کتاب آموزش زبان فرانسه

L’Épave
فروردین ۲۹, ۱۴۰۳
اعداد به زبان فرانسه
اعداد به فرانسوی
فروردین ۲۹, ۱۴۰۳
L’Épave
فروردین ۲۹, ۱۴۰۳
اعداد به زبان فرانسه
اعداد به فرانسوی
فروردین ۲۹, ۱۴۰۳

کتاب آموزش زبان فرانسه

قطعا در کنار انتخاب بهترین موسسه آموزش زبان فرانسه و شیوه آموزشی مناسب، انتخاب کتاب‌های آموزش زبان فرانسه از مبتدی تا پیشرفته یکی از مهمترین قدم‌های پیشرفت در یادگیری زبان فرانسه است.

در این مقاله به معرفی انواع کتاب آموزش زبان فرانسه از مبتدی و تا پیشرفته و همچنین کتاب خودآموز زبان فرانسه می‌پردازیم.

انتخاب کتاب مناسب آموزش زبان فرانسه

برای انتخاب بهترین کتاب زبان فرانسوی، باید در نظر داشته باشید که دروند آموزش زبان فرانسه، یک سری از کتاب‌ها به عنوان کتاب اصلی و یه سری دیگر از کتاب‌ها به عنوان منبع یا کتاب آموزش فرانسوی کمکی در کنار منبع اصلی،  باید مورد استفاده قرار گیرند.

در ادامه برای هر کتاب آموزش زبان فرانسه، اصلی یا کمکی بودن آن را نیز ذکر می‌نماییم.

کتاب آموزش زبان فرانسه مبتدی

می‌توان گفت که تعداد زیادی از کتاب‌های آموزش زبان فرانسه از سطوح مبتدی تا پیشرفته در بازار موجود است اما باید توجه داشت که شاید برخی از این کتاب‌های آموزش زبان فرانسوی در سطوح مبتدی زبان فرانسه کارایی بیشتری داشته باشند و برخی دیگر در سطوح متوسط و پیشرفته زبان فرانسوی.

در قالب چارچوب مشترک مرجع برای زبان‌ها یا CEFR، سطوح A1 و A2 زبان فرانسوی به عنوان سطح مبتدی در نظر گرفته می‌شوند. چند کتاب آموزش فرانسه مبتدی که از محتوی و سبک آموزشی خوبی برخودار هستند در ادامه می‌آید:

کتاب زبان فرانسوی Alter égo plus

کتاب آموزش فرانسه Alter égo از کتاب‌های قدیمی آموزش زبان فرانسوی بوده که چند سالی است نسخه plus آن با محتوایی به روزتر منتشر شده است. در کتاب آموزش فرانسه alter égo plus که اتفاقا از کتاب‌های اصلی آموزش زبان فرانسه در انستیتو میلاد نیز می‌باشد، تاکید مجموعه منتشر کننده بر آموزش همزمان هر چهار مهارت زبانی لازم برای یادگیری زبان فرانسوی است.

کتاب زبان فرانسوی Edito

یکی دیگر از کتاب‌های اصلی آموزشی کتاب زبان فرانسه édito می‌باشد. این کتاب که در کلاس‌های خصوصی فرانسه انستیتو میلاد و در صورت درخواست زبان‌آموز تدریس می‌شود، از جمله متدهای قدیمی و کاربردی آموزش زبان فرانسوی است.

لازم به ذکر است که در کتاب‌های آموزش فرانسه alter égo و édito، هر کتاب شامل یک سطح و نیم است به این صورت که در پایان کتاب اول، زبان‌آموز کل سطح A1 زبان فرانسه و حدودا 40 تا 50 درصد سطح A2 زبان فرانسوی را آموزش می‌بیند.

کتاب زبان فرانسوی Nouveau Taxi

کتاب یادگیری زبان فرانسه le nouveau taxi که از متدهای قدیمی و شناخته شده در ایران و جهان است که در سطح مبتدی محتوای آموزشی خوبی دارد. این کتاب که به عنوان منبع اصلی مورد استفاده قرار می‌گیرید، تاکید بیشتری بر روی آموزش گرامر زبان فرانسوی دارد و بنابراین وجود کتاب‌های آموزش زبان فرانسوی کمکی نیز در کنار آن مورد نیاز خواهد بود.

