سریال فرانسوی
بهترین سریال های آموزش زبان فرانسه
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۹
دلایل سفر با دوچرخه در فرانسه
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۹

تاریخچه قهوه در فرانسه

مادام سوینیه (به زبان فرانسوی Madame Sévigné) ، نویسنده قرن ۱۷ میلادی فرانسه، که او را به خاطر نوشتن جمله ای تفکر آمیز به خاطر می آورند. او گفت :” دو چیز وجود دارد که فرانسوی ها هرگز آنها را نخواهند بلعید – شعر و قهوه راسین.” خوشبختانه ، او در مورد هر دو اشتباه کرد.

قهوه برای اولین بار در سال ۱۶۶۹ توسط”سلیمان آقا” (به زبان فرانسه Suleyman Aga)، سفیر دربار پادشاه لوئیز چهاردهم فرانسه ، به پاریس معرفی شد. در آغاز قهوه را با دانه هل و شکر مخلوط میکردند.

همچنین سلیمان آقا همچنین دستگاهی را که در تهیه نوشیدنی قهوه به سبک ترکی مورد استفاده قرارمی گرفت از جمله ظروف کوچکی که آغشته به طلا و نقره بود آورده بود.

دو سال بعد ، در سال ۱۶۷۱ ، یک ارمنی که همه او را “پاسکال” می نامیدند، غرفه ای برای نوشیدن قهوه در نمایشگاه سنت ژرمن افتتاح کرد. این آغاز کار قهوه خانه های پاریس است.

در سال ۱۶۸۶ ، کافه دو پروپوپ (به زبان فرانسه Café de Procope) توسط سرآشپز “سیسیلی فرانچسکو پروکوپیو” (به زبان ایتالیایی Francesco Procopio dei Coltelli) افتتاح شد. که از ایتالیا به پاریس آمده بود و دارای مجوزسلطنتی برای فروش ادویه، یخ، آب جو و لیموناد بود، قهوه را هم به لیست خود اضافه کرد. و به زودی مشتریان بزرگ و معروف خود، بازیگران، نویسندگان و نوازندگان فرانسوی را بدست آورد. با افتتاح کافه د پروپوپ، جایگاه قهوه در پاریس محکم شد.

نخستین بازرگان مجاز به فروش قهوه در پاریس “فرانسوا دامام” (به زبان فرانسوی François Damame ) بود. وی به مدت ۱۰ سال تنها حق فروش قهوه در تمام استانها و شهرهای پادشاهی فرانسه داشت.

سپس در سال ۱۷۱۴ ، لوئیز چهاردهم هدیه ای از هلندی ها، یک درخت قهوه برای باغ گیاه شناسی رویال پاریس، (به زبان فرانسوی Jardin des Plantes ) دریافت کرد.

با کاشت این درخت، حدود ۵۰ سال بعد ۵۰ میلیون درخت قهوه در فرانسه وجود داشت و فرانسه در صدد تبدیل شدن به یکی از رهبران جهانی در تجارت قهوه شد.

با اختراع اولین دستگاه قهوه ساز در اواخر قرن هجدهم توسط ژان باپتیست دو بلوی (به زبان فرانسه
Jean-Baptiste de Belloy ) کافه ها در فرانسه افزایش یافتند. و یک قرن بعد دستگاه اسپرسو توسط مخترعین ایتالیایی اختراع شد.

در حال حاضر پاریس دارای کافه های بسیار دلپذیریست که مورد توجه فرانسویان و همچنین توریست ها می باشد.

ترجمه، تهیه و تنظیم : هانیه خسروان

برای آگاهی از شرایط تحصیل و مهاجرت به کشور فرانسه، همچنین اطلاع از دوره های آموزش آنلاین زبان فرانسه می توانید با کارشناسان انستیتو میلاد از طریق شماره های ۰۲۱۸۸۸۷۷۷۴۲ و ۰۹۰۱۳۲۳۹۰۰۸ تماس حاصل نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.