روز پدر فرانسه

بازیگران مشهور فرانسوی
مرداد ۶, ۱۳۹۹
ماه ژوئیه در فرانسه
مرداد ۶, ۱۳۹۹
بازیگران مشهور فرانسوی
مرداد ۶, ۱۳۹۹
ماه ژوئیه در فرانسه
مرداد ۶, ۱۳۹۹

روز پدر فرانسه

از سال ۱۹۲۸ روز مادر وجود دارد اما تا دهه ۵۰ میلادی روز پدری وجود نداشت. در واقع امروز هم مادران و هم پدران هر دو نقش فعالی در آموزش کودکان دارند. روز پدر روزی است که کودکان عشقشان را از طریق هدیه دادن به پدرانشان نشان می دهند.

روز پدر(به زبان فرانسه la fête des pères)، برای اولین بار در فرانسه به وجود آمد. در حقیقت، این روز با یک مارک معروف فندک از دهه ۵۰ آغاز شد، که این ایده را برای فروش آخرین محصول خود داشتند. بنابراین می توان فهمید که انگیزه ها کمی تجاری بودند.

این جشن چه موقع در جهان برگزار می شود؟

روز پدر در جهان روز و تاریخ مشخصی ندارد و در هر کشوری متفاوت است. در آلمان روز پدر را در روز یوسف مقدس جشن می گیرند. در فرانسه، آمریکا، کانادا و انگلستان در سومین یکشنبه ماه ژوئن برگزار می شود. در برزیل (به زبان فرانسهAu Brésil a، روز پدر را در دومین یکشنبه ماه آگوست (به زبان فرانسه août)، در روسیه ۲۳ فوریه و در ایتالیا ۱۹ مارس جشن می گیرند.

در این مناسبت چه چیزی می توانیم هدیه دهیم ؟

ساعت (به زبان فرانسه Montre)، پکیج های جوانسازی صورت (soins pour le visage)، کراوات (به زبان فرانسه cravate)،ماشین ریش تراشی (به زبان فرانسه rasoir électrique )، کیف پول (به زبان فرانسه portefeuille)، کمربند (ceinture) و یا اگر ترجیح می دهید خودتان کادویی درست کنید.

تهیه و تنظیم : هانیه خسروان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *