چهارچوب اروپایی مشترک مرجع برای زبان ها – سطح B2

مرجع تعیین سظح زبان فرانسه
چهارچوب اروپایی مشترک مرجع برای زبان ها – سطح B1
اسفند ۱۳, ۱۳۹۸
نکاتی در مورد زبان فرانسوی
اسفند ۱۳, ۱۳۹۸

چهارچوب اروپایی مشترک مرجع برای زبان ها – سطح B2

سطوح زبان فرانسه

6 سطح تعریف شده برای زبان فرانسه

سطح B2 طبق استاندارد CECRL

آموزش زبان فرانسه تهران

امروزه آموزش زبان فرانسه در سراسر دنیا بر پایه چهارچوبی استاندارد پایه ریزی می شود.

سعی ما در انستیتو میلاد، پیشرفتن بر پایه سطوح استاندارد چهارچوب اروپایی مشترک مرجع برای زبان ها می باشد.

در دوره های حضوری و مجازی آموزش زبان فرانسه، بر روی هر چهار قابلیتی که برای تسلط به یک زبان خارجی نیاز است، پیش می رویم.

ما همواره با پایش و تحلیل روش های نوین آموزش در کشورهای فرانسه زبان، خود را همواره به روز میکنیم.

با استفاده از تکنیک های مختلف مانند، تدریس کتاب های استاندارد، تماشای فیلم، خواندن کتاب و مجله فرانسوی، زبان آموزان را در رسیدن به اهدافشان همراهی می نماییم.

چهارچوب اروپایی مشترک مرجع برای زبان ها

در قالب این چهارچوب و در شورای اروپا، ابزارهایی به منظور طراحی و اجرای روش های خلاقانه در برنامه های آموزشی زبان های خارجی به کار گرفته می شوند.

این ابزارها بر پایه نیازهای زبان شناختی، دانش زبان و همچنین چگونگی به کار گیری زبان در راستای رسیدن به “آستانه” ارتباطی تعریف می شوند.

چهارچوب اروپایی مشترک مرجع برای زبان ها، به زبان فرانسه (Cadre européen commun de référence pour les langues)، یا به صورت مخفف (CECRL)، مهارت های زبانی را در شش سطح A1 تا C2 تعریف می کند.

این شش سطح را می توان در سه دسته اصلی کاربران مبتدی، مستقل و با تجربه، جای داد.

در هر سطح توانایی های زبان آموز در انتهای دوره با عبارت ” من می توانم” مشخص خواهد شد.

 

سطح B2 زبان فرانسه 

سطح پیشرفته یا مستقل

سطح B2 را می توان مهمترین سطح سطوح زبان فرانسه نامید.

• مدت زمان تقریبی:

در چهارچوب اروپایی مشترک مرجع برای زبان ها، برای دسترسی به سطح B2، مستقلا ۳۰۰ ساعت و با احتساب ۴۰۰ ساعت آموزش سطح A1 و A2 و B1، مجموعا ۷۰۰ ساعت آموزش پیش بینی شده است.

• درک شفاهی:

اگر موضوع برایم آشنا باشد، من می توانم کنفرانس ها، سخنرانی های تقریبا طولانی و همچنین استدلال های پیچیده را متوجه شوم. من اکثر قریب به اتفاق برنامه های تلویزیونی در خصوص اخبار و موضوعات روز و همچنین اغلب فیلم هایی که در آنها به زبان استاتدارد صحبت می شود را متوجه می شوم.

• درک مطلب:

من می توانم متون و گزارش های نگارش شده در خصوص موضوعات معاصری که در آنها نگارنده به نقطه نظرات و نگرش های خاصش اشاره نموده را متوجه شوم. من همچنین متون معاصر ادبی را متوجه می شوم.

• صحبت کردن (مشارکت در بحث):

من می توانم به راحتی و بدون آمادگی قبلی با مخاطب بومی ارتباط برقرار کرده و به صورتی موثر در مکالمات مربوط به موقعیت های روزمره شرکت نمایم. من همچنین توانایی ارائه و دفاع از عقایدم را دارم.

• صحبت کردن (بیان نظرات به صورت پیوسته):

من توانایی صحبت در خصوص مسائل مورد علاقه ام و به صورت بسیار واضح و با بیان جزییات را دارم. من همچنین می توانم نظرم را در خصوص موضوعات روز بیان کنم. و نقاط منفی و مثبت حالات مختلف موضوعات را به بحث بنشینم.

• نگارش :

من می توانم متون واضح و با درج جزییات را در خصوص موضوعات مورد علاقه ام بنویسم. من همچنین می توانم انشاء یا گزارش هایی که حاوی دلایل موافقت یا مخالفتم با عقیده ای خاص است را نگارش نمایم. من توانایی برجسته کردن معانی که به اتفاقات و تجربیات نسب می دهم را دارم.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.