بهترین مشاغل در سوئیس

گرامر- فعل هایی با معنی مجهول در زبان فرانسه
بهمن ۹, ۱۴۰۰
لغات موضوعی- قاتون قسمت دوم
بهمن ۹, ۱۴۰۰
گرامر- فعل هایی با معنی مجهول در زبان فرانسه
بهمن ۹, ۱۴۰۰
لغات موضوعی- قاتون قسمت دوم
بهمن ۹, ۱۴۰۰

بهترین مشاغل در سوئیس

سوئیس یک کشور اروپایی است که به دلیل فرهنگ،  تنوع زبان رسمی (زبان فرانسه، زبان آلمانی و زبان ایتالیایی) و تنوع منطقه ای خود مشهور است. سوئیس کشوری است که باید در آن حرفه ای را انجام دهید تا بتوانید زنده بمانید. برای این کار انواع و اقسام مشاغل وجود دارد. در مورد دستمزد این حرفه ها چطور؟ آیا به کار در سوئیس علاقه مند هستید؟ آیا می خواهید بهترین مشاغل در سوئیس را بشناسید؟ در حین خواندن این مقاله متوجه می شوید.

حقوق ماهانه در سوئیس

سوال درباره حقوق در سوئیس، برای بسیاری از خارجی هایی که به دنبال کار در سوئیس هستند، یک سوال واقعی است:

  • حقوق ماهانه در سوئیس چقدر هست؟
  • آیا حقوق در ژنو مانند زوریخ، لوزان، نوشاتل یا بازل است؟
  • آیا حقوقی که می توانم درخواست کنم با بازار سوئیس مطابقت دارد؟
  • میانگین حقوق سوئیس چقدر است؟ و غیره…

همه سوالاتی هستند که ما از خودمان می پرسیم. بنابراین، در نهایت، آیا حقوق در سوئیس بالاتر از جاهای دیگر است؟

حقوق کار در سوئیس در سال ۲۰۱۶ به طور متوسط ​​۶۵۰۲ فرانک سوئیس بود. از آنجایی که این حقوق همه حقوق ها را در نظر می گیرد، آن را متوسط ​​حقوق سوئیس می نامیم.

برای مشاغلی که به بیشترین مدرک نیاز دارند، مانند : مدیران ارشد و میانی (به زبان فرانسه cadres supérieurs et cadres moyens) و غیره، متوسط ​​حقوق ناخالص ماهانه کمی بیش از ۴۸۲۵ فرانک سوئیس، رستورانها (به زبان فرانسه Restauration) کمی بیش از ۱۲۳۰۲ فرانک سوئیس و بخش های بانکی و مالی (به زبان فرانسه secteur bancaire et financier) متغییر است.

  • پست های مدیریتی میانی در سوئیس به طور متوسط ​​۹۱۵۰ فرانک سوئیس به صورت ناخالص ماهانه حقوق دریافت می کنند.
  • صنعت هتلداری و پذیرایی بخشی است که کمترین حقوق را ارائه می دهد (۵۲۹۲ فرانک سوئیس ناخالص ماهانه)
  • بخش های صنعت تنباکو (۱۵۳۶۱ فرانک سوئیس)
  • صنایع شیمیایی (۱۴۴۷۱ فرانک سوئیس)
  • بخش بانکداری و مالی (۱۴۳۴۲ فرانک سوئیس) سه بخش هستند که بهترین پاداش را ارائه می دهند.

در سال ۲۰۱۶، بخشی که به طور میانگین و مجموع همه مدارک تحصیلی بهترین پرداخت را داشت، بخش بانکی و مالی بود، با میانگین حقوق ناخالص ماهانه (به زبان فرانسه un salaire brut mensuel moyen ) کمی بیش از ۹۲۴۰ فرانک سوئیس. اما در این بخش تفاوت حقوق بین کارمندان مختلف بسیار مهم است.

برای تخمین حقوقی که می توانید در سوئیس درخواست کنید، تبدیل حقوق فعلی خود (حقوقی که در کشور مبدا دریافت می کنید) به فرانک سوئیس اشتباه است. در واقع، برای یک موقعیت، حقوق بین دو کشور قابل مقایسه نیست، زیرا لازم است شرایط زندگی در سوئیس را در نظر بگیرید : هزینه زندگی در سوئیس، که به طور کلی بالاتر از بسیاری از کشورها است، هزینه های حقوق و دستمزد و غیره.

 نسبت “حقوق خالص / حقوق ناخالص” در سوئیس جالب تر از بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا است (همه هزینه های اجتماعی در نظر گرفته می شود). سیستم های تامین مالی و بازنشستگی (به زبان فرانسه  prévoyance et retraite)، بیکاری (به زبان فرانسه  chômage)، بیمه (به زبان فرانسه assurances)، هزینه های اجتماعی (به زبان فرانسه les charges sociales)  برای یک کارمند در ۳۰ سالگی بین ۱۳ تا ۱۷ درصد از حقوق ناخالص را تشکیل می دهد (برای مقایسه، در فرانسه حدود ۲۳ درصد است). به عنوان مثال، اگر در ژنو کار می کنید، حقوق خالص شما در سوئیس بیشتر از فرانسه خواهد بود.

در سوئیس، بیمه درمانی (به زبان فرانسه l’assurance maladie) یک هزینه اجتماعی است، که به طور کامل توسط کارکنان پرداخت می شود. بنابراین، اگر مقیم خارج از کشور هستید، باید به تنهایی و مستقل از حقوقتان، سهم خود را به بیمه درمانی در سوئیس به طور جداگانه بپردازید، یا اگر تصمیم به زندگی در فرانسه و کار در سوئیس دارید، بیمه درمانی فرامرزی بگیرید. عواملی که بر تعیین حقوق در سوئیس تأثیر می گذارند عبارتند از: بخش فعالیت، تجربه شما در کار، سن، مدرک تحصیلی، اعتبار شرکتی که شما را استخدام می کند، و اینکه آیا شما مرد یا زن هستید. حقوق زنان به طور کلی کمتر از مردان است.

تهیه و تنظیم : هانیه خسروان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *