مدت زمان یادگیری زبان فرانسه چقدر است؟

دانلود کتاب AlterEgo-B2
آذر ۲۶, ۱۳۹۹
اشتباهات رایج در زبان فرانسه – قسمت هشتم
آذر ۲۶, ۱۳۹۹
دانلود کتاب AlterEgo-B2
آذر ۲۶, ۱۳۹۹
اشتباهات رایج در زبان فرانسه – قسمت هشتم
آذر ۲۶, ۱۳۹۹

مدت زمان یادگیری زبان فرانسه چقدر است؟

مدت زمان آموزش زبان فرانسه

آموزش زبان فرانسه چقدر طول میکشد؟

مدت زمان یادگیری زبان فرانسه

محتوی مقاله

مدت زمان یادگیری زبان فرانسه یکی از پرتکرارترین سوالاتی که مدرسین و موسسات آموزش زبان فرانسوی با آن روبرو می‌شوند. قبل از پاسخ به این پرسش، نکاتی در خصوص اهمیت یادگیری زبان فرانسوی مطرح و سپس در ادامه مقاله به مدت زمان یادگیری زبان فرانسه می‌پردازیم.

قبل از شروع روند آموزش زبان فرانسه بد نیست از کاربردهای این زبان زیبا بیشتر بدانید. زبان فرانسه تنها زبانی است که در هر ۵ قاره دنیا به عنوان زبان مادری صحبت می شود. همچنین برآورد می شود حدودا ۴۰۰ میلیون نفر در سراسر دنیا به این زبان صحبت می‌کنند.

اما باید توجه داشت که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از طرف دولت فرانسه، قرار است تا سال ۲۰۶۵ تعداد فرانسوی‌زبان‌های دنیا به بیش از یک میلیارد نفر برسد. زبان فرانسوی در بیش از ۳۰ کشور دنیا به عنوان زبان مادری یا رسمی استفاده می شود. کشورهای اروپایی مانند فرانسه، سوئیس، بلژیک، کشورهای آسیایی مانند لبنان، سوریه و کامبوج، و کشورهای آفریقایی مانند مراکش، الجزایر و تونس.

یادگیری زبان فرانسه چقدر طول میکشه

باید گفت که پاسخ به این سوال که یادگیری زبان فرانسه چقدر طول میکشه نه تنها قطعی نیست بلکه شاید پاسخ مطلق دادن به این پرسش زیاد علمی نباشد اما در ادامه سعی خواهیم کرد نکاتی را خدمت شما فرانسوی‌دوستان ارائه کنیم تا بتوانید برنامه‌ریزی مناسبی جهت یادگیزی زبان فرانسوی داشته باشید.

قبل از ورود به بحث موضوع مدت زمان لازم برای یادگیری زبان فرانسه، بهتر است در خصوص سطوح استادارد زبان فرانسوی اطلاعاتی داشته باشیم.

طبق استاندارهای تعریف شده از سوی چهاچوب مشترک برای زبان‌ها (CECRL)، زبان‌های اروپایی منجمله زبان فرانسوی به شش سطح اصلی تقسیم‌بندی می‌شوند. سطوح A1 و A2 در دسته مقدماتی، B1 و B2 در دسته متوسط و بالاتر از متوسط، و سطوح C1 و C2، در دسته پیشرفته و فوق پیشرفته تقسیم بندی می شوند.

سطوح زبان فرانسه

پس از شناخت سطوح مختلف زبان فرانسوی، حال نوبت آن است که بر اساس هدف و برنامه‌ای که داریم، سطح مورد نظر خود را پیدا کرده و مدا زمان مورد نیاز برای یادگیری زبان فرانسه تا سطح مورد نظر را محاسبه کنیم.

ما در انستیتو میلاد با تجریه آموزش زبان فرانسوی به هزاران نفر و انجام موفقیت‌آمیز ده‌ها پرونده اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی کشور فرانسه، رسیدن به سطح B2 و C1 زبان فرانسوی را سطوح مناسبی برای ورود به دانشگاه در مقاطع مخلف، بازار کار، اخد ملیت و سایر موارد پیشنهاد می‌کنیم.

در ادامه زمان لازم برای یادگیری زبان فرانسه در سطوح مختلف را خواهیم دید.

مدت زمان یادگیری زبان فرانسه سطح a1

سطح A1 زبان فرانسوی اولین سطح از روند یادگیری این زبان است. به عقیده نگارنده، سطح A1 زبان فرانسوی یکی از مهمترین سطوح در روند یادگیری زبان فرانسوی است چرا که اولین برخوردهای زبان‌آموز با زبان فرانسه شکل می‌گیرد و بنابراین خیلی مهم است که کیفیت آموزش در این سطح به چه شکلی باشد.

مدت زمان یادگیری سطح a1 زبان فرانسه

بر اساس استانداردهای اروپایی زمان یادگیری زبان فرانسه در سطح A1 حدودا ۱۰۰ ساعت برآورد می‌شود. اما باید در نظر داشت که این مدت زمان شامل آموزش، حل تمرینات، استفاده از منابع غیرآموزشی و غیره نیز می‌باشد.

مدت زمان یادگیری زبان فرانسه سطح a2

مدت زمان یادگیری زبان فرانسه در سطح A2 نیز بر اساس استاندارهای جهانی حدودا ۱۰۰ ساعت مشخص شده که همانطور برای مدت زمان مورد نیاز برای یادگیری زبان فرانسه در سطح A1 توضیح دادیم، فعالیت‌های خارج از کلاس زبان فرانسه را نیز شامل می‌شود.

بسیاری از زبان‌آموزانی که با هدف اخذ ویزای تحصیلی کشور فرانسه از طریق شرکت در دوره‌های(کالج‌های) آموزش زبان فرانسوی در کشور فرانسه، یادگیری این زبان را شروع می‌کنند، پایان سطح A2 را برای خود در نظر می‌گیرند که البته از نظر ما در انستیتو میلاد با تجربه انجام موفقیت‌آمیز پرونده‌های متعدد، این سطح کافی نیست.

اما به هر صورت از ابتدای روند آموزش تا پایان سطح A2 مجموعا حدود ۲۰۰ ساعت آموزش و سایر فعالیت‌های خارج از کلاس آموزش مورد نیاز است.

اما اگر به دنبال پاسخ سوال گرفتن مدرک b2 فرانسه چقدر زمان میبرد هستید،، مقاله را تا انتها دنیال کنید.

مدت زمان یادگیری زبان فرانسه سطح b1

از نظر ما در انستیتو میلاد به عنوان مرجع تخصصی اعزام دانشجو به کشور فرانسه و آموزش زبان فرانسوی در ایران، سطح b1 زبان فرانسوی، مهمترین سطح این زبان است چرا که سطح b1 زبان فرانسه قرار است نقطه عطفی در روند یادگیری زبان فرانسوی باشد و زبان‌آموز را از انتهای سطح مبتدی به ابتدای سطح پیشرفته زبان فرانسوی برساند.

بنابراین طبیعی است که تعداد ساعات آموزش در این سطح بیشتر باشد. بر اساس مقیاس‌های اروپایی و جهانی حدودا ۲۰۰ ساعت آموزش و سایر فعالیت‌های خارج از کلاس فرانسه برای رسیدن به سطح b1 زبان فرانسوی نیاز است.

مدت زمان یادگیری زبان فرانسه سطح b2

همانطور که پیش‌تر نوشتیم، سطح b2 زبان فرانسوی، سطح آستانه ورود به دانشگاه و بازار کار در بسیاری از رشته‌های تحصیلی و فرصت‌های شغلی در کشور فرانسه است. بنابراین سوال اکثر زبان‌آموزان این است که گرفتن مدرک b2 فرانسه چقدر زبان میبرد؟

با تئجه حجم مطالب آموزشی در سطح b2 فرانسه، حدودا ۳۰۰ ساعت آموزش برای اتمام این سطح مورد نیاز است.

رسیدن به سطح B2 فرانسه

برای جمع‌بندی و رسیدن به پاسخ سوال گرفتن مدرک b2 فرانسه چقدر زبان میبرد، می‌بایست تعداد ساعات آموزشی از ابتدا تا پایان سطح b2 فرانسه را جمع ببندیم.

ساعات گذراندن آموزش برای هر سطح در زیر می آید:

 

سطح A1۱۰۰ ساعت
سطح A2۱۰۰ ساعت
سطح B1۲۰۰ ساعت
سطح B2۳۰۰ ساعت

 

طبق این ساعات، برای رسیدن به سطح B2 فرانسه، می بایست مجموعا ۷۰۰ ساعت آموزش سپری نمود. البته برای آموختن زبان فرانسه، تنها سپری کردن دوره های آموزشی کافی نیست. و عوامل دیگری در روند آموزش زبان فرانسه تاثیرگذار هستند، مانند تماشای تلویزیون فرانسوی، گوش کردن به رادیو و پادکست فرانسوی، حل تمرینات خارج از کتاب، مرور لغات فراگرفته شده و غیره که در ادامه به فواید هر یک از این منابع پرداخته خواهد شد.

مدت زمان یادگیری زبان فرانسه سطح c۱

در بسیاری از رشته‌های علوم انسانی، علوم تجربی و هنر، یا برای ورود به بازار کار در یک سری مشاغل در کشور فرانسه، رسیدن به سطح c1 فرانسه مورد نیاز است. اگر شما هنوز نمی‌دانید که برای تحصیل در رشته مورد نظرتان در کشور فرانسه، به چه سطحی از زبان فرانسوی نیاز دارید، با کارشناسان انستیتو میلاد در ارتباط باشید.

مدت زمان زمان رسیدن به سطح c1 فرانسه حدودا ۲۰۰ ساعت می‌باشد. به این ترتیب از ابتدای شروع به یادگیری زبان فرانسوی تا پت رسیدن به پایان سطح c1، حدودا ۹۰۰ ساعت آموزش مورد نیاز است.

 

مدت زمان یادگیری زبان فرانسه سطح c2

در موارد بسیار معدود، خارجی در پی رسیدن به سطح c2 فرانسه خواهند بود. زیرا همانطور که اکثر افراد عادی جامعه در ایران، زبان فارسی را در حد و سطح فردی با مدرک دکتری زبان فارسی صحبت نمی‌کنند، در کشور فرانسه نیز سطح c2 زبان فرانسوی را حتی بسیاری از خود فرانسوی‌ها نمی‌توانند کسب کنند.

بنابراین توصیه ما بر این است که در صورت علاقه به ادامه زبان فرانسوی، این زبان زیبا را در قدم اول تا سطح c1 ادامه دهید اما برای اطلاع شما فرانسوی‌دوستان باید بگوییم که حدودا ۳۰۰ ساعت دیگر نیز باید زبان فرانسوی آموزش ببینید تا این سطح را به دست آورید.

بانابراین با حدود هزار و دویسا ساعت آموزش، از ابتدا تا پایان سطح c2، بالاترین سطح زبان فرانسه را به دست خواهید آورد.

مدت زمان یادگیری سطوح مختلف زبان فرانسوی

چه عواملی بر مدت زمان یادگیری زبان فرانسه موثر است؟

همانطور که پیش‌تر گفتیم، یادگیری عمیق و پیشرفته زبانی خارجی به ویژه زبان فرانسوی، تنها با ورق زدن منابع آموزشی میسر نمی‌شود. در ادامه به چند عامل بسیار مهم اشاره خواهیم داشت که تاثیر زیادی در تسریع روند آموزش و کوتاه‌تر کردن مدت زمان یادگیری زبان فرانسه دارند.

 

جستجو و یافتن بهترین آموزشگاه و موسسه آموزش زبان فرانسه

شاید شما سال‌هاست که تصمیم به یادگیری زبان فرانسوی دارید اما هنوز این تصمیم جذاب خود را به مرحله اجرا نرسانده‌اید. اولین قدم از اجرای این تصمیم، جستجو در خصوص آموزشگاه زبان فرانسوی است که می‌خواهید این زبان را در آنجا آموزش ببینید.

باید گفت که این قدم، اولین و شاید مهمترین قدم شما در روند آموزش زبان فرانسوی است که در نهایت تاثیر بسیار زیادی در مدت زمان یادگیری زبان فرانسه دارد.

با توجه به وجود تعداد بسیار اندک متخصصین آموزش زبان فرانسه در ایران، توصیه می‌کنیم در این قدم، تحقیقات جامعی انجام دهید. ما در انستیتو میلاد به عنوان یکی از معدود موسسات تحصصی زبان فرانسه در ایران که فقط روی آموزش زبان فرانسوی متمرکز هستیم و آموزش زبان‌های دیگر را در دستور کار خود نداریم، می‌توانیم گزینه مناسبی برای آموزش زبان فرانسوی شما عزیزان باشیم.

انتخاب روش و متد آموزشی مناسب زبان فرانسوی

انتخاب کتاب و روش آموزشی به روز و مناسب، باید بر اساس کارایی آن کتاب و همچنین مخاطب هدف‌اش باشد. بدین معنی که اگر کتاب آموزشی تنها برای مخاطبین اروپایی تهییه شده، شاید کارایی مورد نیاز را برای مخاطبین غیر اروپایی به ویژه فارسی‌زبان نداشته باشد.

زمانیکه شما به موسسه‌ای متخصص در آموزش زبان فرانسوی مانند انستیتو میلاد مراجعه می‌کنید، با یک تیر دو نشان زده‌اید. زیر موسسه تخصصی آموزش زبان فرانسوی، قبل از شما، متد و روش آموزشی مناسب زبان فرانسوی را اجرا کرده و شما کافی است از دستور‌العمل‌های آموزشی موسسه پیروی نمایید.

پیوستگی آموزش زبان فرانسه 

همانطور که سعدی به زیبایی بیان می‌کند، رهرو آن نیست که گه تند و گهی خسته رود، رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود. پیوستگی در طی کردن آموزش زبان فرانسوی، عالمی بسیار بسیار مهم بوده که در به خصوص در سطوح مقدماتی زبان فرانسوی از الزمات جدایی ناپذیر روند آموزش زبان فرانسه است.

استفاده از منابع غیر آموزشی در زبان فرانسوی 

نگارنده همیشه در جلسات مشاوره تخصصی آموزشی به زبان‌آموزان می‌گوید که اگر فکر کرده‌اید که روزی فرا می‌رسد و شما ناگهان تلویزیون و یا رادیوی فرانسوی را روشن می‌کنید و تمام مطالب را به یکباره متوجه می‌شوید، سخت در استباه هستید.

برای کوتاه‌تر کردن مدت زمان لازم برای یادگیری زبان فرانسه، استفاده از رادیو، تلویزیون و پادکست فرانسوی باید به روتینی غیر قابل جابه‌جایی در آموزش شما تبدیل شود.

از همان آغاز آموزش زبان فرانسوی، می‎بایست استفاده از این منابع را به صورت روزانه در دستور کار قرار دهید، هر چند ممکن است که در ماه‌های ابتدایی درصد بسیار پایینی از مطالب را متوجه شوید، اما رفته رفته اثرات تمرین روزانه را مشاهده کرده و درک مطلب فرانسوی و مکالمه فرانسوی برایتان بسیار روان‌تر خواهد نمود.

تماشای فیلم و سریال فرانسوی 

پس از آغاز روند یادگیری زبان فرانسوی، سعی کنید فیلم و سریال و موزیک را به زبان فرانسوی تماشا و گوش کنید. فراموش نکنید که ما در انستیتو میلاد به عنوان مرجعی تخصصی در زبان فرانسه در ایران، گنجینه عظیمی از فیل و سریال فرانسوی در اختیار داریم که می‌توانید در تماس با کارشناسان ما به تهییه آنها اقدام نمایید.

زمان یادگیری زبان فرانسه با دیدن فیلم فرانسوی

حل تمرینات فرانسوی با استفاده از گوگل

علاوه بر تمرینات کتاب‌های آموزشی، می‌توانید از تمرینات صدها هزار بلکه میلیون‌ها منبع حل تمرین آنلاین فرانسوی استفاده نمایید. به عنوان مثال فرض کنیم که شما در کلاس آموزشی این هفته، گرامر زمان ماضی استمراری فرانسوی یا imparfait را آموزش دیده‌اید و تمایم تمرینات کتاب فرانسه را نیز انجام داده‌اید، اما این هرگز کافی نیست و باید به دنبال منابع دیگر نیز بود.

کافی است از گوگل کمک بگیرید و با جستجوی عبارت exercices imparfait، به تعداد بسیار زیادی تمرین دسترسی داشته باشید. حال برای موارد دیگر و برای جستجو، exercices را تایپ کرده و در ادامه سوژه مورد نظر را وارد کنید مثلا exercices passé composé.

یادگیری زبان فرانسه در کوتاه ترین زمان

بسیاری از زبان آموزان زبان فرانسه، به دنبال فرمولی جادویی برای فراگیری این زبان هستند. اما حقیقت این است روند یادگیری زبانی خارجی، طی پروسه ای زمان بر و مستمر در کنار شرکت در کلاس های آموزشی با کیفیت امکان‌پذیر خواهد بود.

از نظر ما در انستیتو میلاد به عنوانی مرجعی در زبان فرانسه در ایران، یادگیری زبان فرانسه در کوتاه‌ترین زمان ممکن، بستگی به تلاش، پشتکار و علاقه شما به این زبان دارد. و باید به این نکته اشاره نمود که هیچ دو زبان‌آموزی را نمی‌توان با یکدیگر مقایسه نمود بدین معنی که اگر زبان‌آموزی در مدت کوتاه یا خیلی طولانی به سطح مورد رسیده، پس دیگری هم طبق همین زمان به سطح مورد نظر می‌رسد.

ما در این مطلب به صورت کاملا دقیق تعداد ساعاتی که از شروع زبان فرانسه تا رسیدن به سطح C2 که سطح پیشرفته زبان فرانسه است، برای شما بیان کردیم. حال برای پاسخ به سوال آموزش زبان فرانسه چقدر طور میکشد، کافی است تعداد ساعات آموزشی و غیرآموزشی هر سطح را بر تعداد کلاس‌های فرانسوی خود در هفته تقسیم کرده تا ببینید، به صورت حدودی برای شما، یادگیری زبان فرانسه چقدر طول میکشه.

تهیه و تنظیم: میلاد عاصمی پور
همرسانی با ذکر منبع بلامانع است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *