علم و فناوری در کشور فرانسه

غذاهای فرانسه ، غذای فرانسوی
غذاهای فرانسوی
فروردین ۲۲, ۱۳۹۹
مدارس مد سوئیس
فروردین ۲۲, ۱۳۹۹

علم و فناوری در کشور فرانسه

مخترعین فرانسوی نقش اساسی در توسعه علم و تکنولوژی در جهان داشته است. جهان مدیون نبوغ فرانسویان است با اختراعاتی نظیر، اختراع اولین ماشین افزودنی مکانیکی (۱۶۴۲)، اخترع چترنجات (۱۷۸۳)، اختراع یخچال (۱۸۵۸) و اختراعات دیگر. صنعت فرانسه در توسعه سیستم های حمل و نقل پرسرعت (TGV) پیشگام بوده.

شرکت های مترو فرانسوی تجهیزات لازم برای سیستم های حمل و نقل انبوه در مونترال، مکزیکوسیتی، ریودوژانیرو ساخته و تهیه کرده اند.

کشور فرانسه صادرکننده برجسته فناوری هسته‌ای است.

کشور فرانسه اولین کارخانه ضد زنگ تجاری را برای دفع زباله های رادیواکتیو ایجاد کرده است. کشور فرانسه در سال ۱۹۶۵ بعد از اتحاد جماهیر شوروی سابق و آمریکا سومین کشوری بود که ماهواره فضایی خود را راه اندازی کرد. آکادمی علمی فرانسه در سال ۱۶۶۶ توسط لوئی چهاردهم در فرانسه تاسیس شد.

کشور فرانسه تعداد زیادی دانشگاه و کالج دارد که دوره های علوم پایه و کاربردی را ارائه می دهند.که در مقالات قبلی به برترین دانشگاه های فرانسه و یا معرفی دانشگاه آنژه فرانسه اشاره کرده بودیم.

برای تحصیل در دانشگاه های فرانسه شما بایستی مدرک زبان فرانسه و مدرک زبان انگلیسی داشته باشید. برای شرکت در دوره لیسانس باید در آزمون TCF DAP شرکت کنید و موفق به کسب سطح B2 شوید.

برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس و دکترا در دانشگاه های فرانسه شما می توانید، در دانشگاه های فرانسه زبان و انگلیسی زبان ثبت نام کنید.

برخی از مراکز علم و فناوری در کشور فرانسه

• مرکز علوم پایه پاریس به زبان فرانسوی (palais de la découverte) این مرکز دارای بخش های ریاضیات، نجوم، فیزیک، شیمی، زیست شناسی، پزشکی و علوم زمین است.

 

• مرکز علم و فناوری پاریس به زبان فرانسوی (Cité des sciences et de l’industrie)

 

برای مشاوره با کارشناسان انستیتو میلاد در خصوص دوره های آموزش زبان فرانسه به ویژه دوره های مجازی و آنلاین زبان فرانسه و یا مشاوره مهاجرت تحصیلی به کشورهای فرانسه زبان با شماره های ۰۲۱۸۸۸۷۷۷۴۲ و ۰۹۰۱۳۲۳۹۰۰۸ تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.