مهمترین زبان های خارجی

لغات : رنگ ها در زبان فرانسه
دی ۲۹, ۱۳۹۹
Le génie menteur ou les 7 miroirs de l’âme
دی ۲۹, ۱۳۹۹
لغات : رنگ ها در زبان فرانسه
دی ۲۹, ۱۳۹۹
Le génie menteur ou les 7 miroirs de l’âme
دی ۲۹, ۱۳۹۹

مهمترین زبان های خارجی

مهم ترین زبان های بین المللی

مهم ترین زبان های بین المللی

ما در عصر ارتباطات زندگی می کنیم. با به وجود آمدن فضاهای حرفه ای شغلی مانند شرکت های بین المللی (به زبان فرانسه des entreprises internationales ) بهم پیوسته توانایی برقراری به چندین زبان خارجی بسیار ضروری شده است. به عنوان نمونه شاید شما هنوز اهمیت زبان فرانسه را ندانید یا در خصوص کارربردهای زبان اسپانیایی مطالعه نکرده باشید

از نظر اجتماعی و شغلی تعامل با دیگران به زبان مادری (به زبان فرانسه la langue natale) آنها، پایه و اساس یک رابطه پایدار است. تسلط داشتن به یکی از پنج زبان زنده دنیا، مانند : زبان انگلیسی، زبان فرانسه، زبان اسپانیایی، زبان عربی و زبان چینی، از جنبه های اصلی موفقیت شغلی می باشد.

توانایی صحبت با کارمندانی که به زبان دیگری صحبت می کنند باعث ایجاد ارتباط عاطفی (به زبان فرانسهun lien émotionnel) با آنها می شود که عملکرد شرکت های بین المللی را را بهبود بخشیده و در نتیجه باعث تاثیرگذاری بیشتر در بازار کار می شود. 

اما قبل از شروع یادگیری یک زبان خارجی، به این فکر کرده اید که یادگیری کدام زبان مفیدتر و مرتبط ترین با شغل شما باشد. در سراسر جهان، بیش از ۷ هزار زبان مدرن در سال ۲۰۱۹ صحبت شده است. در این مقاله کارشناسان انستیتو میلاد ۵ زبان مهم جهان را به شما معرفی کرده اند.

۱. زبان انگلیسی

محتوی مقاله

زبان انگلیسی یکی از مهمترین زبانهاست. زبان انگلیسی، زبان دوم در ۵۵ کشور (تقریباً ۴۰۰ میلیون نفر در سراسر دنیا) مختلف در جهان می باشد.

چرا انگلیسی صحبت کنیم؟

تسلط به زبان انگلیسی شانس شما را برای کار در یک شرکت بین المللی یا خارج از کشور افزایش می دهد.زبان انگلیسی به دلیل الفبای لاتین و ساختار ساده اش زبان ساده ای برای یادگیری است.

اما مهمتر از همه، این زبان پرکاربردترین زبان در دنیای حرفه ای بین المللی است. توانایی صحبت به زبان انگلیسی به متخصصان کمک می کند تا در بازارهای بین المللی بدون واسطه حضور داشته و به بهترین وجه انتظارات مشتریان خود را برآورده کنند و محصولات خود را بهتر تبلیغ کنند.

۲. زبان فرانسه (زبان مرجع بین المللی)

امروز زبان فرانسه دومین زبان مورد مطالعه در جهان است و به دلیل ریشه در پنج قاره (آفریقا، آمریکا، آسیا، اروپا و اقیانوسیه) یکی از زبان های رسمی سازمان ملل است.

چرا زبان فرانسه یک زبان مرجع است؟

زبان فرانسه، زبان رسمی کمیته بین المللی المپیک است، همچنین زبان انحصاری رایزنی های دیوان عدالت اتحادیه اروپا است و در هنگام برقراری ارتباطات بین المللی از آن به شدت استفاده می شود. بنابراین، زبان فرانسه در ارتباطات، چه در دیپلماسی و چه در رسانه ها، جایگاه ابتدایی را به خود اختصاص می دهد.

چرا زبان فرانسه یاد بگیریم؟

فرانسه پنجمین اقتصاد بزرگ در جهان است. همچنین از نظر سرمایه گذاری خارجی سومین کشور و بزرگترین سرمایه گذار اروپایی در خارج از کشور است. علاوه بر این، زبان فرانسه در بخش فناوری پیشرفته بلکه در دنیای توزیع، صنعت خودرو، بخش کالاهای لوکس و حتی در هوانوردی زبان بسیار مهمی است.

۳. زبان اسپانیایی (پرکاربردترین زبان)

زبان اسپانیایی بعد از زبان فرانسه از پرکاربردترین زبانه است، که بیش از ۴۷۰ میلیون نفر به این زبان صحبت می کنند. زبان اسپانیایی زبان اول کشورهای آمریکای لاتین (به زبان فرانسه d’Amérique Latine) و زبان دوم در ایالات متحده (به زبان فرانسه aux États-Unis) است.

در واقع، بسیاری از شرکت ها از زبان اسپانیایی برای مذاکره استفاده می کنند. طبق شورای بریتانیا (به زبان فرانسه le British Council,)34٪ از شرکت های انگلیسی می گویند زبان اسپانیایی “برای ساختار آنها مفید است” (به زبان فرانسه utile pour leur structure).

این امر تا حدی به این دلیل است که زبان اسپانیایی در بازارهای با رشد بالا و قدرتهای نوظهور در آمریکای مرکزی و جنوبی مورد استفاده قرار می گیرد. از دیدگاه آمریکای ها، دانستن زبان اسپانیایی نیز ضروری است زیرا بیش از ۳۰٪ از جمعیت آمریکا، اسپانیایی تبار هستند و ۶۰ میلیون نفر دیگر تا سال ۲۰۲۰ انتظار می رود. این بدان معنی است که حتی بدون ترک ایالات متحده، یادگیری زبان اسپانیایی می تواند مفید باشد.

چرا زبان اسپانیایی یاد بگیریم؟

تسلط به زبان اسپانیایی زمینه را برای یادگیری بسیاری از زبانهای دیگر لاتین مانند : زبان پرتغالی، زبان ایتالیایی و زبان فرانسوی فراهم می کند. صحبت کردن به زبان متصل باعث می شود ایده های خود را به اشتراک بگذارید و با ارائه آنها تأثیر بیشتری داشته باشید. همچنین فرصت های جدید به آمریکای جنوبی یا اروپا فراهم خواهد شد. زبان اسپانیایی همچنین سومین زبان مورد استفاده در اینترنت است.

۴. زبان چینی (ماندارین)

زبان چینی ماندارین، زبان ۹۵۵ میلیون نفر بومی و ۲۰۰ میلیون نفر غیر بومی، در مجموع ۱۴.۴٪ از جمعیت جهان، است. پس تعجب آور نیست که این زبان امروزه یکی از مهمترین زبانها در دنیای حرفه ای است.

چرا زبان چینی یاد بگیریم؟

طبق مطالعه بلومبرگ از نوامبر ۲۰۱۷، انتظار می رود اقتصاد چین تا سال ۲۰۲۸ از ایالات متحده سبقت بگیرد. چینی ها همچنین توانایی به چالش کشیدن برتری زبان انگلیسی، به ویژه در دنیای تجارت را دارند، زیرا چین موقعیت رهبری ایالات متحده را در مورد تولید ناخالص ملی دارد.

اگر می خواهید وارد تجارت بین المللی شوید، یادگیری زبان ماندارین یک مزیت بزرگ خواهد بود، زیرا بازار دیجیتال چین بزرگترین بازار جهان است. زبان چینی بازده بسیار خوبی برای سرمایه گذاری است.

۵. زبان آلمانی (زبان تجارت)

از سال ۲۰۱۸ ، تخمین زده می شود که زبان آلمانی زبان اول بیش از ۱۰۵ میلیون نفر و زبان دوم تقریبا ۸۰ میلیون نفر در سراسر جهان می باشد. زبان آلمانی، راهی برای برقراری ارتباط با افرادی ست که در آلمان، اروپای مرکزی (به زبان فرانسه en Europe Centrale) و اروپای شرقی (به زبان فرانسه en Europe de l’Es) زندگی می کنند،

چرا زبان آلمانی یاد بگیریم؟

در سطح جهانی، زبان آلمان نشان داده است که به عنوان سومین قدرت اقتصادی سزاوار جایگاه خود است و موتور اتحادیه اروپا محسوب می شود. علاوه بر این، آلمانی ها نوآور و همیشه در لبه پیشرفته ی فناوری هستند. یادگیری زبان آلمانی وسیله ای برای دستیابی به فرصت های جدید در زمینه شغلی و تحصیلی می باشد.

با در نظر گرفتن قدرت کشور آلمان و همچنین تعداد شرکت های بین المللی متولد آلمان، بسیاری از استخدام کنندگان به دنبال کارمندانی هستند که به زبان آلمانی صحبت می کنند. سرانجام، این یک زبان کاملاً شبیه به زبان انگلیسی است، که یادگیری آن را آسان تر می کند.

تهیه و تنظیم : هانیه خسروان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *