کلیشه های مربوط به فرانسوی ها

دیزنی لند پاریس
مرداد ۱۳, ۱۳۹۹
مردم فرانسه و تعطیلات
مرداد ۱۳, ۱۳۹۹
دیزنی لند پاریس
مرداد ۱۳, ۱۳۹۹
مردم فرانسه و تعطیلات
مرداد ۱۳, ۱۳۹۹

کلیشه های مربوط به فرانسوی ها

طرفداران باگت و پنیر، متکبر اما با ظرافت و غذاهای لذیذ، اینها از کلیشه های معروف درباره ی فرانسوی ها است (به زبان فرانسه Les clichés français). در واقع تعدادی از این کلیشه ها با فرانسویان تناقض دارد. چگونه می توانیم فرانسوی ها را با دیگر مردمان اروپایی مقایسه کنیم؟ در این مقاله به رایج ترین کلیشه های (یا تعصبات) فرانسوی ها می پردازیم.

 فرانسوی ها معمولا یک کلاه (به زبان فرانسوی un beret)، روسری قرمز (به زبان فرانسه un foulard rouge) و لباس راه راه به نام ملوان (به زبان فرانسه un gilet à rayures appelé “marinière) می پوشند.
 پخت و پز و وعده های غذایی در فرانسه از اهمیت ویژه ی برخوردار هستند. فرانسه سرزمین پنیر(به زبان فرانسهdu fromage)، شراب قرمز (به زبان فرانسه du vin rouge)، حلزون (به زبان فرانسه des escargots ) و گوشت ران قورباغه (des cuisses de grenouilles) است.
 فرانسوی ها درباه ی همه چیز از جمله، ادبیات عاشقانه فرانسه (به زبان فرانسه la littérature amoureuse ) ،کافه های فلسفی (به زبان فرانسه les cafés philos) و مباحثات بی پایان برای تغییر جهان (به زبان فرانسه les débats interminables pour changer le monde) کنجکاو هستند.
 مردمان فرانسه به ویژه در پاریس خیلی مودب نیستند، بسیار رک و حتی متکبرانه با دیگران و توریست ها برخورد می کنند. فرانسوی ها معمولا کم کار می کنند، عاشق تعطیلات هستند و دوست دارند به هر دلیلی تظاهرات یا اعتصاب کنند.
 فرانسوی ها دوست دارند با یک باگت زیر بغل حرکت کنند زیرا هر روز آن را میل می کنند.
 زنان فرانسوی از ظرافت خاصی برخوردار هستند و به عشق توجه زیادی دارند.
 فرانسوی ها بسیار رمانتیک هستند.

هر کلیشه فرانسوی داراری بخشی از حقیقت است

در مورد باگت، ۳۵۰۰۰ نانوایی که در فرانسه وجود دارند، سالانه نزدیک به شش میلیارد باگت می فروشند. به عبارت دیگر، حتی اگر مصرف نان در فرانسه هر ساله کاهش یابد ، فرانسوی ها حاضر نیستند باگت را رها کنند. در اروپا به غیر از فرانسوی ها، آلمانی ها (به زبان فرانسه Les Allemands)، بلغارها (به زبان فرانسه les Bulgares)، صرب ها (به زبان فرانسه les Serbes)، قبرسی ها (به زبان فرانسه les Chypriotes) و یونانی ها (به زبان فرانسه les Grecs) از بزرگترین مصرف کنندگان نان هستند. در فرانسه برخلاف آلمان یا سوئیس، زمان ناهار می تواند از یک ساعت یا حتی یک ساعت و نیم فراتر رود.

اغراق آمیز است که بگوییم فرانسوی ها کم کار می کنند. مسلما با هفته ی ۳۵ ساعت کار در هفته در مقایسه با آلمان یا آمریکا (۴۰ ساعت است) کم نیست.

آیا مصرف کنندگان بزرگ پنیر، فرانسوی ها هستند؟ با توجه به اینکه هر سال در فرانسه، بیش از ۲۶ کیلو پنیر به ازای هر نفر مصرف می شود، بی شک فرانسوی ها بزرگترین مصرف کنندگان پنیر در جهان هستند.
در مورد خوراک قورباغه که دیگر کشورهای اروپایی مصرف آن را از ویژگی های فرانسوی ها می دانند، فراموش نکنید خوراک قورباغه بیشتر در مهمانی ها و رستوران ها خورده می شود. علاوه بر این، در لوئیزیانا (به زبان فرانسه en Louisiane)، کارائیب (به زبان فرانسه aux Caraïbes)، کبک (به زبان فرانسه au Québec) و برخی از کشورهای آفریقایی نیز مصرف می شود. بنابراین این یک ویژگی فرانسوی نیست!

تهیه و تنظیم : هانیه خسروان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *