تاریخچه زبان فرانسه

موسیقی و ترانه فرانسوی
موسیـقـی و تـرانـه فـرانـسـوی
فروردین ۳۱, ۱۳۹۹
زندگی در کانادا
فروردین ۳۱, ۱۳۹۹
موسیقی و ترانه فرانسوی
موسیـقـی و تـرانـه فـرانـسـوی
فروردین ۳۱, ۱۳۹۹
زندگی در کانادا
فروردین ۳۱, ۱۳۹۹

تاریخچه زبان فرانسه

تاریخچه زبان فرانسه

بیش از ۲۰۰۰ سال پیش، کشور فرانسه در اقوام گول ها، ساکن بود. گول ها به زبان سلتی صحبت می کردند. در سال ۵۱ پیش از میلاد، تمام سرزمین گول ها، توسط سربازان رومی ژولیوس سزار تسخیر شد. در آن زمان رومی ها از زبان لاتین استفاده می کردند. و زبان لاتین پس از تسخیر سرزمین گول ها ، زبان رسمی آنها شد.

با این حال ، گول ها برای مدت طولانی ارتباط خود را با زبان سلتی ادامه دادند. چند صد سال بعد زبان لاتین و زبان سلتی با هم مخلوط شد و یک زبان جدید به وجود آمد که منشا زبان فرانسوی امروزی شد.

در قرون وسطی لهجه های مختلف در زبان فرانسه توسط سیستم فئودالی و کانتون به وجود آمد. از اواخر قرن دوازدهم میلادی، زبان فرانسوی بهتر شناخته شد و به زبان دربار پادشاه تبد. در همین زمان، نویسندگان ادبی نیز شروع به صحبت به زبان فرانسه کردند.

قرن هفدهم میلادی زبان فرانسه تبدیل به زبان سیاسی شد و در سال ۱۶۳۵ آکادمی زبان فرانسه توسط ریچیلیو تاسیس شد، این آکادمی مسئولیت ایجاد فرهنگ لغت، دستور زبان و مراقبت از زبان فرانسوی را بر عهده داشت. طی قرنهای بعد، زبان فرانسه با سرعت فتوحات و حوادث تاریخ به آرامی تکامل بافت.

نخستین متون به زبان فرانسه بسیار نادر است. اما مشهورترین آن “سوگندهای استراسبورگ” به زبان فرانسوی “Serments de Strasbourg است که در سال ۸۴۲ توسط نوه های شارلمانی به امضا رسید که به عنوان اولین سند رسمی زبان فرانسه شناخته می شود. زبانی که هنوز بسیار دور از آن چیزی است که ما امروز صحبت می کنیم!

برای آگاهی از شرایط تحصیل و مهاجرت به اروپا به ویژه کشورهای فرانسه زبان، همچنین اطلاع از دوره های آموزش حضوری زبان فرانسه و همچنین کلاس های مجازی زبان فرانسه می توانید با کارشناسان انستیتو میلاد از طریق شماره های ۰۲۱۸۸۸۷۷۷۴۲ و ۰۹۰۱۳۲۳۹۰۰۸ تماس حاصل نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *