تحولات زبان فرانسه در طول سی سال گذشته
تیر ۱۶, ۱۳۹۹
وبلاگ های برتر سبک زندگی در فرانسه
تیر ۱۶, ۱۳۹۹

سفر به طعم های فرانسوی

یادگیری زبان فرانسه در کشور فرانسه به معنای آشنایی نزدیک با فرهنگ و سنت فرانسه است. همانطور که می دانید هنر آشپزی فرانسه در جهان معروف است. ماه اکتبر در فرانسه معروف به هفته ی مزه ها و طعم ها ست، که این گرده همایی در سراسر فرانسه برگزار می شود. در این گرده همایی متخصصان صنایع غذایی (رستوران ها، کشاورزان، بازرگانان و غیره) مطالبی درباره ارزش های غذایی و نحوه طبخ غذا به روش سالم را ارائه می دهند. البته شما برای یادگیری نحوه طبخ غذا به روش سالم لازم نیست یک آشپز ستاره دار فرانسوی باشید.

در فرانسه صبح را با طعم شیرینی آغاز می کنند. در صبحانه فرانسوی هیچ بیکن و تخم مرغی وجود ندارد و همه چیز حول شیرینی ها می چرخد، مانند : کروسان (به زبان فرانسه croissant)، نان شکلاتی (به زبان فرانسه pain au chocolat)، نان کشمش (به زبان فرانسه pain aux raisins) و نان مربای کره ای (به زبان فرانسوی pain beurre-confiture). در فرانسه میان وعده را معمولا در ۴ بعدازظهر میل می کنند که شامل : نان و شکلات داغ (به زبان فرانسه Du pain et un chocolat chaud)، بریچ (به زبان فرانسه de la brioche)، بیسکویت یا حتی کیک (به زبان فرانسه des biscuits ou même du gâteau) و غیره می باشد.

اصطلاحات فرانسوی بسیاری در مورد غذاها ، و مواد غذایی در فرانسه وجود دارد. در اینجا چند مثال برای شما آورده ایم :
اصطلاح فرانسوی « Avoir un cœur d’artichaut » (به کسی گفته می شود که براحتی عاشق می شود)، اصطلاح فرانسوی « appuyer sur le champignon ! » (ترغیب کسی به فشردن پدال گاز خودرو)، اصطلاح فرانسوی « être dans les choux » (در موقعیت بدی قرار داشتن).

ترجمه و تنظیم : هانیه خسروان

برای آگاهی از شرایط تحصیل و مهاجرت به کشور فرانسه، همچنین اطلاع از دوره های آموزش حضوری و مجازی زبان فرانسه می توانید با کارشناسان انستیتو میلاد از طریق شماره های ۰۲۱۸۸۸۷۷۷۴۲ و ۰۹۰۱۳۲۳۹۰۰۸ تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.