سن ایده آل برای یادگیری زبان فرانسه

اصطاحات عامیانه ی زبان فرانسه
شهریور ۲۴, ۱۳۹۹
کافه های فرانسه
شهریور ۲۴, ۱۳۹۹

سن ایده آل برای یادگیری زبان فرانسه

نمی دانید چه سنی برای یادگیری زبان فرانسه، زبان آلمانی یا زبان انگلیسی مناسب است؟ ما اغلب می شنویم که یادگیری یک زبان خارجی مانند زبان فرانسه یا زبان آلمانی از دوران کودکی راحت تر است. همه ی مطالعات نشان می دهد که یادگیری زبان فرانسه یا زبان آلمانی به شرایط و محیطی که در آن زندگی می کنیم، بستگی دارد. همه ی کودکان از بدو تولد استعدادهای یکسانی دارند و اگر ابزارهای مدرن یادگیری زبان فرانسه را اضافه کنیم، در این صورت کودکان مانند بزرگسالان زبان فرانسه یا هر زبان دیگری را یاد خواهند گرفت. امروزه نمی توان یک سن ایده آل برای یادگیری زبان فرانسه یا زبان آلمانی تعریف کنیم اما مسلماً یادگیری یک زبان خارجی بین بزرگسالان و کودکان متفاوت است.

لازم است درک کنیم که زبان (اعم از زبان مادری یا یک زبان خارجی) از بدو تولد و حتی قبل از آن، در طول زندگی در رحم (به زبان فرانسه la vie utérin) مادر، به جنین منتقل می شود. در واقع، همه نوزادان مهارت های یکسانی مانند : ارتباطی (به زبان فرانسه communicatives)، شناختی (به زبان فرانسهcognitives)، حسی یا ادراکی (به زبان فرانسه sensorielles ou perceptives) دارند. این مهارت ها به کودکان اجازه می دهد تا اطلاعات محیط خود را پردازش و با مردم تعامل داشته باشند. بنابراین، حتی قبل از اینکه بداند چگونه صحبت کنند، صداها، کلمات و معنی آنها را تشخیص می دهند.

بنابراین کودکان می توانند بدون یادگیری به معنای آکادمیک، شروع به صحبت کند. بنابراین پتانسیل کودکان برای یادگیری زبان فرانسه بسیار زیاد است. سن ایده آل برای یادگیری زبان فرانسه و زبان آلمانی بین ۸ تا ۱۱ سالگی است، به دلایل زیر :

• امکان تکرار دنباله های طولانی تر.
• توانایی بهتر تمرکز و حفظ کردن.
• تسلط کامل به زبان مادری آنها.
• توانایی تجزیه و تحلیل و حل تعارضات ذهنی درونی آنها در مقابل سوتفاهمات کلمات بیگانه.
• توسعه مهارت های چند زبانه با نوشتن و خواندن، علاوه بر صحبت کردن.

از طرف دیگر بزرگسالان برای یادگیری موفقیت آمیز یک زبان خارجی مانند: زبان فرانسه و زبان آلمانی مجبورند تلاش بسیار بیشتری انجام دهند. بیشتر افراد به دلایل حرفه ای، یادگیری زبان فرانسه یا زبان آلمانی را شروع می کنند. به همین دلیل مغز آنها اجازه نمی دهد بدون تفکر از یک زبان به زبان دیگر روی بیاورند. بزرگسالان قبل از صحبت، واژگان و جملات را در سر خود ترجمه می کند، و این روش زمان یادگیری زبان فرانسه یا زبان آلمانی را بیشتر می کند.

تهیه و تنظیم : هانیه خسروان
می توانید برای اطلاع از دوره ه های حضوری و آنلاین آموزش زبان فرانسه و زبان آلمانی و همچنین دوره های آنلاین آموزش زبان فرانسه کودکان با شماره های ۰۹۰۱۳۲۳۹۰۰۸ و ۸۸۸۷۷۷۴۲ تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.