سوئیس، کشوری با کیفیت زندگی بالا

دهمین شماره نشریه آموزش زبان فرانسه منتشر گردید
اسفند ۲۶, ۱۳۹۸
باله اپرای پاریس
اسفند ۲۶, ۱۳۹۸
دهمین شماره نشریه آموزش زبان فرانسه منتشر گردید
اسفند ۲۶, ۱۳۹۸
باله اپرای پاریس
اسفند ۲۶, ۱۳۹۸

سوئیس، کشوری با کیفیت زندگی بالا

سوئیس مقصد مهاجرتی رویایی

کشور سوئیس برای خیلی از افراد چه ایرانی و چه غیر ایرانی مقصد مهاجرتی رویایی می باشد. اما این عقیده بر چه پایه ای بنا شده است.

در مقالات قبلی در خصوص اقتصاد کشور سوئیس صحبت نمودیم. در این مقاله سعی می کنیم، کشور سوئیس را از لحاظ کیفیت زندگی بررسی نماییم و به تحلیل این موضوع بپردازیم که آیا واقعا این کشور مقصد مناسبی برای مهاجرت است؟ آیا کلمه کلیدی مهاجرت به سوئیس در زبان های مختلف، اتفاقی است؟

کیفیت زندگی در سوئیس

در ابتدا لازم به ذکر است که این کشور چند زبانه است. بخش اعظم کشور سوئیس به زبان آلمانی و بعد از آن در قسمت های دیگر به زبان فرانسه صحبت می کنند. بخش کوچکی نیز به زبان ایتالیایی صحبت می کنند.

اگر به زبان فرانسه و آموزش فرانسوی علاقه مند هستید می تدانید مقاله مناطق فرانسه زبان کشور سوئیس را مطالعه نمایید.

سال هاست که در رتبه بندی ۱۰ شهر برتر دنیا برای زندگی، ۳ یا ۴ شهر از کشور ساعت و شکلات و پنیر، جای خوش کرده اند. شهرهای زوریخ، ژنو و بازل از این جمله هستند.

اولین نکته که در کشور سوئیس توجه ها را به خود جلب می کند، احترام به محیط زیست است و دقیقا به همین دلیل است که این کشور از مقاصد اکو-توریسم یا گردشگری طبیعت است.

 

امنیت و وجه بین المللی سوئیس

نکته بعدی امنیت بالای این کشور است. در خیابان ها پلیس حضور محسوسی ندارد اما در عین حال، امنیت حرف اول را در این کشور می زند.

محیط بین المللی و وجود سازمان های متعدد جهانی در این کشور، نشان دهنده ثبات سیاسی و اقتصادی این کشور است. حقوق متوسط در این کشور حدود ۶ هزار دلار بوده و تولید سرانه ملی ۸۳ هزار دلار می باشد.

سوئیسی ها در میان ۵ ملیت شاد دنیا هستند و این مهم نشان می دهد، کشور سوئیس نه تنها در شاخصه های اقتصادی بلکه در نشاط اجتماعی نیز در دسته کشورهای پیشرو قرار دارد.

سیستم بهداشت و بیمه، شاخص آگاهی و مشارکت عمومی، کیفیت حمل و نقل عمومی، سطح بالای دانشگاه ها و مراکز آموزشی و اعتماد عمومی به نظام حاکم، از دیگر شاخصه های ایم کشور کوچک اما مرفه اروپایی است.

با توجه به تمامی موارد بالا می توان نتیجه گرفت، تصویری که از کشور سوئیس در نظر مردم دنیا شکل گرفته، چندان بی دلیل و بر پایه شنیده ها نیست، بلکه سال ها تفکر، تلاش و از همه مهمتر اقدام، در پشت آن نهفته است.

اگر قصد مهاجرت به کشور سوئیس و یا آموزش زبان فرانسه قبل از سفر به این کشور را دارید، از مشاوران انستیتو میلاد کمک بگیرید.

در صورتی که تمایل به مشاوره با کارشناسان انستیتو میلاد را دارید، با شماره های ۰۲۱۸۸۸۷۷۷۴۲ و ۰۹۰۱۳۲۳۹۰۰۸ تماس حاصل نمایید.

نویسنده : میلاد عاصمی پور
همرسانی با ذکر منبع بلا مانع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *