صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی در فرانسه

زبان فرانسوی و شهر کبک
زندگی در کبک
آذر ۱۰, ۱۳۹۹
مکالمه : مسافرت خانوادگی در زبان فرانسه
آذر ۱۰, ۱۳۹۹
زبان فرانسوی و شهر کبک
زندگی در کبک
آذر ۱۰, ۱۳۹۹
مکالمه : مسافرت خانوادگی در زبان فرانسه
آذر ۱۰, ۱۳۹۹

صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی در فرانسه

محصولات آرایشی بهداشتی در فرانسه

صنعت محصولات آرایشی بهداشتی در فرانسه

محصولات آرایشی بهداشتی فرانسوی

اولین افرادی که از لوازم آرایشی استفاده کرده اند، بر خلاف تصور عموم، زنان نه بلکه مردان بوده اند. مردان قبل از شکار با پودرهای رنگی بدن و صورت خود را می پوشاندند تا مخالفان و طعمه های خود را تحت تاثیر قرار دهند. به این صورت اولین آرایش متولد شد. از آن زمان تا به امروز استفاده از محصولات زیبایی به طور قابل توجهی افزایش یافته است

فرانسه در زمینه تولید و صادرات محصولات آرایشی بهداشتی فرانسوی از کشورهای پیشرو در این زمینه می باشد. در سال ۲۰۱۷ فرانسه مواد شیمیایی، برای تولید عطر و لوازم آرایشی به ارزش ۴۴ میلیارد وارد و بیش از ۵۶ میلیارد یورو صادر کرد.

محصولات آرایشی بهداشتی فرانسوی دومین نیروی صادراتی فرانسه پس از صنعت هوانوردی است. نیمی از محصولات آرایشی ساخت فرانسه در خارج از کشور فروخته می شود: این در واقع عملکرد برجسته ای در اقتصاد فرانسه است. این پویایی در بخش صادرات همیشه وجود داشته و هر سال به ترتیب + ۱۰٪ در سال در حال افزایش است. وزیر امور خارجه تجارت خارجی به تازگی ارقام سال ۲۰۱۹ را اعلام کرده است: ما نزدیک به ۱۶ میلیارد یورو صادر کرده ایم که در رتبه دوم بخشهای صادر کننده فرانسه قرار دارد.

 

مجله فوربس در ۱۰ ژوئیه تاثیرگذارترین برندهای آرایشی فرانسوی را در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد. نتیجه ی تجزیه و تحلیل این برندهای فرانسوی بر اساس (میزان جذاب مخاطب، کیفیت، قیمت و …) تنظیم شده است.

لوازم آرایشی بهداشتی در فرانسه

 

 

در سال ۲۰۱۹ ، برند فرانسوی “نَرس” (به زبان فرانسهNars) تولید کننده لوازم آرایش که توسط فرانسوا نارس(به زبان فرانسه François Nars) تاسیس شد، در بالاترین رتبه بندی قرار داشت. پس از آن برند “لانکُم” (به زبان فرانسهLancôme) با ارائه عطر “زندگی زیباست” (به زبان فرانسهLa Vie est Belle)، در سال ۲۰۱۲ شروه به فعالیت کرد، برند فرانسوی “لانکُم” (به زبان فرانسهLancôme) هنوز رتبه اول فروش محصولا آرایشی و عصر را در اروپا دارد. دیگر برند فرانسوی لوازم آرایشی فرانسوی، طبق بررسی مجله لوموند، اورال (به زبان فرانسه L’Oréal) می باشد، این برند فرانسوی جزوه برندهای محبوب فرانسوی در آسیا می باشد، که در سال ۲۰۱۸ ، ۳ میلیارد یورو فروش تنها در چین داشته است. برند معروف فرانسوی دیور (به رزبان فرانسهDior)،علاوه بر تولید عطرهای خوشبو، روی محصولات آرایشی پیشرفته نیز فعالیت دارد.

در اینجا ۱۰ برند برتر فرانسوی در زمینه تولید لوازم آرایشی و بهداشتی لوکس آورده شده است:

لوازم آرایشی بهداشتی در فرانسه

 

۱. نَرس (به زبان فرانسه Nars)
۲. لانکُم (به زبان فرانسهLancôme)
۳. دیور بیوتی (به زبان انگلیسی Dior beauty)
۴. لورا مرسیه (به زبان فرانسه Laura Mercier)
۵. شارلوت تیلبری (به زبان فرانسه Charlotte Tilbury)

 

لوازم آرایشی بهداشتی در فرانسه

۶. استی لادر (به زبان فرانسه Estée Lauder)
۷. شانل بیوتی (به زبان انگلیسی Chanel Beauty)
۸. سنت لورن بیوتی (به زبان انگلیسی YSL Beauty)
۹. تاتچا (به زبان فرانسه Tatcha)
۱۰. پت مت گراث (Pat McGrath)

تهیه و تنظیم : هانیه خسروان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *