هزینه های زندگی در کانادا

اشتباهات رایج در زبان فرانسه – قسمت بیست وششم
خرداد ۳۱, ۱۴۰۰
مکالمه : نه به موبایل به فرانسوی
خرداد ۳۱, ۱۴۰۰

هزینه های زندگی در کانادا

کانادا کشوری است که به طور خاص برای یک زندگی با کیفیت طراحی شده است. کیفیت برتر زندگی(به زبان فرانسه Une qualité de vie supérieure)، هزینه کم زندگی (به زبان فرانسه un faible coût de la vie)، بهترین نرخ اشتغال (به زبان فرانسه le meilleur taux d’emplois) در جهان و اقتصاد پر رونق از نقاط قوت کانادا برای چندین سال است. کشور کانادا به مدت ۱۰ سال در صدر جدول بهترین کشورها برای زندگی در سراسر جهان قرار دارد.

 

 

 

هزینه های قبل از مهاجرت به کانادا

قبل ا ز مهاجرت به کانادا باید از برخی هزینه ها مانند : هزینه زندگی در کانادا (که بسته به مکانی که قصد اسکان دارید متفاوت است)، هزینه وکیل، میزان پولی که هنگام ورود به کانادا باید داشته باشید، لیست کالاهای واجد شرایط بدون عوارض، اثبات وجوه (شما برای کهاجرت و زندگی در کانادا باید ثابت کنید که پول کافی برای تامین هزینه های زندگی خود دارید). زندگی در کانادا بدون شک با زندگی در کشور خودتان متفاوت خواهد بود.
به عنوان مثال، از هزینه های اصلی زندگی در کانادا هزینه مسکن، گرمایش و آب و برق؛ غذا؛ لباس؛ بیمه سلامت؛ حمل و نقل می باشد. بیشتر کانادایی ها بین ۳۵ تا ۵۰ درصد از درآمد خود را برای خرید مسکن و آب و برق خرج می کنند.

 

 

اگر مستاجر هستید

بسیاری از مهاجرین تازه وارد کانادا تصمیم به اجاره آپارتمان به صورت ماهانه می گیرند. هزینه های اجاره در شهرهای کانادا متفاوت است. مسکن در خارج از شهرهای بزرگ کانادا معمولاً مقرون به صرفه است. اجاره یک اتاق در کانادا حداقل ماهیانه ۳۵۰ دلار و اجاره یک آپارتمان بزرگ یا یک خانه بزرگ حداقل ۲۰۰۰ دلار در ماه می باشد. شما می توانید برای اجاره مسکن به آژانس خدمات مهاجرپذیر در منطقه ای که قصد دارید در آن مستقر شوید مراجعه کنید. اگر قصد خرید خانه در کانادا را داشته باشید، ممکن است نیاز به گرفتن وام داشته باشید. که در اینصورت می توانید به بانکها یا موسسات وادم دهی در کانادا مراجعه کنید. آنها پس از بررسی شرایط شما از قبیل : درآمد، دارایی و اعتبار کافی، وام مورد نیاز شما را پرداخت می کنند(حداقل پرداخت وام ۱۰% می باشد) علاوه بر وام خود، باید مالیات بر املاک را پرداخت و بیمه خانه را خریداری کنید.

 

 

 

بیمه سلامت

برخی از برنامه های مراقبت های بهداشتی، ممکن است تا سه ماه شما را پوشش ندهد. هنگام ورود به کانادا با وزارت بهداشت استان خود تماس بگیرید تا ببینید آیا به بیمه درمانی اضافی نیاز دارید یا خیر.

 

هزینه های اساسی

• خوراک و پوشاک

هزینه خوراک و پوشاک یک نیاز اساسی است و هزینه های آن به خانواده شما بستگی دارد. اگر غالباً بیرون غذا می خورید یا غذاهای مخصوص خریداری می کنید، این هزینه ها به راحتی می تواند دو برابر شود. هزینه لباس می تواند کمتر از۱۰٪ از هزینه خانه شما باشد، اما اگر لباس برند بخرید می تواند بسیار بیشتر باشد.

 

 

• حمل و نقل

در کانادا، اکثر خانواده ها حداقل یک ماشین دارند. بسیاری هم ترجیح می دهند آن اجاره کنند. فراموش نکنید که قبل از خرید یا اجاره ماشین کلیه هزینه ها را برآورد کنید. به عنوان مثال، هنگامی که صاحب اتومبیل هستید، علاوه بر پرداخت ماهانه، باید هزینه های نگهداری، بنزین، ثبت نام و بیمه را نیز پرداخت کنید. هنگام اجاره وسیله نقلیه، باید قراردادی را امضا کنید که مدت زمان استفاده از اتومبیل به شما اعطا شود. سپس باید همان هزینه هایی را بپردازید که انگار مالک آن هستید. بسیاری از کانادایی ها از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند یا با پای پیاده یا دوچرخه رفت و آمد می کنند.

بیمه ماشین

طبق قانون کانادا، همه اتومبیل ها در کانادا باید بیمه شده و در مقامات دولتی در استان یا قلمرو محل زندگی شما ثبت شوند. بیمه اتومبیل می تواند گران باشد، اما از شما و سایر رانندگان در صورت تصادف محافظت می کند.

 

 

کسر حقوق و دستمزد

کارفرماها در کانادا مقداری از حقوق کارگران را هنگام پرداخت کسر می کنند. به این موارد کسر از حقوق گفته می شود. این کسورات می تواند مبلغ پرداختی شما را بین ۲۵ تا ۳۵ درصد کاهش دهد. مبالغ برداشت شده به شرح زیر است:

 بیمه کار
 مالیات بر درآمد
 حق اتحادیه (اگر عضو اتحادیه هستید)
 کمک به برنامه بازنشستگی کانادا یا برنامه بازنشستگی کبک
 هر کسر دیگری که بین شما و کارفرمای شما به صورت کتبی توافق شده باشد.
جزئیات هر کسر در فیش حقوقی شما نشان داده می شود. کل مبلغ پرداختی شما قبل از کسر، درآمد ناخالص شماست. مبلغی که به شما می رسد درآمد خالص یا درآمد خالص شماست.

مالیات فروش

در کانادا، مانند بسیاری از کشورهای دیگر، مالیات به قیمت بسیاری از کالاها و خدماتی که خریداری می کنیم، اضافه می شود.

 مالیات کالاها و خدمات (GST)
GST مالیاتی ۵٪ است که توسط دولت کانادا اخذ می شود. به قیمت بیشتر محصولات و خدمات اضافه می شود.
 مالیات فروش استانی (PST)
PST که از ۷٪ تا ۱۰٪ دامنه دارد، در بیشتر استانها علاوه بر GST است. در آلبرتا، نوناووت، سرزمین های شمال غربی و یوکان مالیات فروش استانی یا ارضی وجود ندارد.
 مالیات فروش هماهنگ (HST)
نیوفاندلند و لابرادور ، نیوبرانزویک ، نوا اسکوشیا ، جزیره پرنس ادوارد و انتاریو GST و PST را با هم ترکیب می کنند و این مالیات را HST می نامند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.