شما می‌توانید از طریق لینک‌های زیر، کتاب‌های فرانسوی تکسی را به همراه فایل‌های صوتی آن و به صورت کاملا رایگان از کتابخانه انستیتو میلاد دانلود نمایید.

لازم به ذکر است که کتاب‌های زبان فرانسوی دیگری در سطح مبتدی وجود دارد که می‌توانید به صورت رایگان از کتابخانه مجازی میلاد تهیه نمایید.

 

کتاب برای یادگیری زبان فرانسه متوسط

کتاب‌های آموزش فرانسه معرفی شده در سطح مقدماتی، کارایی لازم در سطح متوسط زبان فرانسوی را نیز داشته و بنابراین از نظر نگارنده نیازی به تغییر کتاب در این سطح نمی‌باشد. اما اگر در سطوح مقدماتی، کتاب‌های سبک‌تر را آموزش دیده باشید، حتما توصیه می‌کنیم در سطوح متوسط، کتاب‌های مکالمه‌محور که در ادامه می‌آید را انتهاب نمایید.

کتاب زبان فرانسوی  Alter égo plus سطح متوسط

همانطور که در بخش کتاب زبان فرانسه مبتدی نیز بیان شد، کتاب زبان فرانسوی plus Alter égo از جمله کتاب‌های ارزشمند آموزش زبان فرانسوی است که می‌تواند به عنوان کتاب زبان فرانسه متوسط نیز استفاده شود.

کتاب زبان فرانسوی Edito سطح متوسط

کتاب زبان فرانسه édito که پیشتر و در سطح مبتدی نیز معرفی گردید، در سطح متوسط زبان فرانسوی نیز مورد استفاده بسیاری از موسسات و مدرسان زبان فرانسوی می‌باشد. این کتاب آموزش فرانسه نیز همانند Alter égo plus بر روی هر چهار مهارت زبانی به صورت همزمان می‌پردازد.

 

کتاب آموزش فرانسوی پیشرفته

معمولا زبان‌آموزان در سطح پیشرفته زبان فرانسوی که شامل سطوح C1 و C2 زبان فرانسوی است به حدی از خودکفایی آموزشی در زبان فرانسوی رسیده‌اند که منابع مختلف آموزشی و غیرآموزشی را شناخته و به کار می‌گیرند. در این سطح توصیه می‌گردد بر روی مهارت درک شنیداری وقت و توجه بیشتری صرف گردد تا مانند فردی فرانسوی، مکالمات و منابع صوتی و تصویری را متوجه شوید.

کتاب زبان فرانسوی Compréhension orale

کتاب compréhension orale که از سطح A1 تا C1 زان فرانسوی را پوشش می‌دهد یکی از شناخته‌شده‌ترین کتاب‌های آموزش زبان فرانسه برای تقویت مهارت درک شنیداری زبان فرانسه است. در ادامه لینک دانلود سطح C1 این زبان می‌آید با این توضیح که در کتابخانه مجازی میلاد، امکان دنلود سطح مبتدی و متوسط کتاب compréhension orale وجود دارد.

بهترین کتاب خودآموز زبان فرانسه 

نگارنده شخصا مخالف شروع یادگیری زبان فرانسوی به صورت خودآموز است. زیرا زبان فرانسه که از خانواده زبان‌های لاتین است، تفاوت‌های ساختاری زیادی با اکثر زبان‌ها دارد و از طرفی ما فارسی‌زبانان برخورد کمی با این زبان در مدرسه و دانشگاه داریم. نکته دیگر، تعداد پایین مدرسان مسلط و قوی زبان فرانسوی در ایران است که منجر به آموزش غلط این زبان می‌شود. اتفاقا انستیتو میلاد مفتخر است که مجموعه‌ای از قوی‌ترین مدرسین زبان فرانسوی ایران را گردهم آورده است.

کتاب زبان فرانسوی   Sans frontière

اما اگر به هر ترتیب اصرار به یادگیری زبان فرانسوی به صورت خودآموز دارید، کتاب sans frontière به دلیل بیان ساده و موضوعی مباحث گرامری و مکالمه‌ای زبان فرانسوی، از کتاب خوب بازار زبان فرانسوی در این زمینه است.

کتاب آموزش لغات فرانسه

داشتن دایره لغات غنی فرانسوی، به بهبود مهارت‌های درک شنیداری، درک مطلب و مکالمه کمک می‌نماید. پس یکی از مهمترین کارهای هر زبان آموز، گسترش دایره لغات فرانسوی می‌باشد. علاوه بر کتاب‌هایی که در بخش "کتاب مکالمه زبان فرانسه" که در ادامه خواهید دید، کتاب دیگری برای یادگیری افعال زبان فرانسوی و صرف فعل‌شان معرفی می‌گردد. فراموش نکنید که فرهنگ لغات یا دیکشنری‌های آنلاین فرانسوی به فرانسوی نیز، از ابزارهای بسیار سودمند برای یادگیری لغات فرانسه هستند.

کتاب زبان فرانسوی   Bescherelle

کتاب آموزش فرانسوی Bescherelle با تمرکز بر روی آموزش افعال فرانسوی و صرف آنها در زمان‌ها و وجه‌های گوناگون، تاثیر بسیار مفیدی در یادگیری لغات فرانسوی به ویژه افعال دارد.

کتاب گرامر زبان فرانسه 

با توجه به پیچیدگی‌های زبان فرانسه و تفاوت‌های بنیادین آن با زبان فارسی، یادگیری صحیح گرامر زبان فرانسوی یکی از مهمترین پایه‌های یادگیری زبان فرانسوی است. علاوه بر کیفیت کلاس‌های آموزشی زبان فرانسه، انتخاب کتاب گرامر زبان فرانسه خوب نیز، نقش به سزایی در پیشرفت زبان‌آموزان دارد. در ادامه به معرفی یکی از بهترین کتاب‌های آموزش گرامر فرانسه می‌پردازیم.

کتاب زبان فرانسوی   Grammaire en dialogue

همانطور که از نامش پیداست، کتاب زبان فرانسوی Grammaire en dialogue با استفاده از آموزش گرامر زبان فرانسوی و معرفی ساختارهای جمله‌سازی بسیار کاربردی، نقش پررنگی در تقویت همزمان گرامر و مکالمه زبان فرانسوی دارد. این کتاب در سه سطح A1/A2 ، B1 و B2/C1 ارائه گردیده که از لینک‌های زیر و از کتابخانه مجازی میلاد قابل دانلود می‌باشد.

کتاب مکالمه زبان فرانسه 

هدف نهایی یادگیری هر زبان خارجی به ویژه زبان فرانسوی، مکالمه به زبان مورد نظر است. برای تقویت مهارت مکالمه زبان فرانسه، علاوه بر استفاده از منابع آموزشی خارج از کتاب، مانند تماشای فیلم و سریال، گوش کردن به رادیو و پادکست و سایر منابع صوتی و تصویری، کتاب مکالمه زبان فرانسه مناسب نیز، تاثیر بسیار زیادی در پیشرفت این مهارت زبانی دارد. در ادامه بهترین کتاب‌های مکالمه زبان فرانسه معرفی می‌گردد.

 

کتاب زبان فرانسوی   Vocabulaire progressif du français

کتاب برای یادگیری زبان فرانسه در بخش مکالمه کتاب آموزش فرانسه Vocabulaire progressif du français است که همانطور که از اسمش پیداست به آموزش مرحله به مرحله لغات فرانسوی می‌پردازد. این کتاب که بر روی آموزش لغات فرانسوی متمرکز است به صورت دسته‌بندی و موضوعی و در قالب متن‌های کاربردی، لغات را آموزش می‌دهد. در ادامه لینک دانلود سه سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته این کتاب در کتابخانه میلاد می‌آید.

در پایان تاکید می‌گردد که انتهاب کتاب مناسب آموزش فرانسه، تاثیر بسیار زیادی در روند پیشرفت شما همراهان گرامی دارد. شما همچنین می‌توانید، بسیاری دیگر از کتاب‌های آموزش زبان فرانسه را از کتابخانه مجازی میلاد دانلود نمایید.

تهیه و تنظیم: میلاد عاصمی پور

همرسانی با ذکر منبع، بلامانع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *