عشق و زندگی فرانسوی

روز مادر در جهان و فرانسه
مرداد ۱, ۱۳۹۹
بازیگران مشهور فرانسوی
مرداد ۱, ۱۳۹۹
روز مادر در جهان و فرانسه
مرداد ۱, ۱۳۹۹
بازیگران مشهور فرانسوی
مرداد ۱, ۱۳۹۹

عشق و زندگی فرانسوی

زمانی که به کشور فرانسه فکر می کنید، اولین چیزی که به ذهن خطور می کند شهر زیبای پاریس است، که به پایتخت عاشقان معروف می باشد. علاوه براین، زندگی در فرانسه ترکیبی از هنر، فرهنگ، غذا و غیره است. بنابراین جای تعجب ندارد که ادبیات، سینما و زبان روزمره ما مملو از جملات یا کلمات فرانسوی مرتبط با عشق و زندگی (به زبان فرانسه l’amour et la vie) است. عشق و زندگی با هم در ارتباط هستند و بدون یکدیگر هیچ چیز نیستند.

نویسندگان، هنرمندان و دانشمندان فرانسوی غالباً مفاهیم عشق و زندگی را در آثار خود  مطرح می کنند. مانند، جمله معروف آنتوان سنت دو اگزوپری نویسنده مشهور فرانسوی، در مورد عشق “دوست داشتن این نیست که به یک دیگر نگاه کنیم، این است که با هم به یک مسیر نگاه کنیم” (به زبان فرانسه Aimer, ce n’est pas se regarder l’un l’autre, c’est regarder ensemble dans la même direction) . عشق زندگی ما را زیباتر و زندگی روزمره ما را دگرگون می کند. تمام اعمال بزرگ، در جهان توسط افراد عاشق انجام شده. به همین ترتیب، عشق و دوست داشتن درهای سعادت را بر روی انسان باز می کند.

ادیت پیاف خواننده مشهور فرانسوی درباره عشق می گوید: “عشق باعث می شود که ما زندگی را به رنگ صورتی ببینیم (به زبان فرانسه la vie en rose) و سهمی از خوشبختی را در قلب ما وارد می کند, عشق باعث می شود تا نگرانی های کوچک روزانه کم رنگ شود. همچنین Hervé Bazin نویسنده رمان مشهور autobiographique Vipère au poing در مورد عشق می گوید: “زندگی بدون عشق ، زندگی بدون خورشید است (به زبان فرانسوی une vie sans amour, c’est une vie sans soleil)

Jacques-Yves اقیانوس شناس و کارگردان مشهور فرانسوی در مورد زندگی می گوید: “شما باید زندگی را دوست داشته باشید، حتی در زمانی که کمترین جذابیت را دارد.” (به زبان فرانسه Il faut aimer la vie, même dans ses formes les moins attirantes )

سرانجام، سینمای فرانسه مخزن شگرفی از تکرارهای فراموش نشدنی از عشق است. در میان آنها جمله معروف ” شما چشمان زیبایی دارید ، می دانید، (به زبان فرانسه t’as d’beaux yeux, tu sais) در ” Le Quai des brumes ” مشهورترین فیلم کلاسیک فرانسوی ساخته مارسل کارن (به زبان فرانسه Marcel Carné) اثری دیگر که عشق را در قلب وجود ما قرار می دهد!

 

تهیه و تنظیم : هانیه خسروان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *