بهترین مدارس سینمای فرانسه

گرامر : وجه شرطی گذشته در فرانسه
مرداد ۹, ۱۴۰۰
لغات : مرتبط با مو در زبان فرانسه
مرداد ۹, ۱۴۰۰
گرامر : وجه شرطی گذشته در فرانسه
مرداد ۹, ۱۴۰۰
لغات : مرتبط با مو در زبان فرانسه
مرداد ۹, ۱۴۰۰

بهترین مدارس سینمای فرانسه

آرزو دارید کارگردان شوید اما یک سکه هم ندارید؟ خوشبختانه تقریباً مدارس رایگان فیلم یا سمعی و بصری (به زبان فرانسه écoles de cinéma ou d’audiovisuel) در فرانسه وجود دارد. در این مدارس شما می توانید یاد بگیرید که چگونه فیلم بسازید و این، با راهنمایی افراد حرفه ای انجام می شود.
آیا برای ساختن فیلم باید پولدار باشید؟ هزینه یک سال در مدرسه اغلب بسیار زیاد است. اما برخی از دوره ها رایگان، یا حداقل بسیار ارزان هستند. در این مقاله تعدادی از مدارس سینما در فرانسه برای هر نوع بودجه تحصیل در فرانسه را به شما معرفی کرده ایم . در این موسسات دانش آموزان می توانند هر آنچه که بایستی در مورد سینما، فیلمنامه، (به زبان فرانسه scénario)، تصویر (به زبان فرانسه image)، تدوین (به زبان فرانسه montage)، کارگردانی (به زبان فرانسه réalisation)، ضبط صدا (به زبان فرانسه prise de son) و غیره را یاد بگیرند را، بیاموزند.

مدرسه لَفِمیس (La Fémis)

La Fémis که در استودیوی سابق Pathé در پاریس ۱۸ واقع شده است، در سال ۱۹۸۶ تاسیس شده است. طبق گزارش خبرنگارThe Hollywwod ، مدرسه سینما ی La Fémis یکی از ۱۵مدرسه عالی فیلم در جهان است.از میان فارغ التحصیلان می توان به امانوئل برکو به زبان فرانسهEmmanuelle Bercot )، توماس کیلی به زبان فرانسه Thomas Cailley)، امیلی دلوز به زبان فرانسه Émilie Deleuze)، آنا مگلالیس به زبان فرانسه Anna Mouglalis )، فرانسوا اوزون به زبان فرانسه François Ozon) اشاره کرد.

 

 

دوره اصلی

• مدت زمان : ۴ سال
• ظرفیت : ۳۰ نفر
• رشته های ارائه شده : فیلمنامه، کارگردانی، تولید، تصویر، صدا، تدوین و دکور.
این مدرسه دوره های دیگری را با مدت زمان های متفاوت ارائه می دهد:
• فیلم نامه نویسی (۳ سال)
• توزیع (۲ سال)
• نوشتن و تولید سریال (۱ سال)
• دکترا (۳ سال)

پذیرش: برای شرکت در امتحان دوره عمومی، داشتن دو سال تحصیل لازم است. این مدرسه فقط سی دانش آموز پذیرش می کند که از این تعداد فقط شش نفر در رشته کارگردانی پذیرفته می شوند.
هزینه تحصیل : از آنجا که La Fémis یک مدرسه دولتی است که به وزارت فرهنگ وابسته است، شهریه ها به ویژه کم است و سالانه ۴۳۳ یورو است.

مدرسه عالی لوئیس لومیر

مدرسه ملی لوئیس لومیر (به زبان فرانسه L’école nationale supérieure Louis-Lumière) که در سال ۱۹۲۶ تاسیس شده است. با تحصیل در این مدرسه ی فرانسوی، پس از اتمام تحصیل به دانشجویان اجازه داده میشود تا دیپلم سطح + ۵ (bac+5) را دریافت کنند که مدرک کارشناسی ارشد را به آنها اعطا می کند. این یک مدرسه دولتی بزرگ است که به وزارت معارف ملی و وزارت تحصیلات عالی گزارش می دهد.
• رشته های ارائه شده : سینما، صدا و عکاسی.
• پذیرش: با آزمون رقابتی از سطح + ۲ (bac+2) می باشد.
• هزینه تحصیل: هزینه ثبت نام مدارس ۳۰۰ یورو است و تحصیل کاملاً رایگان است.

مدرسه Suger de Saint-Denis

مدرسه سمعی بصیری Suger (به زبان فرانسه Le BTS audiovisuel du lycée Suger de Saint-Denis) واقع در سنت دنیس فرانسه می باشد. تمام دروس صمعی بصری در استودیوهای تلویزیون و سینما ارائه داده می شود. تحصیل در این مدرسه فرانسوی رایگان است.

• رشته های ارائه شده :
 صدا (به زبان فرانسه son)
 مدیریت تولید (به زبان فرانسه de la gestion de production)
 ویرایش پس از تولید(به زبان فرانسه du montage postproduction)
 تصویربرداری یا تجهیزات (به زبان فرانسه de l’image ou de l’exploitation des équipements)
• پذیرش: ثبت نام از طریق سایت Parcoursup

 

 

 

مدرسه شهر (L’École de la cité

لوک بسون (به زبان فرانسه Luc Besson) کارگردان و تهیه کننده فرانسوی، بنیانگذار این مدرسه می گوید : می خواهم تا جوانان علاقه مند که از طریق آموزهای کلاسیک راه خود را پیدا نکرده اند، بتوانند گزینه دیگری داشته باشند. این مدرسه با پشتیبانیCNC ،TF1، آموزش های دو ساله ارائه می دهد. و در پایان دوره دانش آموزان موفق به دریافت گواهی bac+5 می شوند.
• پذیرش : دیپلم لازم نیست. تنها شرط سن بین ۱۸ تا ۲۵ سال است.
• هزینه تحصیل : رایگان
تهیه و تنظیم : هانیه خسروان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *