نکاتی در خصوص ترجمه شفاهی چالشی

۶ جشنواره برتر فیلم کوتاه
شهریور ۶, ۱۳۹۹
۳ دانشگاه برتر آلمان
شهریور ۶, ۱۳۹۹
۶ جشنواره برتر فیلم کوتاه
شهریور ۶, ۱۳۹۹
۳ دانشگاه برتر آلمان
شهریور ۶, ۱۳۹۹

نکاتی در خصوص ترجمه شفاهی چالشی

میلاد عاصمی پور ، مترجم شیخ دیاباته

یکی از سوالاتی که برای بسیاری از زبان آموزان و علی الخصوص دانشجویان رشته ی زبان مطرح می شود، میزان کارایی و درآمدزایی زبان مورد نظر در آینده حرفه ای و شغلی است.

از نظر بنده یادگیری هر زبان جدید فرصتی بی نظیر را پیش روی ما قرار می دهد. حال برخی از زبان ها مانند زبان فرانسه، زبانی بین المللی است که در هر پنج قاره دنیا صحبت می شود و برخی دیگر از زبان ها محدودتر می باشند.

پس از دعوت به برنامه فوتبال برتر جهت گفتگوی زنده آقای شیخ دیاباته، بازیکن مالیایی-فرانسوی تیم فوتبال استقلال تهران، تصمیم گرفتم در قالب ویدئویی کوتاه، به بیان تجربیاتم از یکی از پول سازترین خدمات زبان های خارجی یعنی ترجمه شفاهی بپردازم.

ترجمه شفاهی یکی از دشوارترین مواردی است که افراد درگیر با زبان های خارجی می توانند تجربه کنند. بنده برای اولین ۱۲ سال پیش به صورت حرفه ای، ترجمه شفاهی را برای ایرانیان و افغان های تازه وارد به کشور سوئیس که قصد مراجعه به اداره مهاجرت آن کشور را داشتند شروع کردم. امروز و پس از گذشت ۱۲ سال هنوز در حال آموختن در این رشته جذاب هستم.

توصیه می کنم پس از تماشای ویدئوی توضیحات بنده در خصوص تجربیاتم از ترجمه شفاهی، ویدئوی کامل گفتگوی جذاب آقای شیخ دیاباته بازیکن مالیایی-فرانسوی تیم فوتبال استقلال تهران در برنامه پر بیننده فوتبال برتر را تماشا کنید.

2 Comments

  1. عباسی گفت:

    سلام مهندس عاصمی پور عزیز
    بسیار لذت بردم از ترجمه ای که برای شیخ دیاباته انجام دادید، هم صداقت و امانتداری عالی بود، هم وفاداری به لحن گوینده، و هم انتخاب کلمات و ریتم جملات…
    بعنوان کسی که کار اصلی ش ترجمه شفاهی هست، مشکلات جانبی بسیاری را که این نوع کار میتونه در دل خودش داشته باشه، را درک میکردم و لذت بردم از این که کار در نهایت اینقدر خوب از آب در اومد.
    جدای از اون ترجمه، این صحبتهای جالب شما با عنوان نکاتی در خصوص ترجمه شفاهی چالشی را هم کامل گوش کردم.
    جدای از آموزنده بودن نکات تخصصی که مطرح کردید، صداقت، تواضع و متانت کلام شما برام دلنشین بود!
    امیدوارم روزی دوباره افتخار همکاری با شما را داشته باشم.
    برای شما و موسسه تون بهترین ها را آرزو میکنم.
    ارادتمند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *