Le loup et les sept chevreaux
دی ۲۰, ۱۳۹۹
گرامر: حرف تعریف در زبان فرانسه – articles définis
دی ۲۰, ۱۳۹۹

داستان های صوتی فرانسوی

داستان های صوتی فرانسوی

داستان های صوتی فرانسوی

گوش دادن منظم به داستان های صوتی فرانسوی یا پادکست هایی به زبان فرانسه، به شما اجازه می دهد تا مهارت های زبان فرانسه خود را مانند : مهارت شنیداری (به زبان فرانسه Compréhension orale) و بیان شفاهی (به زبان فرانسه Expression orale) بهبود ببخشید. آموزش زبان فرانسه همراه با تلفظ صوتی یکی از راه های تقویت مکالمه، درک شنیداری و همچنین گسترش دامنه لغات است.

چگونه داستان به زبان فرانسه بخوانیم؟

برای استفاده بیشتر از داستان های صوتی، باید داستانی را انتخاب کنید که متناسب با سطح شما باشد. چندین بار بخش واژگان را که در آخر کتاب آمده را با دقت بخوانید و برای درک بهتر داستان، سوالات مطرح شده در کتاب را پاسخ دهید.
سرانجام، آخرین نکته: صندلی مورد علاقه خود را انتخاب کنید، راحت بنشینید و از گوش دادن به کتاب صوتی فرانسوی خود لذت ببرید.

داستان های صوتی فرانسوی (سطح مبتدی A1)

Le Blog de MaÏ

خلاصه داستان :

ماسورا (به زبان فرانسه Massouira) نام وتقعی من نیست دوست دارم ناشناخته بمانم! من هویت متفاوتی دارم: نام کوچک واقعی و نام شهر مورد علاقه خود را در مراکش ترکیب کردم (خانواده من اصالت مراکشی دارند).

 

Mystère sur le Vieux-Port

خلاصه داستان :

در مارسی، ماتیاس، یک نقاش جوان آرژانتینی ، ناپدید می شود. ماتیاس کجاست؟ آیا او در معرض خطر است؟ آندره و لولا به دنبال او می روند. در همین حال …

 

Si c’était vrai

خلاصه داستان :

در ۲ سپتامبر، لولا، کوله پشتی به پشت و دستانش در جیب هایش، جلوی دبیرستان جدیدش میرسد. با خود می گوید : اینجا شباهت زیادی به کالج قدیمی دارد : دیوارهای خاکستری(به زبان فرانسه des murs gris)، یک حیاط غم انگیز (به زبان فرانسه une cour triste)، و یه درخت بیجان در حیاط (به زبان فرانسه trois arbres sans vie dans la cour). او فکر میکند : “این شروع بد است”

 

داستان های صوتی فرانسوی (سطح بالاتر از مبتدی A2)

Peur sur la ville

خلاصه داستان :

او مدت طولانی است خوابیده وزمان را فراموش کرده است.در زیر زمین پنهان شده. او یک روز بیدار خواهد شد. هنگامی که …

 

 

Le sortilège de Merlin

خلاصه داستان :

در یک روز فوق العاده، آدری (به زبان فرانسه Audrey)، باسیل(به زبان فرانسهBasile) و آلکس (به زبان فرانسه Alex) منتظر نورا (به زبان فرانسه Norah) هستند. این چهار نوجوان پیاده به کلاسشان که در جنگل هست می روند. اما هنگامی که آدری گیر یک مار می افتد و توسط مرلین جادوگر(به زبان فرانسه le magicien Merlin) نجات پیدا می کند، ماجراجویی آنها تازه شروع می شود.

 

La Ville souterraine

خلاصه داستان :

شهر زیرزمینی از پنج تونل تشکیل شده است. اِلیا (به زبان فرانسه Élia) در تونل شماره ۳ زندگی می کند. او امیدوار است که بتواند جایگاه خود را در جامعه پیدا کند و تونل شماره ۱ را پیدا کند. اما تصمیمی از شورا، دختر جوان را به سمت سرنوشت دیگری سوق می دهد: رهبری شورش علیه نظام!

 

 

داستان های صوتی فرانسوی (سطح متوسط B1)

Les Aventures d’Arsène Lupin

خلاصه داستان :

آرسن لوپین (به زبان فرانسه Arsène Lupin)، دزد نجیبی است که با چالش های جدیدی روبرو می شود. او در جستجوی گوهرهای گرانبها و شکار گنج های فریبنده است. او باید معماهای مهیج را حل کند و تله های دشمنان سرسخت خود، بازرس گانیمارد (به زبان فرانسه l’inspecteur Ganimard) و کارآگاه مشهور شرلوک هولمز (به زبان فرانسهcélèbre détective Herlock Sholmes) را خنثی کند .

 

Maxime et le Canard

کبکی ها می گویند که در کشورشان دو فصل وجود دارد: زمستان و ماه جولای! و در آغاز بهار، در کانادا به اندازه سردترین زمستان های فرانسه سرد است. در آسمان بنفش، خورشید نارنجی کم رنگی است، گویی دیگر قدرت گرم کردن زمین را ندارد.

 

 

Cinq contes

“قصه های مپسان، ما را به جهان دهقانی در قرن نوزدهم می برد.

 

 

داستان های صوتی فرانسوی (سطح پیشرفته B2)

La Tête d’un homme

در خلاصه این داستان صوتی فرانسوی آمده:

مرد محکوم، هئورتین (به زبان فرانسه Heurtin)، از زندانی که در آن حبس شده، فرار می کند. اما آیا او واقعاً در قتلی که به آن متهم است مقصر است؟ این به کمیسر مایگرت (به زبان فرانسه commissaire Maigret) بستگی دارد که …

 

 

Maigret tend un piège

“در طول شش ماه ، پنج زن در مونمارت (به زبان فرانسه Montmartre) کشته شده اند. آیا گرت، بازرس معروف با پیپ، موفق به کشف قاتل خواهد شد؟”

 

تهیه و تنظیم : هانیه خسروان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.