فرانسه ، سرزمین بناهای تاریخی

اشتباهات رایج در زبان فرانسه – قسمت دهم
دی ۲۴, ۱۳۹۹
مکالمه : نقاشی در باغ در زبان فرانسه
دی ۲۴, ۱۳۹۹

فرانسه ، سرزمین بناهای تاریخی

از زمان های بسیار قدیم، مردان می خواستند با ساختن بناهای با شکوه که دانش و مهارت آنها را نشان می دهد، اثری از خود برجا بگذارند. غنی بودن تاریخ فرانسه، بی نظیری بناهای تاریخی، در کشور فرانسه را توضیح می دهد. در این مقاله ۵ بنای فرهنگی و تاریخی فرانسه را به شما معرفی می کنیم.

Palais des Papes

کاخ های پاپ (به زبان فرانسه Palais des Papes) که در سال ۱۳۳۵ ساخته شد، هم به عنوان قلعه و هم محل اقامت پاپ ها عمل می کرد. بزرگترین سازه ی گوتیک قرون وسطی در اولین لیست از بناهای تاریخی فرانسه در سال ۱۸۴۰ ثبت شده است.

Mont-Saint-Michel Abbey

ابی مونت سنت میشل (به زبان فرانسه Mont-Saint-Michel Abbey) سومین مکان گردشگری در فرانسه است،که در یونسکو ثبت شده است. این کلیسای بزرگ و ابنیه از سال ۱۸۶۲ به عنوان اثر تاریخی ثبت شده است.

Château du Haut-Koenigsbourg

معروف ترین قلعه آلزاس (به زبان فرانسه Alsace Villages)، قلعه Haut-Koenigsbourg می باشد، که مرمت آن قبل از آغاز قرن ۲۰ رها شد. با بازدیدها و رویدادهای بسیار متنوع ، این بنای زنده امروزه یکی از پربازدیدترین آثار تاریخی در فرانسه است.

Mont-Dauphin

دژ مونت دوفین (به زبان فرانسه Mont-Dauphin) در بخش Hautes-Alpes، واقع در بین پارک Ecrins و Queyras ، می باشد. این دهکده مستحکم قلعه ای واقعی است که در اواخر قرن هفدهم ساخته شده است تا از حمله های احتمالی محافظت کند. این ارگ از سال ۲۰۰۸ نیز در فهرست میراث جهانی یونسکو به عنوان یکی از مکانهای مهم Vauban ثبت شده است.

Château d´If

این بنا به دستور فرانسیس اول بین سالهای ۱۵۲۷ و ۱۵۲۹ در ابتدا برای اهداف نظامی در نظر گرفته شده بود. این قلعه که در مجمع الجزایر فریول در بندر مارسی واقع شده است ، به سرعت به زندان تبدیل شد و در طول ۴۰۰ سال فعالیت خود این حرفه را داشت. این قلعه علاوه بر ویژگی تاریخی و فرهنگی، منظره ای نفس گیر از مارسی، بندرگاه و جزایر فریول را ارائه می دهد. این مکان ۱۵ دقیقه با قایق از مارسی فاصله دارد.

تهیه و تنظیم : هانیه خسروان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.