چگونه بدون ترجمه به زبان فرانسه فکر کنیم

گرامر : جمع اسامی در زبان فرانسه
آبان ۸, ۱۴۰۰
لغات : در کارگاه به زبان فرانسه
آبان ۸, ۱۴۰۰
گرامر : جمع اسامی در زبان فرانسه
آبان ۸, ۱۴۰۰
لغات : در کارگاه به زبان فرانسه
آبان ۸, ۱۴۰۰

چگونه بدون ترجمه به زبان فرانسه فکر کنیم

چگونه به زبان فرانسه فکر کنیم؟ چگونه می توان با تسلط زیاد به طور خودکار به زبان فرانسه صحبت کرد؟ اینها سوالاتی است که همه افرادی که زبان فرانسه یاد می گیرند قبلاً از خود پرسیده اند. در اینجا مقاله به این سوالات پاسخ می دهیم.

  • به زبان فرانسه فکر کنید

در ابتدا، هنگام یادگیری یک زبان خارجی ، تمایل دارید که به زبان مادری خود فکر کنید. ما به دنبال ترجمه هر کلمه ، هر عبارت هستیم … و این طبیعی است!اما هرچه بیشتر در یادگیری خود پیشرفت کنید، مشکلات بیشتری می تواند ایجاد کند! در واقع، زبان آموزان زبان فرانسه، اغلب می خواهند همه چیز را ترجمه کنند و به همین دلیل اشتباه می کنند. برخی می خواهند عباراتی را از زبان مادری خود کلمه به کلمه ترجمه کنند.

به عنوان مثال ، یک انگلیسی زبان می گوید‌: Comment vieux es-tu به جای Quel âge as-tu (چند سالت؟) زیرا او به معنای واقعی کلمه ترجمه کرده است How old are you

به همین ترتیب، بسیاری از اصطلاحات وجود دارد که یک دانشجوی کارشناسی ارشد نمی تواند آنها را به صورت کلمه به کلمه ترجمه کند.

بنابراین برای جلوگیری از اشتباهات، مهم است که ابتدا ترجمه بهتر را بیاموزید و سپس، پس از مدتی، یاد بگیرید که بدون ترجمه صحبت کنید! این همان چیزی است که ما در زبان فرانسه به آن تفکر می گوییم. اگر بتوانید به زبان فرانسه فکر کنید، می توانید خود به خود، سریعتر صحبت کنید.

اگر می خواهید بدون ترجمه به زبان فرانسه صحبت کنید ، باید سعی کنید تا آنجا که ممکن است خود را در زبان فرانسوی غوطه ور کنید. برای دستیابی به این هدف، بهتر است زبان فرانسه را در فرانسه یا کشورهای فرانسه زبان بیاموزید.

 

 

 اما نکات دیگری وجود دارد که می تواند زبان فرانسه را برای شما بازتاب دهد:

زبان فرانسه با به زبان فرانسوی یاد بگیرید. در موسسات زبان فرانسه معلمان اغلب تمایل دارند با زبان آموزان به زبان مادری خود صحبت کنند. این روش اشتباه است.

یک دوره ایده آل یادگیری زبان فرانسه زمانی است که زبان فرانسه را به فرانسوی،  به مدت یک ساعت شنیده باشید! ممکن است در ابتدا ترسناک باشد ، اما موثرتر است. به همین ترتیب، در اینترنت، باید سعی کنید بر روی فیلم هایی تمرکز کنید که ۱۰۰٪ به زبان فرانسوی هستند.

 تلفن و رایانه خود را به زبان فرانسوی قرار دهید. بله، می توانید زبان تلفن همراه خود را تغییر داده و زبان فرانسه را انتخاب کنید. بنابراین ، هر بار که از تلفن خود استفاده می کنید ، با زبان فرانسوی در ارتباط خواهید بود. شما می توانید همین کار را با شبکه های اجتماعی انجام دهید ، برای مثال با پیکربندی حساب فیس بوک یا اینستاگرام خود به زبان فرانسوی. با استفاده از شبکه های اجتماعی به سبک فرانسوی ، واژگان و تسلط خود را به زبان فرانسه بهبود می بخشید.

زیرنویس فرانسوی را دوست داشته باشید. آیا برای درک یک فیلم فرانسوی یا سریال فرانسوی به زیرنویس نیاز دارید؟ خوب، به جای زیرنویس های ترجمه شده، به دنبال زیرنویس فرانسوی باشید. این روش به شما این امکان را می دهد که هم در صحبت کردن و هم در نوشتن (با دیدن کلمات نوشته شده ، حافظه بصری شما به شما امکان می دهد املای خود را بهبود بخشید) پیشرفت کنید.

  • گوش دادن به زبان فرانسه

گوش دهید، گوش دهید، گوش دهید.. بارها و بارها! هرچه بیشتر به چیزهایی به زبان فرانسوی گوش دهید، راحت تر می توانید به طور مستقیم به زبان فرانسه فکر کنید.

در واقع، مغز ما مانند یک اسفنج کار می کند: حتی در زبان مادری ما، کلمات و عبارات زیادی وجود دارد که ما آنها را به طور خودکار تکرار می کنیم. بنابراین همین روش برای یادگیری زبان فرانسه را انجام دهید.

 همانطور که تغییر شرایط ضروری است، تلاش برای گوش دادن به افراد مختلف نیز مهم است. در واقع ، اگر عادت کرده اید همیشه یک صدای یک شخص را بشنوید ، ممکن است روزی که مجبور به گفتگو با فردی هستید که شیوه صحبت کردن کمی متفاوت است به مشکل برخورید.

  • هنگام صحبت کردن از اشتباه کردن نترسید

این یکی از اصول اساسی روش ما است: ما نباید از اشتباه کردن بترسیم! با اشتباه کردن است که پیشرفت می کنیم! اگر می خواهید پیشرفت کنید، در شروع کار تردید نکنید! اگر استرس دارید، اشکالی ندارد، نگران قضاوت های دیگران نباشید، مردم وقتی می شنوند که شخصی به زبان فرانسه صحبت می کند، شخص را تحسین می کنند.

  • صحبت بدون ترجمه

قواعد تلفظ، ترکیب افعال را بدانید، همه اینها بسیار مهم است ، البته! اما حتی مهمتر این است که زبان فرانسه را از همان ابتدای آموزش به کار ببرید.

مبتدیان گاهی اوقات فکر می کنند که قبل از شروع صحبت به زبان فرانسه ، باید دانش نظری کافی داشته باشند. این اشتباه است! از اولین روز کلاس، از همان ساعت او ، شما باید گام بردارید و از زبان فرانسه استفاده کنید ، حتی اگر تلفظ شما ناخوشایند باشد، حتی اگر افعال را به خوبی ترکیب نکنید یا واژگان زیادی نداشته باشید.

تمرین برای یادگیری زبان فرانسه ضروری است. اگر با آهنگری می شود آهنگر شد ، می توان گفت که با صحبت کردن به زبان فرانسه است که فرد فرانسوی زبان می شود! اگر سعی کنید خود را به زبان فرانسوی بیان کنید، در نهایت به طور خودکار به زبان فرانسه صحبت می کنید، حتی بدون اینکه متوجه شوید!

آخرین نکته برای تفکر و صحبت  به زبان فرانسوی: آهنگ ها یا دیالوگ های فیلم را بیاموزید. این یک راه عالی برای متوقف کردن ترجمه ساختارها از زبان مادری است.

با حفظ عبارات آماده، جملات استاندارد، می توانید آنها را در زمینه های مناسب بیان کنید. این تمرین به شما امکان می دهد تا بازتاب های خوبی را بدست آورید و روان به زبان فرانسه صحبت کنید.

تهیه و تنظیم : هانیه خسروان

https://www.francaisavecpierre.com/comment-penser-en-francais/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *