مدارس هنر فرانسه

هشتمین شماره مجله فرهنگ یاران فردا منتشر شد
آذر ۲۴, ۱۳۹۹
le chaperon rouge
آذر ۲۴, ۱۳۹۹
هشتمین شماره مجله فرهنگ یاران فردا منتشر شد
آذر ۲۴, ۱۳۹۹
le chaperon rouge
آذر ۲۴, ۱۳۹۹

مدارس هنر فرانسه

مدارس هنر(به زبان فرانسه écoles d’art) بسیاری در کشور کانادا، کشور فرانسه، کشور سوئیس و دیگر کشورهای فرانسه زبان وجود دارد.هدف مدارس هنر توسعه یک هنر توسط دانش آموز است یا تعلیم دادن وی برای یادگیری یک رشته ی هنری است.

مدارس هنر اروپا دارای آزمون های ورودی هستند. امتحانات ورودی مدارس هنر چیست ؟

محتوی مقاله

کالج های هنری فرانسه جزو محبوب ترین مدارس هنر در سراسر جهان می باشد. که هر ساله از سرتاسر جهان برای ادامه تحصیل در رشته های هنری در فرانسه، به کشور فرانسه مهاجرت می کنند. مدارس هنر فرانسه دارای آزمون ورودی می باشد،که معمولا شامل :

• آزمون عملی
• آزمون زبان فرانسه
• آزمون کتبی (اطلاعات عمومی – تاریخ هنر)

 

 

ناگفته نماند علاوه بر این موارد یک مصاحبه هم با هنرآموزان می شود که اغلب بر اساس سوابق هنری، می باشد که بسیار در نتیجه ی آزمون تاثیرگذار است. مدارس هنر فرانسه تعداد محدودی را هر سال ثبت نام می کنند . به عنوان مثال مدرسه ملی هنرهای تزئینی (به زبان فرانسه École nationale supérieure des arts décoratifs) هر سال ۱۰۰ نفر را از بین ۲۵۰۰ شرکت کننده می پذیرد.
در سایر مدارس تخصصی(به زبان écoles spécialisées) و مدارس هنرهای کاربردی (به زبان فرانسه écoles d’arts appliqués)، علاوه بر این آزمون ها سوابق تحصیلی، نظرات معلمان، نمرات دبیرستان مورد بررسی قرار می گیرد.

مدارس هنر فرانسه وابسته به وزارت فرهنگ فرانسه

– مدارس ملی فرانسه
این مدارس توسط وزارت فرهنگ فرانسه معتبر و از طرف شورای عالی ارزیابی تحقیقات و آموزش عالی (HCéres) مجاز به صدور مدرک ملی از وزارت فرهنگ فرانسه هستند. این مجوز زمانی داده می شود که پروژه آموزشی، چارچوب آموزشی، اماکن و وسایل ارائه شده به سطح مطلوبی برسد. پس سه سال تحصیل درمدارس ملی هنر فرانسه دیپلم هنر(DNA) (به زبان فرانسه diplôme national d’art ) را کسب می کنید. برخی از مدارس ملی هنر فرانسه :

 

• مدرسه ملی عکاسی Arles  (به زبان فرانسه École nationale supérieure de la photographie)

• مدرسه ملی Bourges (به زابن فرانسه École nationale supérieure d’art)

 

 مدارس هنر فرانسه زیر مجموعه وزارت آموزش و پرورش

مدارسی که زیر مجموعه وزارت آموزش و پرورش فرانسه هستند هدفشان آموزش معملمان برای آموزش دوره متوسطه می باشد. اسا کار این مدارس مبتنی بر دانش فکر و توضیحات منطقی است، به طور کلی یادگیری دانش فنی و هنری، چه در طراحی، دیدگاه هنری، ترکیب هنری، مجسمه سازی با موسیقی مهم است.

مدرسه عالی هنرهای کاربردی و منسوجات (به زبان فرانسه École supérieure des arts appliqués et du textile)

دبیرستان لا مارتینیر دیدرو (به زبان فرانسه Lycée La Martinière Diderot

مدرسه بول پاریس (به زبان فرانسه École Boulle)

تهیه و تنظیم : هانیه خسروان

2 Comments

  1. مریم گفت:

    المان هم مدارس هنر داره ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *