؟

محتوی مقاله

بدون توجه به ارزش مالی هدیه تان می توانید، گردنبند سنتی خمیری (به زبان فرانسه Traditionnel collier de pâtes,)، جا شمعی خمیری (به زبان فرانسه bougeoir en pâte à sel,)، جعبه جواهرات (به زبان فرانسه boîte des bijoux)، و غیره را به مادر خود هدیه دهید، قصد شما مهم است. در فرانسه ۷۵% از مردم ایم کشور، این روز را برای مادرانشان جشن گرفته و کادو خریداری می کنند. آنها به طور متوسط ۶۰ یورو برای کادو هزینه می کنند. بر اساس بودجه های مختلف برای شما پیشنهادهایی داریم

به عنوان مثال: برای نوجوانان، خرید عطر (به زبان فرانسه parfum) انتخاب خوبی است. همچنین می توانید دسته گل های زیبایی مانند گل سرخ (به زبان فرانسه Les roses) که نماد احساسات عمیق، گل لیلیوم (به زبان فرانسه lys) که نماد مادر هستند را هدیه دهید. گل همیشه باعث شادی می شود.

در استرالیا (به زبان فرانسه En Australie) معمولا گل داوودی (به زبان فرانسه chrysanthèmes)، در آسیا علاوه بر گل، کیک های کوچکی هم هدیه می دهند. در مکزیک(به زبان فرانسه Au Mexique) و تعدادی از کشورهای آمریکای لاتین (به زبان فرانسه pays d’Amérique latine) مادران در این روز کار نکرده و کل روز را با خانواده خود سپری می کنند. روز مادر فرصتی برای زنان است که به همراه فرزندان خود به سینما، رستوران یا خرید بروند. در کشورهایی با سنت بودایی و برخی از کشورهای آسیایی نگاه مردم به روز مادر متفاوت است، آنها یک روز در سال را به مادران اختصاص نمی دهند، بلکه نقش آنها را در تمام سال برجسته می کنند.

این جشن چه موقع در جهان برگزار می شود؟

روز مادر برای اولین بار توسط انگلیسی ها در قرن شانزدهم به وجود آمد. یکی از خصوصیات روز مادر این است که یک تاریخ ثابت در جهان داشته باشد، اما تاریخ روز مادر در هرکشوری متفاوت است، به عنوان مثال روز مادر در فرانسه در ۷ ژوئن (به زبان فرانسه le 7 juin)، در ایالات متحده آمریکا (به زبان فرانسه Aux Etats-Unis) دومین یکشنبه ماه مه از سال ۱۹۰۷ جشن گرفته می شود. کشورهایی مانند: استرالیا، ژاپن، ترکیه، بلژیک، آلمان، فنلاند و کانادا تاریخ مشابهی دارند. در سایر کشورها مانند : هند، سنگاپور (به زبان فرانسه Singapour) و عربستان سعودی (به زبان فرانسه l’Arabie Saoudite) روز مادر در ۱۰ مه برگزار می شود. انگلسی ها ترجیح می دهند این روز را کمی جلوتر، در اواسط ماه مارس جشن بگیرند.

روز مادر در فرانسه

ادعا می شود که ناپلئون در سال ۱۸۰۶، این ایده را داشت که روز مادران را در طول فصل بهار(فصل باروری) جشن بگیرند. در سال ۱۹۱۹ نخستین روز مادر در فرانسه ثبت شد.

“مادر روزت مبارک به زبان های مختلف”
به زبان فرانسوی Bonne fête maman)، زبان هلندی Gelelicituud)، زبان آلمانی Herzliche Grüsse zum Muttertag)، در ایتالیا روش های زیادی برای ابراز عشق در روز مادر وجود دارد که آن را Dia de la madre، در کشورهای اسپانیایی زبان Festa della mamma.

تهیه و تنظیم : هانیه خسروان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *