اشتباهات رایج در زبان فرانسه – قسمت چهل وهفتم
آبان ۲۴, ۱۴۰۰
مکالمه : دلقک شدن به زبان فرانسه
آبان ۲۴, ۱۴۰۰

سفر اقتصادی به پاریس

آیا فکر میکنید سفر به پاریس گران است ؟ خوب، احتمالاً. بالاخره یکی از گران ترین شهرهای جهان است. از هتل های مجلل گرفته تا غذاهای لذیذ و غیره. اگر مراقب نباشید، بیش از آنچه که می توانید هزینه کنید هزینه خواهید کرد. اما با یک تحقیق کوچک و استفاده از یک سری نکات کاربردی می توانید بودجه خود را مدیریت کنید. در این مقاله راه کارهایی را به شما معرفی کرده ایم.

برنامه ریزی سفر

  • فصلی ارزان تر را انتخاب کنید. پاریس که برترین مقصد گردشگری در کل جهان است، در تمام طول سال مملو از جمعیت زیادی از گردشگران است. اما در زمستان می توانید بلیط هواپیما و اقامت ارزانتری داشته باشید. به این دلیل است که گردشگران فصل زمستان به طور قابل توجهی کمتر از ماه های تابستان است. بنابراین در نظر بگیرید که سفر خود را در زمستان رزرو کنید، یا اگر تاب سفرهای زمستانی را ندارید ، سفرهای پاییزی یا بهاری را انتخاب کنید.

  • در هفته مد از پاریس دوری کنید. مگر اینکه این رویداد پر زرق و برق دقیقاً دلیل سفر شما باشد. اما اگر هفته مد در لیست شما نیست، ممکن است بخواهید زمان دیگری را انتخاب کنید. مهمانی های باشکوه و نمایش هایی که شهر را در دست خواهند گرفت، مطمئناً می تواند حساب بانکی شما را بسوزاند.
  • تعطیلات و جشنواره ها بیرون است. در حالی که فصل زمستان از ماه های تابستان ارزان تر است، هزینه سفر هنوز در حوالی کریسمس، سال نو و سایر تعطیلات افزایش می یابد. برای مسافران با بودجه محدود، روزهای زیادی از سال برای انتخاب وجود دارد.

 

  • رزرو سفر را در نظر بگیرید. با انواع آژانس های مسافرتی تماس بگیرید، و درباره یک هتل مقرون به صرفه، بلیط هواپیما و هزینه تور تحقیق کنید. مطمئن شوید که تحقیقات گسترده ای انجام داده و قیمت های مختلف را مقایسه کرده اید. اگر می خواهید در سفر خود صرفه جویی کنید، این زمان تنبلی نیست.

 

  • سفر خود را طوری تنظیم کنید که در اولین یکشنبه ماه اتفاق بیفتد. چرا؟ زیرا، موزه های متعددی مانند لوور (به زبان انگلیسی Louvre)، موزه اورسی (به زبان فرانسه Musee d’Orsay)، مرکز پومپیدو (به زبان انگلیسی he Centre Pompidou) ، موزه رودن (به زبان انگلیسی Musee Rodin) و موزه ملی دو موئن اژ (به زبان فرانسهNational du Moyen Age) عصر هر یکشنبه اول ماه ورود رایگان ارائه می دهند. بنابراین مطمئن شوید که یک روز کامل (بدون بلیط!) موزه را در برنامه سفر خود قرار دهید.

  • هتلی مقرون به صرفه رزرو کنید. منظور ما از هتل های مقرون به صرفه مسافرخانه های کوچک خانوادگی یا هتل های ۲-۳ ستاره است که در بناهای تاریخی واقع شده اند. برخی از آنها آسانسور و تهویه مطبوع ندارند، اما اگر بیشتر اوقات بیرون بروید، مهم نیست.

  • محله ای مقرون به صرفه را انتخاب کنید. هتلهایی که در نزدیکی جاذبه های اصلی واقع شده اند به طور کلی گرانتر از مکانهای خارج از راه هستند. محله های دور نیز می توانند جاذبه های بی نظیری (و شگفت انگیز!) را به شما ارائه دهند.

  • همچنین می توانید هتل ها را کنار گذاشته و به جای آن اجاره آپارتمان انتخاب کنید! اگر قصد دارید حداقل یک هفته در پاریس باشید، این می تواند گزینه پس انداز خوبی برای شما باشد. نرخ های هفتگی قطعاً کمتر از زمانی است که برای اتاق انتخاب می کنید. برای اقامتگاه های پاریس از سایت هایی مانند Airbnb ، FlipKey و HomeAway دیدن کنید که بسیار کمتر از نرخ معمول هتل ها هستند.

  • با رویای خود در اقامت در اتاقی با نمای برج ایفل خداحافظی کنید. در حالی که سالها تماشای فیلم هایی که برج ایفل را در پنجره ای زیبا از هتل قرار داده اند، می توانند این را نشان دهند، هتلهای واقعی که این را ارائه می دهند، به اندازه خود برج معروف قیمت دارند. اگر می خواهید هزینه ها را کاهش دهید ، رویای خود را رها کنید.

  • حمل و نقل عمومی! هنگامی که به فرودگاه شارل دوگل رسیدید، بهتر است با قطار RER B به پاریس یا اتوبوس فرودگاه شهر بروید. اگر از تاکسی استفاده می کنید، آماده باشید که حداقل ۵ برابر کرایه قطار یا اتوبوس هزینه کنید.

تهیه و تنظیم : هانیه خسروان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.