سیستم آموزشی درکشور فرانسه

 جشن موسیقی فرانسه
خرداد ۸, ۱۳۹۹
اصطلاحات جشن چهارشنبه سوری به زبان فرانسه
خرداد ۸, ۱۳۹۹

سیستم آموزشی درکشور فرانسه

از تاریخ ۱۸۸۲ طبق قانون ژول فری (به زبان فرانسوی Jules Ferry) تحصیل در فرانسه از سن ۶ سالگی اجباری ست و از سال ۱۹۵۹ تحصیل باید تا سن ۱۶ سالگی ادامه پیدا کند.و طبق همین قانون آموزش باید رایگان بوده و همچنین دین هیچ نقشی در آموزش نباید داشته باشد. کشور فرانسه برابری آموزش بین کودکان و بزرگسالان را تضمین می کند.

دوره های تحصیلی در کشور فرانسه

در فرانسه کودکان از سن ۳ سالگی وارد پیش دبستانی میشوند در این موقع است که دوره تحصیلی طولانی مدت آنها آغاز میشود. سپس دانش آموزان خردسال کارهای دستی زیادی انجام می دهند. آنها از زبان و بیان هنری مثل (نقاشی، شعر، رقص و ….. آگاه و به زندگی در جامعه معرفی می شوند. تا قبل از شروع مدرسه والدین می توانند فرزندانشان را بین ۲ ماه تا ۳ سال در مهدکودک بگذارند، اما تحصیل درست از پیش دبستانی آغاز می شود که سه سال به طول می انجامد و به آن چرخه یادگیری اولیه می گویند.

در فرانسه مهد کودک و پیش دبستانی دو موسسه متفاوت هستند. دوره پیش دبستانی دوره آمادگی برای ورود به مدرسه می باشد. مهد کودک ها و مراکز پیشدبستانی، پذیرای کودکان ۲ تا ۶ سال هستند. دوره دبستان در فرانسه ۵ سال می باشد. که شامل دوره مقدماتی (به زبان فرانسه CP)، دوره ابتدایی(CE1,2)، دوره میانه (CM1,2) است.

پس از دوره ابتدایی، دانش آموزان فرانسوی به دوره متوسطه که از دبیرستان و کالج تشکیل شده، وارد می شوند. دوره کالج ۴ سال به طول می انجامد (سوم ، چهارم ، پنجم، ششم) و با اولین امتحان رسمی به پایان می رسد.(دیپلم Brevet در سال ششم کسب می کنند) در دوره دبیرستان دانش آموزان فرانسوی به صورت تخصصی یادگیری ادبیات و دستور زبان فرانسوی را آغاز می کنند. دوره دبیرستان در فرانسه یک زمان مهم می باشد، زیرا دانش آموزان در پایان سال سوم، می توانند مسیر حرفه ای خود را در زمینه تحصیل انتخاب کنند. تحصیل در فرانسه به صورت دموکراتیک می باشد، به این معنی که تمامی دانش آموزان در هر رده سنی، آموزش با کیفیت و کاملا برابر می بینند.

برخی خصوصیات مدرسه در کشور فرانسه

مدت زمان آموزش در برخی از مدارس ابتدایی فرانسه ۲۴ ساعت در هفته در نوبت های صبح و عصر می باشد. تعطیلات مدارس در هر سال تحصیلی ۶ هفته و تعطیلات تابستانی ۸ هفته می باشد. (تعطیلات تابستانی در مدارس ایتالیا و مدارس روسیه ۳ ماه می باشد)

دوره های آموزش عالی در فرانسه

برای شرکت در دوره های آموزش عالی فرانسه شما باید دارای مدرک دیپلم دبیرستان (به زبان فرانسه Bac) باشید. فارغ التحصیلان دبیرستان می توانند برای ادامه تحصیل در دانشکده های مختلف فرانسه اعم از : دانشکده حقوق، دانشکده معماری، دانشکده فناوری و … اقدام کنند.

• دوره کارشناسی در فرانسه ۳ سال می باشد (به زبان فرانسوی Bac +3)
• دوره کارشناسی ارشد در فرانسه ۵ سال می باشد (به زبان فرانسوی Bac +5)
• دوره دکترا در فرانسه ۸ سال می باشد (به زبان فرانسوی Bac+8)
هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی فرانسه بسیار پایین می باشد. به عنوان مثال شهریه ثبت نام در دوره کارشناسی ارشد در فرانسه ۲۵۰ یور می باشد. شهریه دانشگاه ها و مدارس خصوصی فرانسه بین ۸ هزار تا ۱۵ هزار یورو می باشد.

ترجمه : الهام نورکیهانی

برای آگاهی از شرایط تحصیل و مهاجرت به کشور فرانسه، همچنین اطلاع از دوره های آموزش آنلاین زبان فرانسه می توانید با کارشناسان انستیتو میلاد از طریق شماره های ۰۲۱۸۸۸۷۷۷۴۲ و ۰۹۰۱۳۲۳۹۰۰۸ تماس حاصل نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.