تحولات زبان فرانسه در طول سی سال گذشته

معروف ترین اصطلاحات فرانسوی در کشورهای دیگر
تیر ۱۴, ۱۳۹۹
سفر به طعم های فرانسوی
تیر ۱۴, ۱۳۹۹
معروف ترین اصطلاحات فرانسوی در کشورهای دیگر
تیر ۱۴, ۱۳۹۹
سفر به طعم های فرانسوی
تیر ۱۴, ۱۳۹۹

تحولات زبان فرانسه در طول سی سال گذشته

افرادی که به زبان فرانسه آشنا یا در حال یادگیری زبان فرانسوی هستند، می دانند که این زبان مانند دیگر زبان های خارجی در جهان در طول سی سال گذشته رشد زیادی داشته و به طور مرتب کلمات و اصطلاحات جدید در زبان فرانسه ظاهر شده است. به عنوان مثال، امروزه زبان verlan (معکوس کردن هجاها) بین جوانان فرانسوی رایج است. از این زبان در موسیقی به ویژه سبک رپ استفاده می شود.

به عنوان مثال : کلمه جشن ( به زبان فرانسه Fête) را Teuf، کلمه زن (به زبان فرانسه Femme) را Meuf می گویند. یا مثلا نام خواننده مشهور بلژیکی استروما (به زبان فرانسه (Stromae را Mae-stro می گویند. بنابراین زبان Verlan زبان عامیانه است، و می گویند زبانی ست که برای گروه اجتماعی خاصی اختصاص یافته است. امروز ما در عصر زبان مختصر زندگی می کنیم. واژه های فرانسوی مانند: MDR یا LOL به معنای (به معنای از خنده مردن) مدت هاست توسط نوجوانان به صورت شفاهی یا متنی استفاده می شود.


هر ساله کلمات جدید به طور رسمی در فرهنگ لغات (به زبان فرانسوی Dictionnaire) پذیرفته می شود. به عنوان مثال: کلماتی مانند : droniste (شخصی که یک هواپیمای بدون سرنشین را کنترل می کند)، youtubeur (به شخصی که روی youtube فعالیت دارد، گفته می شود) یا Franglais . که ازکیبی از زبان انگلیسی و زبان فرانسه است.
بنابراین می بینید که چگونه زبان فرانسه غنی تر شده و به تکامل خود ادامه می دهد!

ترجمه و تنظیم : هانیه خسروان

برای آگاهی از شرایط تحصیل و مهاجرت به کشور فرانسه، همچنین اطلاع از دوره های آموزش حضوری و مجازی زبان فرانسه می توانید با کارشناسان انستیتو میلاد از طریق شماره های ۰۲۱۸۸۸۷۷۷۴۲ و ۰۹۰۱۳۲۳۹۰۰۸ تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *