رورش های آموزشی جدید زبان فرانسه برای مدرسین

اشتباهات رایج در زبان فرانسوی – قسمت پنجاه و دوم
آذر ۲۹, ۱۴۰۰
مکالمه- ثبت نام فوتبال
آذر ۲۹, ۱۴۰۰

رورش های آموزشی جدید زبان فرانسه برای مدرسین

توجه دانش آموزان خود را چنان قوی نگه دارید که از شما التماس کنند که مدت بیشتری در کلاس بمانید

تحت تاثیر قرار دادن زبان آموزان هنگام برگزاری دوره های آموزش زبان، به ویژه آموزش زبان فرانسه از اصول اصلی آموزش می باشد. زبان فرانسه جزو ۵ زبان سخت دنیا می باشد. در نتیجه مدرسین برای آموزش این زبان نیازمند یادگیری فنون، آموزش هستند. در این مقاله ۴ نکته آموزشی سریع و موثر را می گوییم.

  1. ایجاد میل (Desire)

از دلایل اصلی که مدرسین زبان فرانسه نمی توانند جلب توجه زبان آموزان را داشته باشند این است که به روش های قدیمی و تکراری آموزش می دهند. فراموش نکنید که آموزش برای زبان آموز است. آنها باید مزایای محتوایی را که شما تدریس می کنید را احساس کنند. وقتی مزیت زبان فرانسه را نشان می دهید، میل و اشتیاق ایجاد می کنید. و وقتی که میل وجو داشته باشد، توجه آنها را جلب می کنید.

در اینجا یک شروع سریع برای استفاده از روش Desire است. همانطور که می دانید، مهم ترین بخش آموزش موثر، دانستن نحوه شروع است. اگر از سمت اشتباه شروع کنید، تقریباً غیرممکن است که توجه زبان آموزان را داشته باشید. همیشه با یک «خوش آمدید» یا «در اینجا چیزی است که امروز یاد خواهیم گرفت» شروع کنید.

سپس عنوان درس را با یک جمله کوتاه بیان کنید. نحوه بیان عنوان درس، باعث کنجکاوی زبان آموزان می شود. به عنوان مثال : به آنچه در حال حاضر می خوانید نگاهی بیندازید. یا می توانید با مطرح کردن سوالی جذاب آموزش خود را شروع کنید.

  1. استراتژی

در اینجا یک استراتژی آموزشی موثر و درخشان برای شما وجود دارد: برای برنامه خود پیش بینی ایجاد کنید. اکثر مدرسین فرانسه با گفتن یک جمله کلی شروع می کنند : “شما به راحتی می توانید زبان فرانسه را یاد بگیرید. دوره آموزشی عالی خواهید داشت” این روش اشتباه است. شما بایستی مزایا و ارزش یادگیری زبان فرانسه را افزایش دهید و با یک نگاه اجمال آن را تکمیل کنید. یک پیش آموزش (نشان دادن تیزرهایی به زبان فرانسه و غیره) به شاگردان خود نشان دهید.

  1. آموزش با VAK

۳ نوع اصلی یادگیری وجو دارد : دیداری (به زبان فرانسه Visual)، صوتی (به زبان فرانسه Audio) و حرکتی ( به زبان فرانسه kinesthésique). برای تدریس موثر، نوع زبان آموزان خود را مشخص کنید. بصری، دیدن مطالب، صوتی، شنیدن مطالب و  حرکتی، احساس مطالب است. این بدان معنی است که محیط یادگیری مطلوب این نیست که منفعلانه منتظر پایان یک کنفرانس باشید. محیط یادگیری ایده آل محیطی است که  زبان آموز خود مطالب را می بیند، می شنود و احساس می کند. به همین دلیل است که ایجاد ویدیوهای فرانسوی و ارائه های متحرک اخیراً به یک رسانه آموزشی جدید تبدیل شده است.

 

  1. ایجاد هیجان

شما می توانید در کلاس چراغ ها را خاموش کرده و نکات درسی خود را با یک فایل POWEPOINT نمایش دهید. با ایجاد این فضا زبان آموزان احساس می کنند که به سینما می روند. زبان آموزان فیلم‌های در حال پخش را با هزاران احساسات مثبت مرتبط می‌کنند. اگر در استراتژی، پیش نمایش خوبی داشته باشید، زبان آموزان روی صندلی های خود نشسته و منتظر موارد بیشتری هستند.

تهیه و تنظیم : هانیه خسروان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.