تقویت مهارت درک شنیداری زبان فرانسه

آموزش گرامر زبان فرانسه
دی ۶, ۱۳۹۹
تحصیل معماری در کشور فرانسه
مدارس و دانشکده های معماری فرانسه
دی ۶, ۱۳۹۹

تقویت مهارت درک شنیداری زبان فرانسه

تقویت مهارت درک شنیداری زبان فرانسه

تقویت مهارت درک شنیداری زبان فرانسه

در این نوشته بهه معرفی راهکارهای برای تقویت مهارت درک شنیداری زبان فرانسه می پردازیم. اما قبل از آن لازم است بدانید که برای آموزش هر زبان خارجی می بایست بر روی ۴ مهارت اصلی تمرکز نمود. این چهار مهارت عبارتند از:

• مهارت نوشتن
• مهارت خواندن
• مهارت صحبت کردن
• مهارت درک شنیداری

با توجه به ساختار و ریشه متفاوت زبان فرانسه نسبت به زبان فارسی، بسیاری از زبان آموزان در مهارت درک شنیداری و شفاهی مشکلات بسیاری دارند.
در این نوشته راهکارهایی برای تقویت درک شنیداری زبان فرانسه به شما ارائه می گردد.

شما همچنین می توانید با مراجعه به محتوای رایگان آموزشی تهیه شده در این بخش، مهارت درک شنیداری زبان فرانسه خود را تقویت نمایید.

تیم تولید محتوی انستیتو میلاد، حجم بسیار وسیعی از محتوی آموزشی را به صورت کاملا رایگان در اختیار شما قرار می دهد. برای استفاده از این محتوی های کاربردی آموزش زبان فرانسه کلیک نمایید. محتواهایی که شامل آموزش نقویت درک شنیداری زبان فرانسه، گرامر و آموزش مکالمه زبان فرانسه می شود.

اما قبل از آنکه به بخش آموزشی وب سایت ما، این مقاله را که حاوی نکات کاربردی است، تا انتها مطالعه کنید.

علاقه مندی به زبان فرانسه

اولین قدم برای یادگیری زبان فرانسه علاقه و سپس انگیزه و پشتکار می باشد. اگر شما با علاقه یادگیری زبان فرانسه را آغاز کنید، از روند آموزش و پیشرفت خود بیشتر لذت برده و سریعتر به هدف خود می رسید.
روش آموزش زبان فرانسه در انستیتو میلاد در مرحله اول ایجاد علاقه و سپس برداشتن فشار روانی، زمانی و کمیتی از زبان آموز است تا با علاقه و اشتیاق زبان فرانسه را فرا بگیرند.
با توجه با ساختار متفاوت زبان فرانسه در دستور زبان، تلفظ و همچنین دیکته، ماه های ابتدایی شروع آموزش زبان فرانسه، بسیار مهم هستند. اگر شما این ماه های مهم را با از دست ندادن انگیزه پشت سر بگذارید، روند آموزشی شما سرعت بیشتری به خود خواهد گرفت.

 

هدف گذاری در آموزش زبان فرانسه

در هر روند آموزشی، اصل برنامه ریزی و پیوستگی بسیار مهم است. اگر شما بدون برنامه از پیش تعیین شده بر روی تقویت مهارت درک شنیداری زبان فرانسه کار کنید، قطعا نتیجه کمتری خواهید گرفت.

هدف گذاری و برنامه ریزی برای پیشرفت در تقویت مهارت درک شنیداری زبان فرانسه ضروری می باشد. توصیه ما به شما موارد زیر است:

• برنامه ریزی فشرده و خسته کننده انجام ندهید،
• در برنامه خود تنوع ایجاد کنید،
• آهسته و پیوسته مهارت درک شفاهی و شنیداری زبان فرانسه خود را تقویت کنید.

 

بخش بندی زمان آموزش زبان فرانسه

توصیه ما به شما اختصاص حداقل یک ساعت در روز به تقویت مهارت درک شنیداری زبان فرانسوی می باشد. سپس مدت زمانی را که قرار است در طول روز به این موضوع اختصاص دهید به بازه های کوچک تر تقسیم کنید. به عنوان مثال اگر قرار است روزی یک ساعت بر روی تقویت مهارت درک شفاهی زبان فرانسه وقت بگذارید، آن را به سه بیست دقیقه تقسیم نمایید.
بهترین زمانی را که بیشترین تمرکز را دارید به بیست دقیه اول اختصاص دهید. قلم و کاغذ خود را آماد کرده و محتوای ویدئویی یا صوتی مورد نظر را دنبال کنید.
لغاتی را که نمی شناسید یادداشت کرده و هر هفته مرور نمایید. توجه داشته باشید که می بایست از طریق دیکشنری از املای صحیح لغات مطمئن شوید.

تنوع محتوای آموزشی زبان فرانسه

برای تقویت مهارت درک شنیداری زبان فرانسوی می بایست محتوای آموزشی متنوعی را دنبال نمایید. این امر باعث قویتر شدن دامنه لغات، آشنا شدن با لهجه های مختلف و همچنین آماده شدن برای شرکت در آزمون های بین المللی زبان فرانسه مانند (آزمونهای TCF TEF وDELF) می گردد.
سعی کنید محتوای آموزشی متناسب با سطح خود انتخاب نمایید. انتخاب محتوای آموزشی در سطح B2 برای زبان آموز مبتدی ممکن است به بی انگیزگی فرد بیانجامد.
همیشه همراه خود دیکشنری های فرانسه به فرانسه یا فرانسه به انگلیسی و در سطوح مقدماتی فرانسه به فارسی داشته باشید.

زیرنویس فرانسوی

برای تقویت مهارت درک شنیداری زبان فرانسه ، ترجیح بر عدم استفاده از زیرنویس فارسی برای محتوای آموزش زبان فرانسه است. در سطوح ابتدایی اگر از زیرنویس فارسی استفاده می کنید بهتر است، محتوا را دو یا سه بار بدون زیرنویس و یک بار با زیرنویس تماشا کنید.
در سطوح بالاتر از A2، توصیه به استفاده و نه آن هم مداوم زیر نویس فرانسوی می باشد.

خلاصه نویسی زبان فرانسه

خلاصه نویسی کردن یک روش بسیار مفید برای بخاطر سپردن مطالب مختلف است. این امر کمک زیادی در راستای تقویت مهارت درک شنیداری زبان فرانسه به شما می نماید.
بعد از تماشا، شنیدن یا خواندن یک محتوای آموزش زبان فرانسه، از محتوای مربوطه خلاصه ای تهیه کنید.
حتی اگر فیلم را تماشا می کنید، سعی کنید پس از پایان خلاصه فیلم را بنویسید، البته که به زبان فرانسه. سپس سعی کنید برای دوستی آشنا به زبان فرانسه، خلاصه را تعریف نمایید.
اما اگر فردی آشنا به زبان فرانسه در اطراف شما نیست، نگران نباشید، می توانید خلاصه تهیه شده برای خودتان و با صدای بلند تعریف نمایید.

تمرینات تقویت مهارت درک شنیداری زبان فرانسه

شما عزیزان می توانید با مراجعه به بخش آموزش زبان فرانسه وبسایت انستیتو میلاد، از آموزش های رایگان برای تقویت مهارت درک شنیداری زبان فرانسه ، بهره مند شوید.

در این بخش و در قالب داستان های صوتی و کوتاه فرانسوی، تمریناتی را برای افزایش قابلیت درک شفاهی شما عزیزان در زبان فرانسه، تدارک دیده ایم.
این داستان های فرانسوی در سه دسته بندی مبتدی (A1/A2)، متوسط (A2/B1) و پیشرفته (B2/C1) تدارک دیده شده اند.
نحوه انجام تمرینات در ابتدای هر داستان آمده است. این تمرینات همچنین به شما زبان آموزان زبان فرانسه، کمک شایانی در افزایش دامنه لغات می نماید. شما زبان دوستان می توانید در کنار این بخش، از محتوی آموزشی در زمینه گرامر و تقویت مکالمه زبان فرانسوی نیز بهره جویید.

 

 

2 Comments

  1. رضا گفت:

    محتوا آموزشی قسمت آموزش زبان فرانسه وبسایت شما عالیه. از مبتدی تا پیشرفته و در همه مهارت ها

    • miladasemipoor گفت:

      خوشحالیم که براتون مفیده. فراموش نکنید که هر هفته محتوای جدید اضافه میشه. صفحه اینستاگرام را هم فراموش نکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.