موسیـقـی و تـرانـه فـرانـسـوی

یازدهمین شماره از مجله اینترنتی آموزش زبان فرانسه منتشر شد
فروردین ۳۰, ۱۳۹۹
تاریخچه زبان فرانسه
تاریخچه زبان فرانسه
فروردین ۳۰, ۱۳۹۹

موسیـقـی و تـرانـه فـرانـسـوی

موسیقی و ترانه فرانسوی

ترانه فرانسوی، از ابتدای قرن نوزدهم با توسعه زبان فرانسه تعریف می شود، و از ادبیات شاعران فرانسوی به دست آمده. ترانه فرانسوی به عنوان یک ژانر در یک خاک پر جنب و جوش و غنی شکل می گیرد.

بنیانگذاران ترانه مدرن فرانسوی با بودلر، ورولین و Rimbaud می باشند. آنها در ابتدا، کار خود را بر بروی کلمات و قالبهای کوتاه که ریتمیک بودند شروع کردند. زیبایی شناسی شاعرانه آنها باعث غرور و افتخار مکانی در موسیقی و سرودن کلمات شد. به گفته شاعر فرانسوی پل ورلن ” موسیقی بالاتر از هر چیز دیگر است ”

قدیمی ترین ترانه فرانسوی Cantilène de Sainte Eulalie است و نخستین متن “ادبی” به زبان فرانسه در قرن نهم است که توسط خواننده فرانسوی، “ادیت پیاف” به زبان فرانسوی (Édith Piaf )، خوانده شده است. دهه ۵۰ میلادی زمان بازگشنت منابع ادبی بود و در این دهه ترانه فرانسوی بر متن مقدم شد.

برخی خوانندگان مشهور و معروف فرانسوی دهه ۵۰ میلادی : چارلز ازنووق به زبان فرانسه (Charles Aznavour)، ژاک برل به زبان فرانسوی (Jacques Brel)، باربارا به زبان فرانسوی (Barbara) هستند.

در سال ۱۹۹۶ ، ژاک شیراک ، رئیس جمهور وقت فرانسه ، اقدامات بسیاری را برای دفاع از ترانه فرانسوی در فرانسه را اعلام کرد. بر طبق دستور رئیس جمهور فرانسه رادیو هایی مانند RTL یا NRJ که عمدتا ترانه های انگلیسی زبان را پخش می کنند موظب به پخش ۴۰% آهنگ ها به زبان فرانسوی شدند.

برای دانلود آهنگهای قدیمی و جدید فرانسوی و همچنین فیلمهای آموزشی زبان فرانسه می توانید به کانال تلگرام انستیتو میلاد به آدرس t.me/miladinstitut مراجعه کنید.

برای آگاهی از شرایط تحصیل و مهاجرت به کشور فرانسه، همچنین اطلاع از دوره های آموزش حضوری و مجازی زبان فرانسه می توانید با کارشناسان انستیتو میلاد از طریق شماره های ۰۲۱۸۸۸۷۷۷۴۲ و ۰۹۰۱۳۲۳۹۰۰۸ تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.