ماه ژوئیه در فرانسه

روز پدر فرانسه
مرداد ۸, ۱۳۹۹
دیزنی لند پاریس
مرداد ۸, ۱۳۹۹
روز پدر فرانسه
مرداد ۸, ۱۳۹۹
دیزنی لند پاریس
مرداد ۸, ۱۳۹۹

ماه ژوئیه در فرانسه

نام ماه ژوئیه از اسم ژولیوس سزار(به زبان فرانسه Jules César) گرفته شده است. ماه ژوئیه (به زبان فرانسه juillet) نماد شروع تعطیلات تابستانی مدارس و سفرهای طولانی به جنوب است. در این ماه با یک رویداد دیگر روبرو می شویم و آن روز ملی فرانسه است.

مدت زمان تعطیلات مدرسه در هر کشوری متفاوت است. به عنوان مثال در آلمان (به زبان فرانسه en Allemagne) معمولاً شش هفته، در حالی که در فرانسه (به زبان فرانسه en France)، بلژیک (en Belgique) و اسلواکی (به زبان فرانسه en Slovaquie) نه هفته طول می کشد. اما اینها سخاوتمندترین کشورها نیستند: مثلاً در روسیه (به زبان فرانسه en Russie)، ایتالیا(به زبان فرانسه en Italie)، ایران (به زبان فرانسه en Iran)، یونان (به زبان فرانسه en Grèce) یا پرتغال (به زبان فرانسه au Portugal)، تعطیلات تابستانی سه ماه است. به همین دلیل دانشجویان روسی از اواخر ماه مه، و آلمانی ها در ماه آگوست اقدام به رزرو دوره های زبان فرانسه می کنند. در ماه ژوئیه نیز نتایج آزمون ها اعلام می شود. در ۵ ژوئیه به متقاضیان Bac، اعلام می شود که آیا مدرک دیپلم را دریافت می کنند یا خیر. کسانی که پذیرفته می شوند با آرامش می توانند به تعطیلات بروند.

ماه ژوئیه همچنین آغاز جشنواره‌های مشهور مانند جشنواره جاز نیس (به زبان فرانسه le Nice Jazz Festival)، جشنواره آوینیون (به زبان فرانسه le Festival d’Avignon ) یا Eurockéennes de Belfort است. همچنین جشنواره معروف جاز خوان لس پین (Jazz à Juan) از ۱۵ تا ۲۳ ژوئیه برگزار می شود.
تهیه و تنظیم : هانیه خسروان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *