همه چیز در خصوص سطوح زبان فرانسه

مزیت استفاده از مجلات آموزشی آنلاین زبان فرانسه
اسفند ۱۳, ۱۳۹۸
قصد مهاجرت به کدام کشورها را دارید
اسفند ۱۳, ۱۳۹۸
مزیت استفاده از مجلات آموزشی آنلاین زبان فرانسه
اسفند ۱۳, ۱۳۹۸
قصد مهاجرت به کدام کشورها را دارید
اسفند ۱۳, ۱۳۹۸

همه چیز در خصوص سطوح زبان فرانسه

سطوح زبان فرانسه

هر کشور و منطقه ای، استاندارد خاص خود را برای بررسی سطح زبان های خارجی در نظر می گیرد. هدف از نگارش این مقاله، توضیح سطوح زبان فرانسه بر اساس چهارچوب اروپایی مشترک مرجع برای زبان ها – CECRL – می باشد.

ما در این مقاله به صورت کاملا دقیق تعداد ساعاتی که از شروع زبان فرانسه تا رسیدن به سطح B2 که سطح تقریبا پیشرفته زبان است، برای شما بیان می کنیم. پس شما می توانید با محاسبه تعداد ساعات آموزشی که در هفته می بینید، به مدت زمان تقریبی برای آموزش زبان فرانسه از پایه تا رسیدن به سطح پیشرفته دست یابید. 

مرجع برای زبان ها – CECRL

محتوی مقاله

در قالب این چهارچوب و در شورای اروپا، ابزارهایی به منظور طراحی و اجرای روش های خلاقانه در برنامه های آموزشی زبان های خارجی به کار گرفته می شوند.

این ابزارها بر پایه نیازهای زبان شناختی، دانش زبان و همچنین چگونگی به کارگیری آن در راستای رسیدن به “آستانه” ارتباطی تعریف می شوند.

چهارچوب اروپایی مشترک مرجع برای زبان ها، به زبان فرانسه (Cadre européen commun de référence pour les langues)، یا به صورت مخفف (CECRL)، مهارت های زبانی را در شش سطح A1 تا C2 تعریف می کند. این شش سطح را می توان در سه دسته اصلی کاربران مبتدی، مستقل و با تجربه، جای داد. در هر سطح توانایی های زبان آموز در انتهای دوره با عبارت ” من می توانم” مشخص خواهد شد.

استاندارهای انستیتو میلاد در آموزش زبان فرانسه

یکی از روش های تعیین سطح فرانسه ، استاندارد CECRL می باشد. امروزه آموزش زبان فرانسه در سراسر دنیا بر پایه چهارچوبی استاندارد پایه ریزی می شود.

سعی ما در انستیتو میلاد، پیشرفتن بر پایه استاندارد چهارچوب اروپایی مشترک مرجع برای زبان ها است. در دوره های حضوری و مجازی آموزش زبان فرانسه، بر روی هر چهار قابلیتی که برای تسلط به یک زبان خارجی نیاز است، پیش می رویم.

ما همواره با پایش و تحلیل روش های نوین آموزش در کشورهای فرانسه زبان، خود را به روز می کنیم. ما همچنین با استفاده از تکنیک های مختلف مانند، تدریس کتاب های استاندارد، تماشای فیلم، خواندن کتاب و مجله فرانسوی، زبان آموزان را در رسیدن به اهدافشان همراهی می نماییم.

آموزش زبان فرانسه

سطح A1 زبان فرانسه

سطح مقدماتی و شناخت زبان

قدم اول از تعیین سطوح زبان فرانسه ، سطح A1 می باشد.

برای به دست آوردن سطح A1 در تعیین سطح فرانسه دانستن موارد زیر الزامی است

مدت زمان تقریبی:

در CECRL برای رسیدن به سطح A1، صد ساعت آموزش پیش بینی شده است.

درک شفاهی:

اگر افراد آرام و واضح صحبت کنند، من می توانم عبارت های روزمره و کاربردی، در مورد خود، خانواده و همچنین محیط پیرامونم را درک نمایم.

درک مطلب:

من می توانم اسامی روزمره، واژه ها و همچنین عبارت های بسیار ساده را درک نمایم.

به عنوان مثال: آگهی ها، اطلاعیه ها و کاتالوگ ها

• صحبت کردن (مشارکت در بحث):

اگر مخاطب آماده تکرار یا بیان جملات با سرعت بسیار پایینی باشد، من می توانم با او ارتباط برقرار نمایم.

من می توانم سوالاتی ساده در خصوص مسائل روزمره و همچنین نیازهایی که در لحظه دارم را پرسیده و به موارد مشابه پاسخ دهم.

صحبت کردن (بیان نظرات به صورت پیوسته):

من میتوانم با استفاده از اصطلاحات و جملات ساده، در خصوص محل زندگی و افرادی که می شناسم، صحبت نمایم.

• نگارش :

من می توانم کارت پستالی ساده و با متنی کوتاه نگارش کنم.

من همچنین می توانم پرسشنامه های شخصی مانند فرم هتل شامل اطلاعاتی مانند نام، نام خانوادگی، ملیت و آدرس می  را تکمیل نمایم .

سطح A2 زبان فرانسه

سطح متوسط

پس از رسیدن به سطح A1 از سطوح زبان فرانسه ، اینک نوبت حجوم بردن به سمت A2 است.

• مدت زمان تقریبی:

در چهارچوب CECRL ، برای دسترسی به سطح A2، مستقلا ۱۰۰ ساعت آموزش پیش بینی شده است. و با احتساب ۱۰۰ ساعت آموزش سطح A1، مجموعا ۲۰۰ ساعت از شروع  زبان فرانسه تا انتهای سطح A2، آموزش پیش بینی شده است.

• درک شفاهی:

من می توانم اصطلاحات و لغات بسیار رایج در مورد مطالبی که از نزدیک با آنها در ارتباط هستم، مانند، خودم، خانواده ام، محیط پیرامونم و هچنین خرید هایم را متوجه شوم.

من همچنین می توانم موارد ضروری را از آگهی ها و پیام های ساده و واضح استخراج نمایم.

• درک مطلب:

من می توانم متون کوتاه و بسیار ساده و همچنین نامه های شخصی را را متوجه شوم. من می توانم اطلاعات مشخصی را از آگهی ها، دفترچه های راهنما، فهرست ها و همچنین برنامه های زمان بندی استخراج نمایم.

• صحبت کردن (مشارکت در بحث):

به شرطی که مخاطب آماده تکرار یا بیان جملات با سرعت بسیار پایینی باشد، من می توانم با او ارتباط بر قرار نمایم. من می توانم سوالاتی ساده در خصوص مسائل روزمره و همچنین نیازهایی که در لحظه دارم را پرسیده و به موارد مشابه پاسخ دهم.

من می توانم در خصوص تبادل اطلاعات ساده و مستقیم و همچنین فعالیت های روزمره به صحبت بنشینم. حتی اگر تمامی موارد مورد بحث در مکالمه را متوجه نشوم، می توانم تبادل اطلاعاتی ساده و خلاصه انجام دهم.

• صحبت کردن (بیان نظرات به صورت پیوسته):

من می توانم با استفاده از مجموعه ای از اصطلاحات و جملات، خانواده ام، سایر افراد، شرایط زندگی ام، تحصیلات و همچنین فعالیت های حرفه ای جاری ام به زبان ساده بیان نمایم.

• نگارش:

من می توانم نکات و پیام های ساده و کوتاه را بنویسم. من همچنین می توانم نامه های ساده مانند تشکر را نگارش کنم.

سطوح زبان فرانسه

سطح B1 زبان فرانسه

سطح آستانه

مدت زمان تقریبی:

پس از تمام کردن سطوح زبان فرانسه A1 و A2، نوبت به شروع سطح B2 رسیده است.

در چهارچوب CECRL، برای دسترسی به سطح B1، مستقلا ۲۰۰ ساعت آموزش در نظر گرفته شده است. و با احتساب ۲۰۰ ساعت آموزش سطح A1 و A2، مجموعا ۴۰۰ ساعت آموزش پیش بینی شده است.

درک شفاهی:

اگر سطح زبانی واضح و استانداردی در خصوی مسائل مربوط به کار، دانشگاه و تفریحات استفاده شود، میتوانم این مطالب را متوجه شوم.

من میتوانم اکثر مطالب برنامه های رادیویی و تلویزیونی در مورد اخبار روزانه و یا مطالبی مورد علاقه ام را متوجه شوم البته اگر به صورت آرام و واضح صحبت شود.

درک مطلب:

من می توانم متون نگارش شده به زبان محاوره و همچنین اتفاقات، ابراز احساسات و احوالپرسی در نامه های شخصی را متوجه شوم.

صحبت کردن (مشارکت در بحث):

من توانایی مواجهه با اکثر موقعیت هایی که در سفر با آن ها روبرو هستیم را دارم. من همچنین می توانم بدون آمادگی قبلی در مکالمات مرتبط با مسائل جاری، علایق شخصی، اتفاقات روزمره (مانند خانواده، تفریحات، کار، سفر و اخبار) ایفای نقش نمایم.

صحبت کردن (بیان نظرات به صورت پیوسته):

من توانایی بیان اصطلاحات ساده به منظور صحبت کردن در خصوص اتفاقات، آرزو و امید ها و اهدافم را دارم. من همچنین می توانم به صورت خلاصه توجیهات و توضیحاتم در خصوص عقاید و برنامه هایم بیان کنم. من می توانم داستانی یا خلاصه ای از فیلمی را به همراه نظرم در آن خصوص بیان نمایم.

نگارش :

من می توانم متنی ساده و منسجم در خصوص مسائل جاری یا علاقه مندی هایم نگارش نمایم. من همچنین توانایی نوشتن نامه های شخصی در خصوص تجارب و علایم را دارم.

 

سطح B2 زبان فرانسه 

سطح پیشرفته یا مستقل

سطح B2 را می توان مهمترین سطح سطوح زبان فرانسه نامید.

• مدت زمان تقریبی:

در چهارچوب اروپایی مشترک مرجع برای زبان ها، برای دسترسی به سطح B2، مستقلا ۳۰۰ ساعت و با احتساب ۴۰۰ ساعت آموزش سطح A1 و A2 و B1، مجموعا ۷۰۰ ساعت آموزش پیش بینی شده است.

• درک شفاهی:

اگر موضوع برایم آشنا باشد، من می توانم کنفرانس ها، سخنرانی های تقریبا طولانی و همچنین استدلال های پیچیده را متوجه شوم. من اکثر قریب به اتفاق برنامه های تلویزیونی در خصوص اخبار و موضوعات روز و همچنین اغلب فیلم هایی که در آنها به زبان استاتدارد صحبت می شود را متوجه می شوم.

• درک مطلب:

من می توانم متون و گزارش های نگارش شده در خصوص موضوعات معاصری که در آنها نگارنده به نقطه نظرات و نگرش های خاصش اشاره نموده را متوجه شوم. من همچنین متون معاصر ادبی را متوجه می شوم.

• صحبت کردن (مشارکت در بحث):

من می توانم به راحتی و بدون آمادگی قبلی با مخاطب بومی ارتباط برقرار کرده و به صورتی موثر در مکالمات مربوط به موقعیت های روزمره شرکت نمایم. من همچنین توانایی ارائه و دفاع از عقایدم را دارم.

• صحبت کردن (بیان نظرات به صورت پیوسته):

من توانایی صحبت در خصوص مسائل مورد علاقه ام و به صورت بسیار واضح و با بیان جزییات را دارم. من همچنین می توانم نظرم را در خصوص موضوعات روز بیان کنم. و نقاط منفی و مثبت حالات مختلف موضوعات را به بحث بنشینم.

• نگارش :

من می توانم متون واضح و با درج جزییات را در خصوص موضوعات مورد علاقه ام بنویسم. من همچنین می توانم انشاء یا گزارش هایی که حاوی دلایل موافقت یا مخالفتم با عقیده ای خاص است را نگارش نمایم. من توانایی برجسته کردن معانی که به اتفاقات و تجربیات نسب می دهم را دارم.

 

 

 

برای مشاوره و ثبت نام در دوره های حضوری و آنلاین آموزش زبان فرانسه با کارشناسان انستیتو میلاد در تماس باشید

۴۲ ۷۷۷ ۸۸۸ ۰۲۱

۹۰۰۸ ۳۲۳ ۰۹۰۱

 

 

2 Comments

  1. آرش گفت:

    خیلی مفید بود، ممنون از لطفتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *