راهنمای سفر به شهر پاریس

دانستنی های زبان فرانسه
مهر ۲۲, ۱۳۹۸
مجله اینترنتی سلام فرانسه، شماره دوم منتشر شد
مهر ۲۲, ۱۳۹۸
دانستنی های زبان فرانسه
مهر ۲۲, ۱۳۹۸
مجله اینترنتی سلام فرانسه، شماره دوم منتشر شد
مهر ۲۲, ۱۳۹۸

راهنمای سفر به شهر پاریس

کمتر کسی در دنیا با شنیدن نام پاریس به یاد برج ایفل نمی افتد. پاریس شهر قشنگی هاست وگرنه چرا به آن عروس شهرهای دنیا می گویند؟ شهری که یکی از مهمترین مقاصد گردشگری در اروپا به حساب می آید و گردشگران زیادی را به تماشای خود می کشاند.

موقعیت جغرافیایی پاریس
شهر پاریس پایخت کشور فرانسه است و از لحاظ جغرافیایی در مرکز کمار رود سن قرار گرفته و شامل ۲ قسمت جزیره مانند می شود. ایل سن لویی بخش کوچکتر و ایل دو لا سیته قسمت بزرگتر را تشکیل داده و شامل بخش قدیمی شهر است.  مطابق با آمار سرشماری که در سال ۲۰۱۸ انجام شده حدود دومیلیون نفر در این شهر زندگی می کنند.
آب و هوای پاریس
در شهر پاریس انتظار اقلیمی اقیانوسی را داشته باشید. هوا تقریبا در تمام سال با رطوب و دمایی متوسط است. تابستان ها گرم و آفتابی است، اما نه آنقدر که آزار دهنده شود. زمستان هایش نیز آنقدرها سرد نیست، اغلب اوقات روزهای زمستان با برف اندکی روبرو است که با اینکه روزی زمین نمی شیند اما شهر را رویایی می کند. بهترین زمان برای سفر به پاریس ما فصل ها بهار و پاییز پیشنهاد می شود. در این فصل ها پاریس فوق العاده تر از همیشه می شود و با بهترین آب و هوا روبرو خواهید بود.
اقامت در شهر پاریس
خوشبختانه در سفر به پاریس شما هیچ نگرانی لازم نیست که بابت اقامتتان داشته باشید چرا که در این شهر هتل های متنوعی در رنج قیمتی متفاوت وجود دارد که می توانید بنابر آنچه که انتظار دارید و بودجه ی خودتان یکی را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که شما از صبح تا شب در خیابان های و تماشای دیدنی های پاریس غرق خواهید بود پس سعی کنید یک هتل متوسط با هزینه ی اقامت پایین را در مناطق ۱ تا ۱۳ این شهر انتخاب کنید تا هزینه ی کمتری در طول سفرتان به پاریس داشته باشید.
با توجه به این که اغلب هتل های این شهر آن استاندارد هتل های اروپایی را ندارند به همین منظور هزینه ها هم کمتر است. هاستل ها که به مراتب هزینه ی بسیار کمتری را از شما بابت اقامتتان دریافت خواهند کرد.
هزینه ی خورد و خوراک در پاریس
در ادامه ی راهنمای سفر به پاریس به حدودی از قیمت غذا در این کشور بر اساس سایت Numbeo اشاره خواهیم کرد.
برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۱۴ یورو را بپردازید.
برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوران متوسط باید ۵۵ یورو پرداخت کنید.
قیمت منوهای مک دونالد در پاریس به نسبت ارزان تر است و مبلغ ۸ یورو می باشد.
برای تهیه آب معدنی ۲٫۵ یورو و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن ۳٫۵ یورو بپردازید.
شکم گردی در پاریس
قسمت خوشمزه سفرتان اینجاست. غذاهای فرانسوی متنوع، خوش طعم و صد البته سالم هستند. در کافه ها و رستوران های آن طعم هاب مختلفی در انتظار شماست. برای انتخاب راحت تر ما لیستی از غذاهای معروف فرانسوی را برایتان تهیه کردیم.
لورن: یک نوع پیتزای فرانسوی است که به دو صورت گرم و سرد سرو می شود
آندویت: نام سوسیسی که ترکیب آن جگر و پوره سیب زمینی است
کارپ البیر: برای طبخ این غذا از ماهی کپور، کره، پیاز، آویش، کرفس و چند ماده غذایی دیگر را داخل نانی مخصوص استفاده می کنند
کک البیر: این غذای خوشمزه در واقع آب مرغ بسیار غلیط است که با سبزیجات طعم بی نظیری می گیرد
تارت افروماژ: فرانسوی ها کیک ها و دسرهای خوش طعمی دارند. یکی از این شیرینی های خوشمزه کیک پنیری فلامیش است، روی کیک فلامیش که با پنیر محلی تهیه می شود، باز است به شکلی که موارد کیک را داخل آن میریزند.
راهنمای حمل و نقل در پاریس
همانطور که می دانید شما در پاریس با ارزانی روبرو نیستید. اگرچه این شهر به قدری زیباست که برای مسیرهای کوتاه پیاده روی را پیشنهاد می کنیم اما اگر خواستید با وسیله رفت آمد کنید ما مترو را توصیه می کنیم؛ چرا که هزینه آن مقرون به صرفه است. اگر هوس تاکسی کردید انتظار پرداخت هزینه زیادی را داشته باشید، یک کار دیگری که شدیدا پیشنهاد می کنیم کرایه یک دوچرخه است، سوار بر دوچرخه در خیابان های پاریس… تصور جالبی می شود.
هزینه حمل و نقل در پاریس
هزینه بلیط تک سفره ۲ یورو
هزینه بلیط ماهانه حمل و نقل ۷۵ یورو
هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید ۵ یورو و به ازای هر یک کیلومتر ۱٫۳۰ یورو به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند ۳۵ یورو باید پرداخت نمایید.
هزینه یک لیتر بنزین در این شهر ۱٫۵۰ یورو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *