صنعت خودرو سازی فرانسه

املاک و مستغلات در فرانسه
اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۹
جشن ملی فرانسه
اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۹
املاک و مستغلات در فرانسه
اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۹
جشن ملی فرانسه
اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۹

صنعت خودرو سازی فرانسه

صنعت خودروسازی فرانسه به سرعت توسعه یافته و به یکی از مهمترین صنایع قرن بیستم تبدیل شده است. بخش خودرو بخش عمده اقتصاد فرانسه است و ۱۶٪ از گردش مالی صنعت تولید فرانسه را نشان می دهد. کشور فرانسه به لطف برندهای مشهوری همچون پژو (به زبان فرانسوی PEUGEOT ) و رنو (به زبان فرانسویRENULT) (که در قرن نوزدهم تاسیس شد)، یا سیتروئن به زبانفرانسوی Citroën که در اوایل قرن بیستم تاسیس شد، یکی از ملل پیشگام در صنعت خودرو بود و امروزه هنوز هم وجود دارد.

پیش از سال ۱۹۳۹ ، فرانسه در صنعت اتومبیل رتبه نخست صنایع مکانیکی را به دست آورد. امروزه صنعت خودروسازی فرانسه یکی از اصلی ترین صنایع خودروسازی جهان است. با این حال، به دلیل رقابت شدید بین تولید کنندگان، صنعت خودروسازی فرانسه در حال حاضر با ۱.۹۷۰،۰۰۰ وسیله نقلیه تولید شده در سال ۲۰۱۵ در رتبه یازدهم در تولید جهانی خودرو قرار دارد.

در حال حاضر ، گرانبها ترین و با ارزش ترین شرکت های صنعت خودروسازی فرانسه، گروه رنو – نیسان و گروه PSA هستند که از نظر وسایل نقلیه فروخته شده در سال ۲۰۱۶ ، به ترتیب نهمین و دهمین گروه خودروسازی جهان هستند.

پرفروش ترین خودرو های فرانسوی در سال ۲۰۱۹

پژو ۲۰۸ (به زبان فرانسوی (PEUGEOT 208)


پژو ۲۰۸، محبوب ترین خودرو در فرانسه می باشد، که در سال ۲۰۱۹، بیش از ۱۸ هزار دستگاه، فروش داشته است.

سیتروئن سی ۳ (به زبان فرانسوی (CITROËN C3)


سیتروئن سی ۳، در سال ۲۰۱۹، ۸۱ هزار دستگاه فروش داشته است.

رنو کلیو ۴ (به زبان فرانسوی (RENAULT CLIO 4)


پرفروش ترین اتومبیل فرانسه در سال ۲۰۱۸، بود اما در سال ۲۰۱۹ جایگاه خود را از دست داد، و حدود ۸۱ هزار دستگاه فروش داشته است.

پژو ۳۰۰۸ (به زبان فرانسوی (PEUGEOT 3008)


پژو ۳۰۰۸ پرفروش ترین خوردرو فرانسه در سال ۲۰۱۹ و چهارمین مدل محبوب از سری خودرو های پژو است. و حدود ۷۳ هزار دستگاه فروش داشته است.

داچیا ساندرو (به زبان فرانسوی (DACIA SANDERO)


با وجود راه اندازی تجاری خود که به پایان سال ۲۰۱۲ برمی گردد ، داچیا ساندرو یکی از بهترین فروشندگان سال ۲۰۱۹ در بازار فرانسه بوده است و حدود ۷۰ هزار دستگاه فروش داشته است.

رنو کپچر (به زبان فرانسوی (RENAULT CAPTUR)


رنو کپچر با فروش حدود ۶۵ هزار دستگاه در سال ۲۰۱۹، نسبت به سال ۲۰۱۸ با فروش ۶۸ هزاردستگاه، سقوط جزئی داشته است.

پژو ۲۰۰۸ (به زبان فرانسوی (PEUGEOT 2008)


پژو ۲۰۰۸ در سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۶۰ هزار دستگاه فروش داشته است.

پژو ۳۰۸ (به زبان فرانسوی (PEUGEOT 308)


پژو ۳۰۸ با وجود اندکی کاهش در فروش در سال ۲۰۱۹،بیش از ۵۶ هزار دستگاه، در مقایسه با سال ۲۰۱۸، بیش از ۶۳ دستگاه، پرفروش ترین سدان جمع و جور در فرانسه است.

رنو کلیو ۵ (به زبان فرانسوی (RENAULT CLIO 5)


رنو کلیو ۵ با فروش ۵۲ هزار دستگاه در ۹ ماه اول بازاریابی خود شروع خوبی در این تجارت داشت.

رنو تویینگو (به زبان فرانسه (RENAULT TWINGO)


رنو تویینگو یک خودرو کوچک شهری است که با فروش بیش از ۵۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۱۹ نسبت به فروش بیش از ۴۶ هزار دستگاه در سال ۲۰۱۸ امتیاز خوبی کسب کرده است.

ترجمه، تهیه و تنظیم : هانیه خسروان

برای آگاهی از شرایط تحصیل و مهاجرت به کشور فرانسه، همچنین اطلاع از دوره های آموزش آنلاین زبان فرانسه می توانید با کارشناسان انستیتو میلاد از طریق شماره های ۰۲۱۸۸۸۷۷۷۴۲ و ۰۹۰۱۳۲۳۹۰۰۸ تماس حاصل نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *