یادگیری زبان فرانسه

پادکست فرانسوی
۵ پادکست جالب فرانسوی برای زبان آموزان زبان فرانسه
دی ۲, ۱۳۹۹
آموزش گرامر زبان فرانسه
دی ۲, ۱۳۹۹
پادکست فرانسوی
۵ پادکست جالب فرانسوی برای زبان آموزان زبان فرانسه
دی ۲, ۱۳۹۹
آموزش گرامر زبان فرانسه
دی ۲, ۱۳۹۹

یادگیری زبان فرانسه

یادگیری زبان فرانسه

یادگیری زبان فرانسه

برای یادگیری زبان فرانسه چه باید کرد؟

محتوی مقاله

در امر یادگیری زبان فرانسه هم خبرهای خوب و هم خبرهای بدی برای شما داریم.

خبر بد اینکه: هیچ متد آموزش زبان فرانسه معجزه نمی کند. یعنی اگر خواب عصایی جادویی برای آموزش زبان های خارجی می بینید، آن را از سر بیرون کنید. بله یادگیری زبان فرانسه به زمان و تلاش نیاز دارد.
اما به یاد داشته باشید، خبرهای خوبی هم برای شما داریم:

همه افراد فارغ از سن، نژاد، ملیت و جنسیت قادر به یادگیری زبان فرانسه هستند.
شما هرگز برای یادگیری این زبان خیلی پیر نیستید. فقط کافیست شروع کرده و به چند نکته توجه کنید.

در واقع، روش های موثری برای پیشرفت در امر آموزش وجود دارد. در این مقاله ما به شما توصیه هایی می کنیم که برای یادگیری همه ی زبان های خارجی، معتبر و کاربردی است.

به یاد داشته باشید، کسانی که به سرعت در یادگیری زبان فرانسه پیشرفت کرده اند همه این نکات را به کار گرفته اند.

 

 

یادگیری زبان فرانسوی چگونه است؟

۱. تنظیم اهداف

اولین نکته در روند آموزشی هز زبان خارجی، تعیین هدف است. یعنی باید از خود بپرسید هدف شما از یادگیری زبان فرانسه چیست؟
برای رسیدن به نتیجه مطلوب و منحرف نشدن از مسیر درست آموزش، باید هدفتان کاملا مشخص باشد. اهدافی که شاید بلندپروازنه به نظر برسد، اما مطمئنا قابل دسترس هستند.
تعیین هدف، منجر به پیشرفت سریع در زبان فرانسه را می گردد. اهداف کلی مثل اینکه من می خواهم بهترین باشم، هدف گذاری مناسبی نیست.
یا برای پاسخ به این سوال که می خواهید چه کارهایی را بطور مشخص و در چه بازه زمانی انجام دهید؟ پاسخ هایی مانند “به زودی” یا “در اسرع وقت، به اندازه کافی تعیین کننده نخواهند بود.

در عوض، اهدافی مانند آنچه در زیر می آید، کمک بیشتری به شما خواهند کرد:

  • می خواهم در عرض ۳ ماه، ایمیل های دریافتی از همکاران فرانسوی زبان خود را فهمیده و پاسخ دهم،
  • می خواهم در مدت ۶ ماه، فیلم هایی به زبان فرانسه و بدون زیرنویس را متوجه شوم،
  • می خواهم در عرض یک سال، مدرک زبان DELF B1 بگیرم.

از طرف دیگر، دستیابی به اهداف و گام برداشتن برای به دست آوردن آنها، برای کسب اعتماد به نفس و حفظ انگیزه بسیار مهم است.

 

 

۲. تمرین بسیار منظم

انجام تمرینات منظم، آن هم برای چند بار در هفته، برای یادگیری زبان فرانسه بسیار مهم است. اگر می خواهید به سرعت پیشرفت کنید، زبان فرانسه باید بخشی از زندگی روزمره شما باشد. ایده آل این است که هر روز زبان فرانسه را مطالعه یا تمرین کنید.

این بدان معنا نیست که شما باید ساعت ها روی آن وقت بگذارید. یک ساعت در روز تقریبا زمان مناسبی است اما ۳۰ دقیقه با تمرکز بالا نیز می تواند بسیار موثر باشد.
نکته مهم اصل پیوستگی در انجام تمرینات است. بدین ترتیب که واقعا هر روز زمانی را به زبان فرانسه اختصاص دهید. نه اینکه چند روز یکبار و بدون برنامه به سراغ تمرینات بروید.
ساعات مطالعه را تعیین کنید. ممکن است در ابتدا سخت به نظر برسد اما در واقع یکی از بهترین روش ها برای پیشرفت خواهد بود. اجازه دهید این روند به برنامه زندگی شما تبدیل شده و سایر برنامه های خود را با آن تنظیم کنید.
این گونه بعد از مدتی اگر روزی به دلیل وقوع برنامه ای غیر منتظره، برنامه مطالعه و تمرین تان دچار مشکل شود، دچار عذاب وجدان می شوید و در این حالت می توان گفت شما در مسیر درست آموزشی قرار گرفته اید.

زیرا این امر از یک طرف، میزان علاقه شما به این زبان را نشان داده و از طرف دیگر، میزان پایبندی شما به برنامه ای که برای خود تنظیم کرده اید را نشان می دهد.

 

 

۳. برنامه آموزشی متنوع

همیشه به یک روش و تنها بر روی یک مهارت کار نکنید. برای پیشرفت در یادگیری زبان فرانسه، برنامه ی خود را متنوع طراحی کنید. با انجام فعالیت های مختلفی مانند تماشا کردن تلویزیون، خواندن کتاب و مقالات، گوش دادن رادیو، نوشتن متن و صحبت کردن، بر روی تقویت هر چهار مهارت های زبانی متمرکز شوید.
نکته بعدی ایجاد تعادل در برنامه هفتگی تان است. با ذکر این جمله که ” این خیلی سخته و بعدا انجامش می دهم”، کار را نیمه کاره رها نکنید.

چهار مهارت زبان عبارتند از:

• درک شنیداری،
• درک نوشتاری،
• بیان شفاهی،
• و تولید متن کتبی.

دیگر پیشنهادات :

۴. فعالیت هایی که از آن لذت می برید را انتخاب کنید (تماشای فیلم، موزیک گوش کردن و غیره)
۵. جسارت صحبت و ابراز وجود کردن به زبان فرانسه.
۶. از مدرسین حرفه ای کمک بگیرید.
۷. مثبت اندیش و صبور باشید

 

 

 

یادگیری زبان فرانسه به صورت خودآموز

شاید تجربه خودآموزی زبان انگلیسی ما را به سوی یادگیری زبان فرانسه به صورت خود آموز سوق دهد. اما نباید فراموش کرد که زبان فرانسه از نظر ساختار و همچنین وسعت دامنه لغات مورد استفاده، تفاوت های آشکاری با زبان انگلیسی دارد.

برخی زبان شناسان، زبان فرانسه را در میان ۵ زبان دشوار قرار می دهند. از طرف دیگر ما ایرانیان بر خلاف زبان انگلیسی، برخورد زیادی با زبان فرانسه نداشته و بسیاری از ما، آموزش این زبان را در بزرگسالی آغاز می کنیم.

بنابراین عمیقا پیشنهاد می کنیم، روند یادگیری زبان فرانسوی را با مدرسین مجرب آغار کرده و از آموزش خودآموز زبان فرانسه خودداری نمایید.
اگر آموزش زبان فرانسه را به صورت خود آموز آغاز کنید، ریسک بسیار بالایی در گرفتن آموزش گرامر به صورت ناقص و نادرست و همچنین اشتباه در بیان تلفظ واژه ها، شما را تهدید می کند.
امری که ممکن است در آینده برای جبران آن، منجر به گذاشتن زمان و انرژی به مراتب بیشتر و هزینه های سرسام آور شود.

یادگیری سریع زبان فرانسه

همانطور که در بالا اشاره گردید، هیچ فرمول معجزه آسایی برای یادگیری سریع زبان فرانسه به جز تمرین و استمرار در آموزش وجود ندارد.
برای جمع بندی و به صورت تیتر وار، موارد مهم در امر یادگیری زبان فرانسه در ادامه می آید:
• انتخاب بهترین آموزشگاه زبان فرانسه
• بهره بردن از موثرترین روش های آموزشی منطبق بر استاندارهای روز
• انتخاب بهترین کتاب های آموزشی زبان فرانسه که تعدادی از آن ها بر روی وبسایت ما و در قسمت آموزش زبان فرانسه و منابع آموزشی زبان فرانسه، به صورت رایگان در اختیار شما قرار دارد.
• داشتن نظم و برنامه و استمرار در امر آموزش
• تمرین روزانه زبان فرانسه و کار بر روی هر ۴ مهارت زبان

یادگیری زبان فرانسوی در یک ماه

اگر با تبلیغاتی با عناوین جداب مانند، یادگیری زبان فرانسه در یک ماه، آموزش زبان فرانسه در کوتاهترین زمان، یادگیری زبان فرانسه در ۳۰ جلسه و غیره مواجه شدید، سریعا تبلیغ را ببندید زیرا در واقع آموزش هیچ زبان خارجی در عرض یک ماه ممکن نخواهد بود.
بنابراین به دنبال راه های دیگر بروید، از جمله مواردی که در این نوشته پیشنهاد گردید.

 

 

سوالات متدوال: 

می توان برای یادگیری زبان فرانسه از کلاس های آنلاین آموزش زبان فرانسه شروع کنیم؟ 

مهمترین اصل در صروع آموزش زبانی خارجی، تصمیم به آموزش دیدن است. تصمیم به آموزش گرفتن به معنی خود را آماده کردن برای گام نهادن در مسیری با زیبایی و زشتی، پستی و بلندی و سختی و سهولت است.

مرحله دوم انتخاب روش حضوری یا آنلاین است. در موسسات با کیفیت معمولا تفاوتی بین دوره های حضوری و مجازی وجود ندارد.

آموزش زبان فرانسه در ۶۰ روز امکان دارد؟ 

پاسخ این سوال را با سوال می دهیم. صاحب فرزند شدن در ۶۰ روز امکان دارد؟ جواب بله است، اما فرزند هنوز در رحم مادر است. پس برای به دنیا آمدنش می بایست ۷ ماه دیگر صبر نمود. شما نیز برای آموزش اصول زبانی خارجی می بایست روند آموزش را طی نمود. پس بله آموزش زبان فرانسه در ۶۰ روز ممکن است اما به همان اندازه ۶۰ روز می توانید یاد بگیرید و نه بیشتر. پس فریب تبلیغات فریبنده را نخورید

آموزش زبان فرانسه به صورت خودآموز را تایید می کنید؟

ما به خصوص برای سطوح مقدماتی آموزش زبان فرانسه فرانسه به صورت خودآموز را به هیچ عنوام تایید نمی کنیم زیر هیچ مرچع کاملی وجود ندارد و زبان آموز برای شروع آموزش باید ده ها منبع آموزشی همزمان را دنیال نماید و به دلیل عدم شناخت زبان و منابع معتبر، قطعا دچار مشکل خواهد شد. از سطح B1 به بالا که زبان آموزش وارد فاز اسقلال می شود، می توان خودآموزی را جدی تر دنبال نمود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *