مجلات فرانسوی – بخش اول

صرف فعل : mentir
مهر ۲۱, ۱۴۰۰
نقل قول : شادی
مهر ۲۱, ۱۴۰۰
صرف فعل : mentir
مهر ۲۱, ۱۴۰۰
نقل قول : شادی
مهر ۲۱, ۱۴۰۰

مجلات فرانسوی – بخش اول

  مجله محبوب فرانسوی

مجلات فرانسوی اگرچه آنها به اندازه روزنامه های فرانسوی بخشی از چشم انداز فرهنگ عامه فرانسه نیستند، اما مجلات فرانسوی می توانند راهی ارزشمند برای گسترش واژگان فرانسوی و دانش فرهنگی شما از فرانسه باشد. در فرانسه طیف وسیعی از مجلات وجود دارد. در این مقاله برخی از محبوب ترین آنها آورده شده است.

قبل از اینکه به لیست مجلات فرانسوی برسیم، در اینجا چند کلمه وجود دارد که خوب است بدانید اگر می خواهید مجله فرانسوی را پیدا کنید یا مشترک شوید.

فارسیفرانسه
مجلهun magazine
نسخه چاپی مجلهun/le magazine papier
نسخه دیجیتال یا آنلاینnumérique
هفتگیhebdomadaire
ماهانهmensuel(le)/bimensuel(le)
مشترک شدنs’abonner
اشتراکun abonnement
مشترک (ها)abonné(e)(s)
سخنرانان / سخنرانی هاlecteurs/lectrices
سیاستla politique
اخبار/ خبرl’actualité/actu
جوانانla jeunesse
مطبوعات زنانla presse féminine
شایعاتles potins – gossip
گزارشun reportage

 

بر اساس آمارهای اخیر ، محبوب ترین مجلات چاپی در فرانسه مجلات لیست تلویزیونی هستند. سایر مقوله های معروف مجلات فرانسوی شامل مجلات زنان (به زبان فرانسه magazines féminins)، مجلات والدین (به زبان فرانسهrevues parentales,)، فرهنگ (به زبان فرانسهculturelle)، اطلاعات عمومی (به زبان فرانسه informations générales) و نشریات خبری (به زبان فرانسه parutions d’actualité.)است. در اینجا مجموعه ای از مجلات مشهور فرانسوی است که ما فکر می کنیم برای زبان آموزان فرانسه بسیار مفید خواهد بود را معرفی کرده ایم.

  1. L’Obs

    محتوی مقاله

این مجله در حال حاضر محبوب ترین مجله خبری در فرانسه است ، عناوین خبری و سیاسی و موضوعات فرهنگی مانند جهان ادبی را پوشش می دهد. نام آن در سال ۲۰۱۴ به طور رسمی کوتاه شد. قبل از آن ، به طور رسمی به عنوان Le Nouvel Observateur شناخته می شد ، اگرچه اغلب به اختصار Le Nouvel Obs یا L’Obs نامیده می شد.

  1. L’Express

L’Express یک مجله هفتگی فرانسوی راست با تمرکز بر اقتصاد، سیاست و اخبار جهان است.

 

  1. Marianne

Marianne در سال ۱۹۹۷ تأسیس شد ، یک مجله خبری چپ میانه است. نام آن به ماریان،  نماد ملی جمهوری فرانسه اشاره دارد.

  1. Le Point

این مجله خبری هفتگی راست میانی با الهام از مجله تایم نگاهی عمیق به عناوین ارائه می دهد   و سعی می کند دیدگاه های مختلف را به نمایش بگذارد.

  1. Paris Match

   Paris Match یک مجله هفتگی است که در سال ۱۹۴۹ تأسیس شد و ترکیبی از اخبار و فرهنگ پاپ را شامل می شود. این شهرت بیشتر به خاطر مشخصات افراد در اخبار، از سیاستمداران ، افراد مشهور و گزارش عکس آن است.

تهیه و تنظیم : هانیه خسروان

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *