چگونه می توان مانند یک پاریسی در پاریس عمل کرد؟

Mon papa est un dragon
شهریور ۸, ۱۴۰۰
اشتباهات رایج در زبان فرانسه – قسمت سی و ششم
شهریور ۸, ۱۴۰۰
Mon papa est un dragon
شهریور ۸, ۱۴۰۰
اشتباهات رایج در زبان فرانسه – قسمت سی و ششم
شهریور ۸, ۱۴۰۰

چگونه می توان مانند یک پاریسی در پاریس عمل کرد؟

کشور فرانسه یکی از مقاصد گردشگری است که سالانه گردشگران زیادی از سراسر دنیا از جمله ایران، به آن‌جا سفر می‌کنند. هرکدام از شهر‌های فرانسه جاذبه‌های گردشگری خود را دارند. برای جوانان، سفر به فرانسه می‌تواند یکی از تجربه‌های فراموش نشدنی باشد. در فرانسه چیز‌های زیادی برای دیدن وجود دارد که حتی اگر بخواهیم نمی‌توانیم همه را نام ببریم.
اگر از اطرافیان خود بپرسید کدام شهر فرانسه را برای سفر دوست دارند، احتمالا پاسخ تعداد زیادی از آنها «پاریس» است. پاریس، این شهر جادویی سال‌هاست که جای خود را در دل همه ی مردمان جهان باز کرده است. اما قبل از برنامه‌ریزی برای سفر به پاریس، خوب است اطلاعاتی از پاریسی ها داشته باشید. در این مقاله ما چند مورد را برای شما می گوییم تا در طول اقامت خود در پایتخت فرانسه مانند یک پاریسی عمل کنید.

مثل پاریسی ها صحبت کنید

محتوی مقاله

بدیهی است بهترین راه برای عمل کردن مثل یک پاریسی، صحبت کردن به زبان فرانسه است. یکی از کلمات فرانسوی که روزانه خیلی بکار می رود، Sympa (به زبان انگلیسی It’s nice) می باشد که شکل کوتاه شده از کلمه فرانسویsympathique به معنی خوب است. پاریسی ها این کلمه را دوست دارند زیرا می توانید از یک شخص یا چیزی قدردانی کنید. آیا معماری را دوست دارید؟ (به زبان فرانسه Vous aimez l’architecture ?). خوبه (به زبان فرانسه Sympa)، آیا غذایی را که من ساعت ها برای تهیه آن وقت گذاشتم دوست دارید؟ (به زبان فرانسه Aimez-vous le repas que je viens de passer des heures à préparer ? ) خوبه (به زبان فرانسه Sympa).
هنگام قدم زدن در خیابان های پاریس و همچنین بین دوستان، صدای لعنتی (به زبان فرانسه putain (به زبان انگلیسی Damn) را خواهید شنید. این کلمه یک جمله جادویی است که از فحش دادن به شخصی در خیابان گرفته تا ابراز همدردی با یک دوست استفاده می شود. برای مثال:Putain mais chuis sérieux ، آخه لعنتی (به زبان فرانسه Ah putain !) علاوه بر اینها پاریسی ها تعداد زیادی از کلمات انگلیسی را در گفتار روزمره خود گنجانده اند. فقط پاریسی های باحال آنقدر با جهان هماهنگ هستند که انگلیسی صحبت می کنند.

کافه و رستوران های پاریسی

آیا تا به حال توجه کرده اید که چرا رستوران های پاریسی حوالی ساعت ۶ عصر غذا نمی دهند یا چرا مردم فرانسه در ساعت ۸ ، ۹ یا حتی ۱۰ شب در حال خوردن شام خود هستند؟ پاریسی تر از این نیست که در یک روز خوب بیرون از کافه بنشینید و میان وعده بخورید.

 چگونه می توانید از فرهنگ کافه فرانسه لذت ببرید؟

اولین قدم این است که یک کافه خوب پیدا کنید. شما یک مکانی معتبر فرانسوی می خواهید که سعی در پذیرایی از گردشگران نداشته باشد، در غیر این صورت خدمات ضعیف و غذای بی کیفیتی دریافت می کنید. اکثر گردشگران نمی دانند در فرانسه چه انتظاری دارند، بنابراین پاریسی ها از این امر سوء استفاده می کنند.

از رستوران هایی که در کنار مکان های گردشگری هستند و همچنین از رستوران هایی که منوهایی با چندین زبان مختلف نمایش می دهند، اجتناب کنید. وقتی یک منو دارای ۱۰۰ مورد است، فقط به این معنی است که بیشتر منجمد یا از پیش تهیه شده است. ساده ترین راه برای یافتن مکانی مناسب، یافتن مکانی است که در آن تعداد زیادی از مردم پاریس نشسته باشند.
وقتی کافه یا رستورانی پیدا می کنید به سادگی در جایی که می خواهید بنشینید (ترجیحا اگر روز خوبی است بیرون) و گارسون سرانجام می آید و می پرسد شما چه چیزی را دوست دارید. یک نوشیدنی سفارش دهید، از زیتون لذت ببرید و یک کتاب خوب باز کنید یا با کسی صحبت کنید.

مثل پاریسی ها لباس بپوشید.

در پاریس از هر ۸ نفر، ۵ نفرشان “کان ورس” (به زبان انگلیسی converse) می پوشند. در تابستان Levis ، converse و / یا business casual casual می پوشند. در زمستان، روسری (به زبان فرانسه écharpe) و یا شلوار جین استاندارد است. آیا می دانید چرا Levi’s و converse در اینجا بسیار محبوب هستند؟ زیرا آنها بسیار آمریکایی هستند! پاریسی ها از چیزهای آمریکایی استفاده می کنند زیرا این یک سبک است. پاریسی های مسن لباس کانورس می پوشند. و در حالی که هیچ کس واقعاً از نیویورک یانکیز (به زبان انگلیسی New York Yankees) یا شیکاگو بولز (به زبان انگلیسیChicago Bulls)حمایت نمی کند ، پاریسی ها آنچه را که در تلویزیون، اینترنت یا فیلم ها وجود دارد می پوشند.
تهیه و تنظیم : هانیه خسروان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *