دلایل ریجکت شدن درخواست پذیرش دانشگاه

گرامر-تفاوت برخی از افعال کمکی در ماضی نقلی در زبان فرانسوی
اسفند ۷, ۱۴۰۰
لغات موضوعی-منظره و چشم انداز در زبان فرانسه
اسفند ۷, ۱۴۰۰

دلایل ریجکت شدن درخواست پذیرش دانشگاه

آیا به تازگی از یک یا چند دانشگاه فرانسه ریجکت شده اید و دلایل آن برای شما ناشناخته است یا انگیزه ها نامفهوم است؟ از طریق این مقاله، می توانید دلایل این امتناع های متعدد و همچنین راه حل های مختلف ممکن را بهتر درک کنید..

پیش نیازهای پذیرش

قبل از هر چیز مهم است که بررسی کنید آیا پیش نیازهای لازم برای پذیرش در آموزش درخواستی را دارید یا خیر.

  • پیش نیازهای تحصیلی

برای تحصیل در فرانسه شما نیازمند پیش نیازهای اولیه برای درخواست خود هستید. مطمئن شوید که پیش نیازهای تحصیلی مورد نیاز برای رشته مورد نظر خود را دارید. به طور کلی، حداقل، میانگین شانس شما را برای پذیرش در دوره آموزشی انتخابی شما افزایش می دهد.

  • پیش نیازهای زبانی

بسته به موقعیت شما و رشته ای که انتخاب کرده اید، مدرسه یا دانشگاه ممکن است به حداقل سطح زبان فرانسه  و یا ربان انگلیسی نیاز داشته باشد. برای مثال اگر آموزش شما به زبان فرانسه است، ممکن است سطح B2 یا C1 در زبان فرانسه از شما خواسته شود. از طرف دیگر، اگر آموزش شما به زبان انگلیسی است، ممکن است آزمون TOEIC، TOEFL، IELTS  یا مشابه آن مورد نیاز باشد.

  • تجربه حرفه ای

برخی از دوره ها نیاز به تجربه حرفه ای دارند. قبل از درخواست تحقیق کنید.

دلایل مختلف ممکن برای امتناع

برخلاف کنسولگری که دارای ۷ فرمول کلی برای توجیه امتناع ویزای تحصیلی است، هیچ استانداردی برای توجیه امتناع توسط دانشگاه یا مدرسه وجود ندارد. در اکثر موارد، دانشگاه‌ها همیشه دلایلی برای تصمیم‌های خود مبنی بر رد پذیرش ارائه می‌کنند، که عموماً در فضای کامپوس فرانس  فرانسه قابل دسترسی است.

  1. تکمیل ظرفیت پذیرش، تاخیر در ثبت نام دانشجو

حتی اگر همه پیش نیازها را داشته باشید، دانشگاه ها نمی توانند همه را در خود جای دهد. برای جلوگیری از این دلیل برای امتناع، به شما توصیه می کنیم زودتر اقدام کنید، به این ترتیب جزو اولین فایل های پردازش شده توسط دانشگاه ها خواهید بود. منتظر لحظه آخر نباشید.

  1. سطح ناکافی برای آموزش درخواستی

همانطور که قبلا برای شما توضیح دادیم، هر آموزشی پیش نیازهای خود را دارد. مهم است که از قبل بررسی کنید که پیش نیازهای اولیه آموزش درخواستی را دارید. دانشگاه یا مدرسه ریسک پذیرش شما را در دوره آموزشی که به خوبی می دانند که شما پیشینه علمی لازم برای گذراندن دوره آموزشی را ندارید، نمی پذیرد.

  1. سطح ناکافی نسبت به سایر متقاضیان

این الگو مشابه الگوی دوم، سطح ناکافی با توجه به پیش نیازهای لازم است. با این حال، از این نظر تفاوت دارد، و آن هم سختی رقابت بین متقاضیان است، نه خود الزامات. شما می توانید همه پیش نیازها را داشته باشید، اما سطح شما با توجه به سایر متقاضیان کمتر از حد متوسط ​​باشد.

  1. پروژه تحصیلی شما با پروژه شخصی شما مطابقت ندارد یا انگیزه شما ناکافی به نظر می رسد.

شما لیسانس ادبی گرفته اید و می خواهید برای رشته کامپیوتر ثبت نام کنید؟ برای جلوگیری از این دلیل برای امتناع، به شما توصیه می کنیم که به خودتان اطمینان دهید که پروژه تحصیلی شما با پروژه شخصی شما مطابقت دارد. اگر تصمیم گرفته اید که خود را تغییر دهید، باید بتوانید آن را به طور قانع کننده ای در انگیزه نامه خود توضیح دهید. از اضافه کردن توصیه نامه ها دریغ نکنید حتی اگر دانشگاه درخواستی برای آنها نداشته باشد.

  1. به دلایل بهداشتی

از زمان همه‌گیری ویروس کرونا (کووید ۱۹)، برخی از دانشگاه‌ها تصمیم گرفته‌اند از دانشجویان خارج از کشور استقبال نکنند. تصمیم مدیریت دانشگاه در تمامی موارد مانند هر تصمیم اداری، غیر قابل فسخ و قابل تجدیدنظر است.

راه حل های ممکن

اگر فکر می کنید که دانشگاه یا مدرسه به وضوح در پرونده شما به اشتباه ارزیابی یا قضاوت کرده است، می توانید به طور رسمی به رئیس دانشگاه اعتراض کنید یا به دادگاه اداری مراجعه کنید.

از آنجایی که درخواست تجدیدنظر در دادگاه عموماً بسیار طولانی و امکان موفقیت کمی دارد، به شما توصیه می کنیم که با نامه سفارشی با تأیید وصول، درخواست تجدید نظر رایگان از رئیس دانشگاه داشته باشید. در نامه شما لازم است توضیح دهید که چرا فکر می کنید کمیسیون آموزشی در ارزیابی پرونده شما اشتباه کرده است، هر عنصری در تأیید پرونده شما مورد استقبال قرار می گیرد.

در صورت ارجاع به دادگاه اداری، توصیه می شود با یک وکیل تماس بگیرید. علاوه بر این، زمان را بین رد و درخواست تجدید نظر تلف نکنید. روند دادرسی طولانی است و ممکن است چندین ماه طول بکشد. ارسال درخواست تجدید نظر خود در آغاز سال تحصیلی بی فایده خواهد بود. حتی اگر درخواست ثبت نام جدید پذیرفته شود، به احتمال زیاد دانشجو تا آذرماه نتواند کلاس ها را شروع کند و باعث از دست دادن ترم اول شود.

تهیه و تنظیم : هانیه خسروان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.